Nintendo Switch už je nějaký ten pátek v prodeji a fanoušci a nadšenci této konzole si dlouhé a těžké dny zpříjemňují hraním nové Zeldy nebo Bombermana. Kromě těchto dvou titulů však Nintendo třetího března také vydalo nejnovější pokračování herní franšízy Just Dance, tentokrát s „pořadovým číslem“ 2017. Ovšem jen na Switch, na ostatní konzole a PC hra vyšla už v říjnu minulého roku. Pojďme se společně podívat, jak si hra na této platformě stojí.

Tanči, dokud můžeš

Sérii Just Dance jsem poprvé objevil už v roce 2012 v německém obchodu Saturn a ještě ten den, po návratu do ČR, jsem jí úplně propadl. Pokud nevíte o čem hra je nebo o co v ní jde, v následujících řádcích se Vám to pokusím rychle shrnout. Jednoduše si vyberete oblíbenou písničku a tančíte zrcadlově dle choreografa, kterého na obrazovce uvidíte. V pravém rohu vám budou cestovat takoví panáčci, těm se říká piktogramy – ukazují následující pohyb a vy tak uvidíte, jestli máte zůstat stát, kleknout nebo skákat. Cílem je získat největší skóre (resp. 5 hvězdiček nebo dokonce status Superstar). A abyste se vyhnuli stereotypům, hra nabízí několik módů, které vám zaručeně zpestří zábavu.

Staré módy a nové módy

V jádru Just Dance 2017 je mód, který nese stejný název. Jde o nejzákladnější mód hry, kde tančíte na své oblíbené písničky, a to buď v kompetitivním, nebo kooperativním způsobu. K dispozici je výběr písniček pro jednotlivce (včetně exkluzivní písničky „How Deep Is Your Love“ od Calvina Harrise a Disciples pouze pro Nintendo Switch), duety, tria a kvartety.  Z Just Dance 2016 se vrací hráči oblíbený mód Dance Quest. V něm tancujete vždy na tři vybrané písničky, které dohromady svedl určitý styl nebo móda. Cílem zde je samozřejmě vyhrát co nejvíce zlatých trofejí. Úplně novým módem v Just Dance univerzu je pak Just Dance Machine. Roztomilý mód se dvěma mimozemšťany, kteří potřebují palivo na to, aby se dostali zpět na svou planetu. Zjišťují, že svět nepohání banány, ani kuřata, ale energie z tancování a tak vás pro účel svého experimentu unesou. Dalším budiž Just Sweat mód, uzpůsobený cvičební mód, který umožňuje vytvářet hudební playlisty a dokonce vám spočítá i spálené kalorie. Takovou pizzu Margheritu spálíte za 15 hodin. A to už za to tančení stojí, ne?

Online módy

Prvním z onlinových módů je Just Dance TV, takový mód pro extroverty. Zde nejen fanoušci zveřejňují videa ze hry, natočená na ostatních konzolích s podporou kamery, ale i přímo Ubisoft, který se tímto způsobem s hráči dělí o novinky a herní tipy. Druhým, trochu zajímavějším módem, se pak stává World Dance Floor, multiplayer každým coulem. Ve virtuálních lobby soupeříte s ostatními hráči (vlastnící hru na stejnou platformu) s cílem umístit se vysoko v žebříčcích. A úplně nakonec je tu mód Just Dance Unlimited – placená streamovací služba, díky které můžete hrát většinu oblíbených písniček od Just Dance 1 až po nejnovější verzi. V současné době obsahuje přes více než 250 písniček a při koupi dostanete tříměsíční přístup k této službě. Oproti módům na ostatních platformách (i na opomenutém Wii U) tato verze však dva postrádá – World Video Challenge a Ubisoft Club. První zmíněný mód je pro hráče, kteří se chtějí stylem a choreografií vlastního tance pochlubit a čelit tanečním kreacím soupeře. Ubisoft Club pak umožňuje synchronizovat skóre s vaším Ubi účtem a získat speciální písničky a avatary za body. A za absenci těchto dvou módů máš Ubisofte od nás body dolu…

Ach ten Ubisoft …

Seznam písniček se sestává ze starších (klasik) až po ty nejnovější. Takže pokud milujete Queeny nebo Hatsune Miku, své favority tu určitě najdete. Už je tradicí, že s každým novým dílem se mění písničky, design a módy hry, ale snad ještě nikdy jsem neviděl takový skok mezi hraním stejné hry na jiných platformách. Začnu pozitivně – Just Dance na Switch znamená příležitost si vzít hru kamkoliv s sebou. Tancujte doma, tancujte v práci, v hospodě, ve škole nebo na hlavním nádraží. Nově už se prostě můžete ztrapnit kdekoliv a s kýmkoliv. Samozřejmě v dobrém slova smyslu. Switch vám také vůbec poprvé nabídne možnost tancovat až se šesti hráči najednou, což se rozhodně hodí na nějaké oslavy a párty. Jakožto dlouholetého fanouška této série, by mě však zajímalo proč vývojáři některé písničky přesunuli do placené služby Unlimited. Proboha proč, ptáte se… Je fajn lákat nováčky na to, že s novou konzolí a hrou si můžete zatančit na oblíbený song ,,How Deep Is Your Love“, ale pokud si to sami nezjistíte, tak už vám nikdo neřekne, že je součástí jen výše zmíněného Just Dance Unlimited. A možnost tuto písničku hrát vám za 90 dní od prvního spuštění skončí. Tedy, pokud si samozřejmě nezaplatíte. Právě tímto Ubsioft znepřátelil hodně fanoušků. Je to asi tak stejný nesmysl, jako proč v celé hře nefunguje tlačítko na zachycení screenshotu. “Přesně tak, hráči této hry dle vývojáře asi nepotřebují nebo nemusí sdílet své skóre s ostatními hráči, že,” říkám rozzlobeným hlasem. A i jako menší, podpůrný vývojář, když jsem si dal 5 a 5 dohromady, jsem nedokázal přijít na to, proč tak Ubisoft učinil. Prostě to nechápu a nechápe to ani celý zbytek Just Dance komunity.

Just Dance 2017 je skvělou hrou, opravdu pokrokem oproti předešlé verzi. Ovšem kvůli absenci módů, možností a dalších nastavení známých z ostatních platforem, za nic moc konkrétně na Switch nestojí. A když to ještě spojím s cenou ve srovnání s cenou stejné hry na ostatních platformách, nevypadá to u nás v redakci vůbec dobře.

Kategorie Taneční Hodnocení
Počet hráčů 6
2.5