Nintendo musí mít na vymýšlení jmen speciální tým. Však to znáte 3DS, New 3DS, Wii, Wii U. Když tedy došlo k oznámení Mario Kart 8 Deluxe, byl jsem trochu zklamaný a překvapený. Zklamán, protože jsem se těšil na Mario Kart 9. Nevypadá to jméno s devítkou na konci tak trochu magicky, zvláštně? Na mě to tak rozhodně působí. Nu a překvapený proto, že Nintendo nepoužilo svoje oblíbené slovo pro pojmenování nových kárek. Uznejte New Mario Kart 8 nebo Mario Kart 8 Switch by byla pecka že… (ironie).

Za stejné peníze stejná muzika, nebo ne…?

Mario Kart je hra, která nikdy nebyla levná a její cena se nikdy moc nehýbala a pokud jste si koupili verzi pro Wii U, můžete být trochu naštvaní. „Co si to Nintendo dovoluje, chtít další peníze za stejnou hru?“, slyšel jsem nespokojený hlas lidu. Dovoluje, hra je to totiž skvělá a proti původní verzi z Wii U obsahuje všechna (obě) placená DLC, pře-, a propracovaný Battle režim, pět nových postaviček a dvě nové zbraně nebo power-upy a několik větších či menších změn, o kterých si také povíme.

Jde se závodit!

Jádro hry se nijak nezměnilo, což znamená stále stejně dobrou švandu – projíždíte gumy, bouráte do nepřátel, vrháte po nich krunýře, vytáčíte motor do nejvyšších otáček a chcete být první a často i druzí – to, když zrovna letí modrá (Spiny Shell, pro neznalé atomovka, která sejme hráče, který zrovna vede.). Stejné je to i s postupem výběru kubatury. Na výběr je tu od šnečích 50cc – to, když se zrovna rozhodne hrát i Vaše maminka až po šílených 200cc, kdy už nevíte, jestli závodíte v tom, kdo bude první nebo o to, kdo nejméně krát vyletí z tratě apod. Nechybí samozřejmě ani zrcadlově otočené tratě. Výběr závodníků se nám rozrostl o King Booa, chudáka vyschlého Coopu (Dry Bones), vypečeného potomka Bowsera (Bowser Jr.) a hlavně dvojici Inklingů ze hry Splatoon. Je super, že Nintendo takto přidává postavičky z různých her a snaží se o propojení všech svých světů.  S výběrem autíček, koleček a padáků je to horší. Auta přibyla pouze dvě. Jinak nic nového. Zajímavou novinkou je jízdní asistent, kterého můžete nastavit během závodu i před ním. Asistent udrží vaše auto v pohybu i bez držení plynu a nedovolí Vám vykolejit z tratě. Díky němu se závody stávají přístupnější i dětem, které mohou mít problém s koordinací všech tlačítek nebo už výše zmíněné maminky. Nejvíce vítanou změnou, nebo spíš návratem zpět, je používání dvou power-upů zároveň. V Mario Kart 8 na Wii U se z nějakého důvodu vývojáři rozhodli tuto schopnost odstranit a mohli jste tak mít v jednu chvíli pouze jeden předmět, což dost upravovalo hratelnost. Teď je vše při starém, a to je jen dobře. Kombo útoky jsou zpět!

Jde to i online!

Nejvíce zábavy na Vás čeká při hraní s kamarády, ostatně tak to většinou bývá. Díky konceptu Nintendo Switch nemáte žádné překážky a můžete si zahrát online z pohodlí gauče s dalšími 12 hráči, ve 4 na jedné televizi, nebo lokálně s dalšími 8 hráči (každý na své Switch konzoli). Tady se kouzelná formulka „kdykoliv, kdekoliv, s kýmkoliv“ projevuje v plné síle. Navíc, Nintendo přislíbilo i hlasový chat skrz jejich aplikaci pro online hraní. No a není hra zábavnější, když uslyšíte své kamarády fňukat? Také online režim dostal jednu velmi příjemnou úpravu. Nyní můžete mezi jednotlivými závody měnit postavu i celé nastavení auta, aniž byste museli odcházet ze hry jako tomu bylo ve verzi pro Wii U. Děkujeme!

Battle režim

Říká se, že existují dva tábory. V jednom ti, co Battle režim milují a v druhém ti, co ho nesnáší. Já patřil do tábora odpůrců Battle režimů. Z předchozí věty už asi tušíte, že je to minulost. Battle režim byl přepracován, resp. dostal několik nových režimů, z nichž nejzábavnější je hon na lupiče, ve kterém jste rozděleni na týmy. Lupiči utíkají po aréně a policisté, kteří je chytají, jsou vybaveni masožravou kytkou. Pokud se jim podaří pochytat všechny, než uplyne časový limit, vyhrávají a role se otáčejí.  Stejně zábavné jsou i zbývající dva režimy. Shine Thief, ve kterém se každý z hráčů snaží ukořistit zlatou hvězdu a prchat před ostatními, než uplyne časový limit a Bob-omb Blast, který je jen variací na Balloon Battle, nicméně vaší zbraní jsou pouze bomby. Tyto bitvy jsou natolik zábavné, že poslední dobou se věnuji hraní pouze jich, takže jim rozhodně dejte šanci, patříte-li k odpůrcům Battlů!

Tratě

Abych jen nechválil, podíváme se na to, co mě na Mario Kart 8 Deluxe štve nejvíc. To jsou arény. S každou novou verzí Mario Kart pro mě jsou nejdůležitější tratě, ostatně jak by ne, je to prostředí, ve kterém se budete neustále pohybovat. Je pravdou, že ve hře je necelých 50 tratí, ale všechny je známe. Některé jsou jen vyladěné verze tratí ze starších verzí, jiné jsou nové, ale všechny už je známe. Každý centimetr tratě. Tato znalost tratí bohužel trochu znevýhodňuje nováčky. Jsou mezi námi totiž takoví Schumacheři, kteří s nadsázkou dokáží prodriftovat každou trať se zavřenýma očima.  Doufal jsem, že verze Deluxe dostane alespoň dva nové poháry s novými tratěmi. Bohužel nic. Můžeme jen doufat, že se dočkáme oznámení nějakého dalšího DLC balíčku, který tratě přidá. To je vše, nic víc hře vytknout nedokážu. Je zábavná, přístupná všem, někdy trochu nefér, ale to je podstatou hry.

Mario Kart 8 Deluxe má vše. Zahrajete si a pobavíte se sami v režimu pro jednoho hráče, stejně jako v online režimu, zkrátka ať už budete hrát kdekoliv, kdykoliv, a s kýmkoliv. Mario Kart 8 Deluxe je po Zeldě povinností pro všechny majitele konzole Switch bez rozdílů. Snad se jen dočkáme nových tratí.

Kategorie Arkádové závody Hodnocení
Počet hráčů 1-12
4/5