Máte také svoji sbírku klasické hudby na vinylech, žijete v rušném městě a strašně vám vadí, že si ji nemůžete v klidu poslechnout? Pak jste našli svoji spřízněnou duši v podobě Jima, který se tento problém rozhodl vyřešit naprosto klasickou cestou provedenou naprosto neklasicky – odstěhovat se! Ale jak? Mrkněme na to.

Balení do krabic je pro sraby…

… praví chlapi se stěhují s celým bejvákem! No fakt! Jak vám asi vyplynulo z úvodu a hlavně názvu hry, hlavní “postavou” je Jim – naštvaný, nerudný, levitující čtvereček, kterému vadí hluk a co chce klid na poslech své sbírky klasické hudby. Vaším úkolem je pomoci mu dostat se pryč z města, nicméně žádné balení do krabic, hopsání po houbičkách (ano, dívám se na tebe, Mario) nebo párání bavlněných nepřátel (dívám se na tebe, Kirbyho extra epická bavlnko) se nekoná. Jim stěhuje celý svůj dům/pokoj, je uvnitř a vy s ním hýbete pouze tlakem na stěny. Ale pozor, nesmíte to přehnat! Stěny nejsou sice úplný “papundekl”, ale rozbít jdou snadno, představují vaše životy. Takže když se někde zaseknete, opravdu není dobrý nápad pomalu nacouvat a rozletět se proti stěně, jelikož nárazem můžete hnout nábytkem, ten spadne na stěny a ani nemrknete a budete mít o půlku životů méně.

Tady bych nenápadně připomenul, že pokud jste nerváci jako já, měli byste se mít na pozoru, protože studio neposkytuje žádné náhrady za roztřískané konzole a Joy-Cony. Zde bych měl i jednu výtku – někdy se mi stalo, že se “krabice” s pokojem zasekla, například v průrvě mezi skalisky – ale vůbec nebylo jasné proč a nebylo jiné řešení než restartovat úroveň. Vůbec mi hra místy přišla až stupidně těžká, nikoliv ve smyslu “jak se ten hlavolam řeší”, ale spíše “proč mi to pořád skáče pryč, když by mělo dopředu”.

Můžete i ve dvou

Tvůrci přichystali i možnost kooperace ve dvou hráčích. Pokud se pro ni rozhodnete, nastane pár změn – zmizí jedna stěna pokoje, takže můžete vylézt ven a počítání životů se vám změní na 6 dílků, představujících kusy nábytku. Ty mohou vypadnout (což se bude dít často), ale můžete je vrátit zpátky společně se životem. Samozřejmě musí mít jak hrát druhý hráč, takže vám samozřejmě přibude parťák Joe – modrý trojúhelníček, čehož se dá také někdy využít pro vyřešení přesunu. Jsou úrovně, kde vám to život usnadní, ale také vám to někde pěkně zatopí – logicky se tvůrci snažili o to, aby se hra dala užít v jednom i ve dvou. Jsou připraveny i minihry. Například deathmatch, kdy každý z vás ovládá levitujícího Joe nebo Jima a snaží se tomu druhému srazit televizi, kterou má na sobě. Jak postupujete hrou a získáváte vinyly za high score (takže v prvním průchodu s každým skončeným levelem), odemykají se vám další arény a další minihry, kde můžete soupeřit.

Plošinovka s originálním nápadem, která se ale bohužel stereotypu neubrání. Již po pár hodinách si začnete říkat, jestli to není na stejné brdo. Nicméně samotné provedení je skvělé, počáteční snaha porozumět angličtině dvou protagonistů vás se smíchem přejde u druhé bubliny. Soundtrack mě místy v dobrém slova smyslu rozptyloval, skládá se totiž z největších hitů klasické hudby – Vltava, Na krásném modrém Dunaji, In the Hall of the Mountain King, Čajkovského B moll a další kousky, kde snad každý zná melodii, jen ty názvy trochu pokulhávají… Rozhodně se nejedná o hru typu “drž jednu klávesu a nějak to vyjde”, ale místy vážně nelogická překážka nebo náročnost na hráče a po čase vykouknutý stereotyp jsou asi největší vady na kráse.

Kategorie Plošinovka, Logická Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář Cinemax