O LEGO hrách toho není třeba říkat zas tak moc. Už první generace představila skvělou hratelnost, vtipné animace a jeden z nejlepších co-op módů. Každá další hra s sebou nesla vylepšení a nové prvky postupem času ale rozdílů mezi jednotlivými hrami začalo ubývat. LEGO DC Super-Villains už v názvu evokuje, že hrát nebudeme za klaďasy, jak je obvyklé, nýbrž za super zloduchy.

Hlavní hrdina – ty!

Jak bývá u LEGO her zvykem, stačí vybrat jeden z dostupných saveslotů a po úvodní cutscéně můžete začít hrát. Už tady se ale LEGO DC Super-Villains vymyká zažitým standardům. Začínáte totiž tím, že si vytvoříte svého vlastního zloducha. Možnosti jsou tak detailní, že tvorbou klidně můžete strávit několik hodin – můžete si vybrat nejen oblečení, bravu vlasů apod., ale i zbraň a některé superschopnosti. Když se dost vyřádíte, konečně se vydáváte do akce. Možná byste po tak detailní tvorbě čekali, že váš hrdina, pardon, zloduch, bude hrát prim, mnohokrát se však chopíte role svých kumpánů. Příběh pak není nijak složitý, ale je vcelku zábavný. Z jiné země přiletěla parta až příliš podobná Justice League, kterou nový Justice Syndicate zajme. Superpadouchům se to nezdá a když zjistí, jak se věci mají doopravdy, rozhodnou se bránit si své teritorium. Že jste zločinci se pak vývojářům podařilo dostat do každého koutu hry, od úvodních animací při spuštění hry až po možnost stát se „True Villain“, tedy pravý zloduch, za získání dostatečného počtu mincí. To ve své podstatě dává větší smysl než třeba True Jedi, poněvadž mince většinou získáváte ničením svého okolí. Čeho si cením, je, že po dohrání příběhu za lumpy můžete hrát za hrdiny, kteří se v době hlavního příběhu hry snaží dostat ze svého vězení.

Tvorba postavy zabíhá do detailů

Harley, Lex, Joker… Všichni tu jsou!

Za ta léta, co jsme zásobování komiksy, filmy a seriály z DC univerza se kromě spousty hrdinů objevilo možná ještě víc zločinců. Mimo těch známých, jako je Joker či Lex Luthor tu své místo dostávají i ti méně známi zloduši, například Cheetah. S takhle divokou partou si užijete opravdu hodně legrace, protože množstvím různých superschopností se tu nešetřilo. Dostáváme se tak ke klasickému prvku LEGO her – na každou překážku potřebujete postavu se správnou schopností a jako vždy některé bonusy můžete odemknout až ve volné hře. Nechybí tu vozový park, který si postupně můžete rozšiřovat, menší výtku bych ale měl k výchozímu ovládání vozidel – plyn tlačítkem B my nintenďáci nemáme příliš v lásce, i když co se polohy tlačítka týče, je to stejné jako u konkurence. Naštěstí je tu defaultně zapnutá možnost ovládat plyn spouští, což je méně matoucí a nemusíte tak měnit ovládání. Potěšilo mě, že se děj opravdu odehrává v současnosti, o čemž svědčí mimo jiné všudypřítomné smartphony a neustálá chuť zločinců fotit si selfie. Výtku bych měl k poklesům snímkovací frekvence při hře dvou hráčů – zatímco v jednom všechno šlape perfektně, ve dvou už si občas všimnete záškubů. Není to nic, co by výrazně ovlivňovalo hraní, ale je to nepříjemné a je škoda, že tento problém, který se vyskytoval už u dřívějších LEGO her na Switchi, stále nebyl vyřešen.

LEGO DC Super-Villains se sice ostatním LEGO hrám dost podobá, konečně ale přináší větší změny, a to ať už možností vytvořit si svou vlastní postavu, tak i příběhem z pohledu zločinců. Dalších drobných změn je tu samozřejmě více, a ačkoliv nestačí na to, aby hra výrazně vyčnívala, oproti dalším aktuálním LEGO hrám ale přeci jen má trochu navrch. Pokud tedy hledáte něco pro dva a ostatní LEGO hry vám přišly podobné, tahle by vás opět mohla chytnout. Kde jinde můžete během pěti minut vystřídat roli Jokera, Reverse Flashe, Riddlera nebo Killer Frost?

Kategorie Akční Hodnocení recenze
4/5
Vývojář TT Games