Jak název napovídá, jedná se o více her v rámci jednoho souboru – Mighty Switch Force, Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition, Mighty Switch Force! 2 a Mighty Switch Force! Academy. První tři hry jsou si velice podobné, takže napřed popíšu jejich společné věci a potom se podíváme na rozdíly. Academy je takovou tréninkovou hrou, kde je i mód více hráčů. Každopádně pokud máte chuť na klasickou mariovskou skákačku, jste tu správně.

Chyťte zloděje!

Ujímáte se role policistky Patricie Wagon, která má za úkoly pochytat všechny uprchlé vězenkyně (rovnoprávnost v akci?) z gangu Hooligan Sisters a využívá k tomu její zbraň a hlavně speciální helmu, která jí umožňuje u určitých prvků přepnout pozici popředí nebo pozadí. Samozřejmě nebudete jenom lítat po levelu, přepínat bedny a chytat zloděje, to by bylo moc jednoduché. Úkol se vám budou snažit znepříjemnit také všelijaké potvory, které musíte zneškodnit různými způsoby. Tuhle je sestřelíte jak Arnie, tamhle jim skočíte na hlavu jak strejda Mario a někdy jim prostě nevěnujete pozornost jako člověk s mobilem jedoucí tramvaji.

Hra je koncipovaná na speedruny, resp. že se moc nezastavujete a běžíte neustále dál. Hra tak může zaujmout ty z vás, kteří se vždy snažíte mít co nejkratší čas. Hra tomu jde naproti i tím, že každá úroveň má jakýsi vzorový čas, podobně jako jamka v golfu (par). Tím pádem bude velice častý jev, že špatně zmáčknete tlačítko a jste mrtví. Naštěstí na to vývojáři pamatovali a neudělali hru jako úplnou klasiku, kde by byl nutný restart. V každé úrovni máte různě rozprostřené checkpointy, takže budete rozčílení tak akorát, nikoliv na roztřískání konzole. Životy máte do začátku tři a můžete si je doplnit pomocí různě rozmístěných disket. Obtížnost postupně vzrůstá, jak bývá zvykem a objevují se zapeklitější překážky. Nicméně pořád je problém spíš zmáčknout tlačítko ve správnou chvíli než vyřešit jak dál. Co se Hyper Drive Edition týče, jedná se pouze o HD remake, ovšem s dvojnásobnou porcí úrovní k řešení, což pokud vám nebude vadit trocha stereotypu, vám dále prodlouží herní dobu.

V Mighty Switch Force! 2 Patricia změnila povolání na hasičku, která zachraňuje nebohé dívčiny uvězněné požárem. S tím souvisí i změna pracovního nástroje z pistole na vodní hadici. Nebudete jenom hasit ohníčky, ale budete i odstříkávat pryč bláto, které vám vadí v cestě. V každém levelu máte i bonus v podobě nalezení mimina, ale nevšiml jsem si, že by to krom skóre mělo na něco dalšího vliv.

Mighty Switch Force! Academy je spíše pro trénink nebo hraní jenom tak. Také zde musíte posbírat vězně a musíte si dávat pozor na životy. Jen je tu hlavní rozdíl v pojetí levelu – nemáte checkpointy a kompletně celý je vidět na jediné obrazovce, žádné posouvání při chození. Což v případě hraní na obrazovce Switche je úplně na pytel, jelikož jsou ze všeho prťavé blechy a chvíli trvá, než se zorientujete. Pokud hrajete na televizi nebo monitoru, už je to ok, ale na malém displeji je to prostě o ničem. Také musím varovat, že ve všech hrách z kolekce se skáče pomocí B, což je velice iritující a pokud střídáte hry, budete toto vývojářské rozhodnutí nenávidět.

Soubor skvělých plošinovek, kde je nutné alespoň trochu přemýšlet, ale zároveň s rozumnou obtížností a rychlostí. Pixelová grafika vůbec nevadí, naopak jsem byl trochu nesvůj u HD verze první Switch Force. Vývojáři měli skvělý nápad i s motivací v podobě vzorových časů, ale šlápli hodně vedle se skokem na B a nemožností si ovládání přizpůsobit – dá se na to zvyknout, ale pokud střídáte hry hned za sebou, budete se s tím trápit pořád. Co se chyb týče, nepotkal jsem ani jednu malou, o velkých nemluvě. I s ohledem na cenu, kde dostanete v podstatě 4 hry najednou, ji mohu s klidem doporučit – budete se dobře bavit i více než deset hodin.

Kategorie Akční, Puzzle, Plošinovka Hodnocení recenze
Počet hráčů 1 – 4 (Academy), 1 (ostatní)
4/5