Co může kromě bonusu k výplatě potěšit víc než pochvala od nadřízeného? “Dobrá práce, kolego!” Stejná slova nese v názvu i nová logická hra Good Job! od týmu Paladin Studios. Pokud patříte mezi ty, kterým už práce chybí a z důvodů řádění viru do práce nemohou naplno nebo dokonce vůbec, je tu připravená hra, ve které budou stoupat v pomyslném kariérním žebříčku až na samotný vrchol, čelit pracovním výzvám a hledat neotřelá řešení pro jejich zdárné zdolání.

I přesto, že jste synem ředitele firmy, začínáte úplně na samém dně a vaším úkolem je vybudovat si svoje místo až na samotný vrchol, prostě dokázat, že jste se potatili. Jednotlivé levely jsou symbolizovány patry budovy společnosti. V každém patře na vás čeká několik oddělení, kde je třeba vyřešit nějaký malý nebo větší problém. Někde je potřeba nahnat lenivé zaměstnance do zasedačky. Jinde se rozbila promítačka a je potřeba opatřit novou. Někde zas naložit nákladní auto, tam zase pozalévat všechny květiny. Každé patro tak představuje určitý firemní sektor s několika odděleními, které tematicky zastřešují jednotlivé úkoly. Např. v logistickém oddělení budete řešit především logistické úkoly. Je to prosté jako facka – hned co vám zadají úkol, se můžete bez okolků pustit do práce.

Problém s firemní identitou

Good Job! je po vizuální i žánrové stránce vydařeným kusem. Jednoduchá barevná stylizace jednotlivých úrovní je přehledná a zároveň slouží i jako vizuální nápověda pro důležité prvky jako jsou zásuvky, elektrické kabely, plochy pro umístění zásilek a jednotlivé zásilky a další objekty. To vše zapadá do celé úrovně, aniž by to hráče okatě upozorňovalo. Hra jde rovnou na věc, bez zbytečného okecávání. Celé úrovně jsou jedním velkým sandboxem. Máte úkol a jediné co vás zajímá je splnit ho. V tom je vtip celé hry. Řešení je mnoho a je jen na vás, jak se toho uchopíte. Neposlušného zaměstnance můžete na židličce odtáhnout do jiné místnosti, kde má být nebo můžete natáhnout elektrickou šňůru jako gumu od praku a na stoličce ho prostřelit do zmíněné místnosti skrz stěnu. Úkol splněn, dobrá práce, zdá se podle hodnocení… S hodnocením mám ale velký problém. Hra vás hodnotí průměrem třech kategorií. Rychlostí, jakou jste úkol splnili, počtem rozbitých předmětů a sumou škody, kterou jste během práce napáchali. Když se snažíte nic nerozbít, nikoho nezmrzačit, projdete s dobrou známkou. Lehce se ale stane, že projdete s dobrou známkou i když zdemolujete půl oddělení, rozbijete na co se podíváte a málem zmrzačíte všechny další zaměstnance (naštěstí to nejde). Hlavně že promítačka je tam, kde ji potřebovali. Hráči tak chybí jakákoliv motivace pro řešení úkolu jedním nebo druhým způsobem. Věřím, že většina z hráčů bude vymýšlet neortodoxní a bláznivé způsoby, jak jednotlivé úrovně vyřešit, protože v tom je zkrátka vtip celé hry.  Nerozumím ale tomu závěrečnému hodnocení, které sice penalizuje za zničené věci, ale nijak závratně. Hráče to nemotivuje snažit se jít cestou vzorného zaměstnance, nic nerozbít apod.. K tomu se váže i problém s obtížností. Nepočítejte, že se při řešení nějak závratně zapotíte. Snad jen v případě, že se skutečně rozhodnete jít cestou nejmenšího zla a bordelu. K tomu ale nejspíš budete mít pramálo motivace vzhledem k výše zmíněnému problému s hodnocením. Snad jen, že se na to vrhnete ve dvou.

Ve dvou se to ničí lépe

Potěšilo mě, že hra obsahuje kooperativní hru pro dva hráče. Každý s hráčů vybavený svým Joy-Con ovladačem ovládá jednu postavičku a snaží se dosáhnout řešení společně. U některých levelů je to vynikající kvůli jejich rozloze a také, že některá řešení si žádají více “micromanagementu”. Navíc možná ve dvou dokážete vymyslet zajímavější řešení nebo možná destruktivnější, jako v našem případě. Jen pozor, abyste skutečně spolupracovali a namísto efektivní kooperace ve vzteku z nepochopení nebo neschopnosti druhého hráče neporozbíjeli okolí.  Vzhledem k tomu, že hra obsahuje pouze deset levelů, je kooperativní multiplayer jedním ze způsobů, jak protáhnout herní dobu. Druhým jsou různé sběratelské kusy oblečení, které můžete v jednotlivých úrovních hledat a následně do nich svoji postavu odít.

Good Job! je vtipná a neokoukaná puzzle oddechovka, jejíž jedinou vadou na kráse je nízký počet levelů a vágně definované hodnocení průchodu, který hráče dostatečně nemotivuje k čistější práci a ovlivňuje také dobu po kterou vám hra vydrží. To zachraňuje jen podpora lokálního multiplayeru pro dva hráče, kdy můžete stoupat po kariérním žebříčku ve dvou a zkusit to trochu jinak. Nebo ještě víc destruktivněji!

Kategorie Puzzle Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář Paladin Studios