Ještě v době, kdy o Levels+: Addictive Puzzle Game kromě krkolomného popisu a pár nicneříkajících obrázků nebylo vůbec nic známo, vůbec jsem netušil, co od hry očekávat. Jako první mi hned hlavou problesklo, že se tady někdo pokoušel o vzkříšení virální hry 2048, kde bylo cílem vytvořit spojováním stejných dlaždic velkou dlaždici o velikosti 2048. A pokud si všichni na ten rok 2014 vzpomenete, tak nám ta hra vydržela tak dva až tři týdny a pak už jsme ji ze svých mobilních zařízení odstranili. Levels+ je ale v mnoha ohledech úplně jiná hra, pojďme ji blíže prozkoumat.

Při svém prvotním zkoumání, co jsem to do rukou vlastně dostal, jsem přišel na to, že hra je jakýmsi portem aplikace Threes!, známé především z mobilních zařízení. Podobně jako ve zmíněných hrách je cílem spojovat stejné dlaždice se stejnými čísly tak, aby hráč leveloval své vojsko a zvyšoval hodnoty pokladů za účelem získání nejvyššího skóre, a to až do nekonečna. Teoreticky. Na mřížce 5×5 dlaždic se nacházejí červené dlaždice (soupeřovo vojsko), modré dlaždice (vaše vojsko) a žluté dlaždice (poklady). A právě poklady jsou ty nejdůležitější ze všech – hlavně z nich se skládá celkové skóre. Samozřejmě je můžete sbírat samostatně, ale spojováním dohromady násobíte bodování za zneškodnění nepřítele.

Dlaždice fungují na hierarchickém uspořádání. Pokud chcete sebrat poklad, musíte k tomu použít vaše vojenské jednotky. Např. voják třetí úrovně může sebrat všechny poklady stejného nebo nižšího levelu, nedostane se však na ty hodnotnější. A protože bez strategického prvku by hra stála za nic, objevuje se zde nepřítel v podobě červených dlaždic. Toho zneškodníte vaším vojákem se stejnou nebo vyšší úrovní. Teď se vám z těch pravidel asi zamotala hlava, ale ve skutečnosti je to velmi jednoduché a hrozně návykové. V levém horním rohu můžete vidět, jaká dlaždice bude po vašem tahu následovat a můžete tak strategicky popřemýšlet nad dalším krokem. Navíc se hra sama automaticky ukládá, takže můžete i po uzavření aplikace v hraní kdykoliv pokračovat.

Po grafické stránce vypadá Levels+ naprosto úchvatně. Styl je velmi minimalistický a nic tak neodvádí pozornost od samotného hraní a přemýšlení. Hráče nerozptyluje ani podkladová hudba, která je velmi uklidňující, a s čím dál většími dlaždicemi přidává zvukové prvky, jimiž si vás naprosto podmaní. Jen je škoda, že je tam jen jedna melodie neustále se přehrávající ve smyčce. Obsedantně kompulzivní fanoušci se budou snažit získat všechny achievementy (je jich opravdu hodně!) a floutci se mohou pochlubit svými výsledky v online žebříčcích. Hru je možné hrát ve všech třech Nintendo Switch módech – v Handheldu nebo Tabletopu nechybí podpora dotykové obrazovky, v TV módu hrajete pomocí tlačítek. Výtky mám vlastně jen dvě – první mám k absenci jakýchkoliv jiných herních módů. To je něco, čím ostatní logické a puzzle tituly vynikají a tady bych to očekával také. Tou druhou jest nepřítomnost kompetitivního módu ve dvou. Za červené dlaždice by prostě nehrál počítač, ale váš živý kamarád. Snad nežádám příliš.

Levels+: Addictive Puzzle Game zastává svého jména – je velmi návykový. Jednoduchá hratelnost, minimalistická grafika a díky konzoli Nintendo Switch mít možnost hrát kdekoliv a kdykoliv, pomyslně rozhodně upřednostňuje koupi tohoto titulu před ostatními. I přes to že ale moc nenabízí, zamiluje si ho každý a určitě si získá pozornost všech hráčů logických, strategických a puzzle her. A za 130 Kč jde o velmi dobrou investici!

Kategorie Logické, strategické, puzzle Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Flow