LEGO tituly považuji v herním světě spíše jako takové odpočinkové hry. Vyblbne se na nich jak dospělý člověk, tak klidně i menší děti. Tento svět stavebnice zasahuje snad do všech koutů herního průmyslu. Ať vezmeme v úvahu, že nám dali takové stavebnicové GTA se jménem LEGO City Undercover, svůj vlastní pohled na Minecraft ve hře LEGO Worlds, tak nejvíce je známe stejně díky titulům, které vycházejí z filmových základů. A že jich není málo. Pro příklad můžu zmínit Indiana Jones, Harry Potter, Pán Prstenů, Star Wars, Piráti z Karibiku, Avengers či jejich nejnovější počin – Úžasňákovi. Mou první LEGO hrou byl právě Indiana Jones na 3DS a od té doby jsem tomuto světu propadl. Jako jeden z nejlepších ze série považuji stále Harryho Pottera 5. – 7. díl. Jak se ale popasuje tento nový kousek od studia Traveller’s Tales se staršími díly? Pojďme to zjistit.

Superhrdinská show

Kdo by v dnešní době neznal Úžasňákovi? Superhrdinská rodinka, která zachraňuje svět přirostla k srdci nejednomu fanouškovi. Dlouho se volalo po pokračování dílu z roku 2004. Nakonec je to opravdu tady a ve stejný rok vychází k zmíněnému filmu i hra od tvůrců Traveller’s Tales. Znovu se setkáváme s panem Úžasňákem a Elastičkou, tedy promiňte – již paní Úžasňákovou. Řekl bych, že jim budou sekundovat děti, ale ti v této hře dostanou nemalou úlohu. Hra začíná někde tam kde filmově skončil první díl a docela rychle nás dostává do tempa. Říkám si, že to na nás sakra pěkně hází. Tempo a střídání postav kvůli různým úkolům tady zvládají dobře, a tím jsou LEGO hry pověstné. Sotva porazí jednoho záporáka, objeví se na scéně jiný. V tu chvíli se přesouváme k lince Elastičky a pan Úžasňák zůstává doma sám. I tak se ale sem tam podíváme, co se u nich doma děje. Ta hlavní linka nám ale předhodí nového záporáka a Elastička na sebe bere svůj starý kostým a po boku superhrdinské skvadry, stejně jako v Avengers, se vydává zachránit svět.

Misi za misí sledujeme, jak se nám hrdinové po boku hlavní hrdinky mění a můžeme tak vyzkoušet různé zajímavé schopnosti superhrdinů. Bude to ale stačit, aby hra nespadla do stereotypu? Řeknu vám to hned na začátku, nebude. Je dobře, že na nás studio TT vyrukovalo s pestrou paletou hrdinů, ale vesměs využíváte podobné funkce a když někdo umí paprskem mrazit, jiný paprskem pouštět elektřinu a v neposlední řadě i oheň. Takže si zvykáte jen na jiné paprsky a nejzajímavější zde považuji snad jen Jacka-Jacka, Dashe à la Flash a Frozona, jak se klouže po ledové čáře. Vše ostatní je taková nastavovaná kaše. Dobré ještě na to všem je, že postupně můžete sbírat postavy, jako kdybyste sbírali kartičky.

Za záchranou světa

Jak jsem již psal, nový hypno záporák (omlouvám se za název, ale ještě jsem neviděl film) se snaží ovládnout svět díky svému ďábelskému plánu a superhrdinové se mu v tom snaží zabránit. Hrajeme tak postupem času za Elastičku a vždy různého jiného hrdinu s kterým jde do akce. V reálu to pak znamená postupovat misi za misí, které jsou si v jednom hodně podobné. Sice jste na jiných lokacích, ale stále používáte schopnosti k tomu někam se natáhnout, něco roztavit nebo zničit. Ti, co znají LEGO hry a jejich mechaniky tu bude jako doma. Můžete samozřejmě měnit postavy za běhu a využívat jejich schopnosti, rozbíjíte věci kolem kvůli zlaťákům, sbíráte různé artefakty pro lepší výsledky a plníte úkoly, které byly stanoveny. To je dobrá vize, ale po nějaké době to začne být stereotypní a vy si říkáte, jestli přijde něco nového. Ano, najdou se i zajímavější úkoly, ale těch je pomálu. Po každé misi přijde vždy nějaký těžší souboj s nějakým bossem, kde bojujete a nakonec si vlezete společně na písmeno I a za pomoci zběsilého mačkání pouštíte paprsek sil do protivníka. Musíte mít však splněné nasbírání potřebných věcí. Jinde zase u počítače hrajete stále dokola tu samou hru s barvičkami, což je prostě šílená nuda. Abych tomu ale nekřivdil, je to oddechová zábava, kde se nemusíte bát, že se vrátíte zase až na začátek a musíte to celé projet znovu. Pokud máte dostatek mincí, tak si za jejich částečného ubírání jakoby kupujete i další životy. Vždy, když zdárně pokoříte misi, se vám vše sečte a proběhne rekapitulace jakoby v novinách. Sem tam budete sledovat i zprávy v televizi, abyste věděli co se děje v hrdinském světě.

Superhrdinové doporučují

Velikým kladem hry jsou však její mechaniky a výborná hratelnost. Což je vlastně u drtivé většiny LEGO titulů. Překlikávání mezi hrdiny je jednoduché, mechaniky rozbíjení a schopností se velmi rychle vryjí pod kůži. Je vidět, že si Traveller’s Tales vzali to nejlepší z předchozích sérií a aplikovali to velmi účinně i zde. Dále bych mohl vyzdvihnout velmi přehledné menu a herní postup. Člověk nemusí být hardcore hráč, aby pochopil, kde co má udělat. Mezi různými pasážemi máme vložené i filmečky. Co bych nadále mohl hodnotit kladně je i vizuální stránka hry. Vše opravdu vypadá pěkně a sytě. Vtipně působící scénky, kdy se hře chvíli nevěnujete, jsou také dobré. V tomto ohledu tedy hra funguje prostě jak má a chápu, že výzvy nejsou tvrdší a krkolomnější, když tvůrci předpokládají, že hrou udělají radost i mladším hráčům. Přesto mám určité pochybnosti, jestli je hra časem neomrzí a šeď vymění za větší výzvu. Co bych ale vřele doporučil, a co dělá z téhle hry snesitelnější záležitost, je hraní ve dvou lidech. Každý z hráčů ovládá jiného hrdinu a takto společně mohou postupovat misemi.

Pokud bych měl na konci shrnout pro a proti, bylo by to velmi ošidné. Hra má vlastně jen dvě proti, a to je stereotypní děj, který se sice vydavatel snaží balit do slušivého kabátku ve smyslu mnoha postav a schopností. Většinou i když jsou ty postavy s různými schopnostmi, většinou to vypadá velmi podobně. To by asi i kdejaký hráč přetrpěl nebo dokonce by si hru i tak užil, ale tím největším kamenem úrazu je cena. Sice ve hře nahrajete hodiny a hodiny, některé mise jsou zajímavé, ale určitě bych neohodnotil hru takto vysokou částkou. Pokud vás neodradila ani jedna možnost, proč si hru nekoupit, mám tu i věci kladné.  Tou první je velmi lákavé hraní v co-op ve dvou lidech. Jak jsem již zmínil, titul velmi dobře vypadá po grafické stránce. Hratelnost je opravdu na hodně dobré úrovni a navíc je postup ve hře velmi jednoduchý a příjemně naznačen. To z ní tak nějak dělá i hru pro choleriky.

Kategorie Akční, Adventura Hodnocení recenze
3/5
Vývojář TT Games