Říká se, že golf je sport pro rentiéry a zbohatlíky. S vybavením za statisíce vyjedou do úžasných resortů a pak se snaží vypadat co nejstylověji u odpalování míčků a popíjení drahých drinků. Vývojáři ze studia Afterburn si to možná myslí také, protože jejich golfová hra je na opravdu šílených místech. Poušť, voda nebo led tu nejsou ničím neobvyklým. A taky potřebujete umět trochu přemýšlet. Je to totiž logická hra.

Monument Hill

Golf Peaks je tedy logickou hrou zasazenou do prostředí extrémního golfu. Každá úroveň je postavená na čtvercové mřížce v pohledu z perspektivy. Tím, že se jedná o logickou hru a částečně i kvůli vzhledu ve mně vyvolává vzpomínky na Monument Valley. Tady ale neovládáte princeznu, hlavním hrdinou je golfový míček. Vy máte v ruce karty s různými údery. Spouštěmi ovladače vyberete ten správný, joystickem namíříte a můžete odpálit. Pokaždé máte k dispozici jinou sbírku úderů a většinou vám to na první pohled přijde jako ten nejhorší možný výběr. Ze začátku budou úrovně i tak poměrně snadné, postupně vám ale budou představovány nové a nové překážky, se kterými se budete muset naučit počítat. Časem tak nebudete řešit jen to, že je míček příliš rychlý a jamku přejede, ale třeba kopce, led, který klouže, tekuté písky, které míček pohltí a další.

Minimalistické po všech směrech

Co oceňuji, je minimalismus. Není tu nic zbytečného navíc. Menu je velmi jednoduché a můžete ho využít i k zapnutí češtiny (toho si ceníme), textu je tu ale jen pár slov. Ani samotný výběr úrovní není nijak složitý a nepřehledný a samotné hraní je opravdu přímočaré. K tomu všemu můžete připočítat i příjemnou odpočinkovou, ale poměrně jednoduchou hudbu. Minimalismus je podle mého ale i trochu na škodu – pokud jste dostatečně chytří a/nebo natrénovaní z her jako je Portal nebo Q.U.B.E., v žádném levelu se nezaseknete na moc dlouho a hru tak dohrajete za jeden večer, dříve, než se pořádně rozkoukáte. Také tu chybí příběh, výzvy či jakákoliv větší motivace, takže je otázka, jak dlouho by vás hra dokázala udržet. Za update či DLC s dalšími úrovněmi bychom se ale rozhodně nezlobili, protože level design těch aktuálních je povedený.

Golf Peaks je příjemná logická hra s golfovou tematikou. Základní myšlenka je dobrá a je zabalená do těch správných nápadů, hra neustále představuje nové překážky. Líbí se mi minimalismus i odpočinková hudba, která se hodí k vizuálnímu zpracování, připočíst můžete i velmi příznivou cenu. Škoda jen, že tahle Golfová partie skončí velmi rychle, dřív, než vám dojde, že jste začali.

Kategorie Puzzle, Sportovní, Desková Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Afterburn