Pokud byste mě neznali, možná byste mě měli za vybíravého, co se týče her. Ale opak je pravdou, i když přiznávám, že některé žánry a série mě přitahují více než ostatní a občas je měním jako spodní prádlo. A pokud bych se měl zaměřit na Nintendo Switch, existují tři žánry, které na téhle platformě ještě nejsou zcela rozšířeny a tak trochu mi chybí – MMORPG hry, pořádné střílečky (nic proti Splatoonu) a realtimové strategie. A právě na ten poslední žánr se zaměřím trochu více. Většina z nás určitě hrála uznávané Age of Empires a pokud by Microsoft vydal Switch verzi, tak se asi zblázním radostí. Na těch hrách tohohle žánru je prostě něco, co je dělá jedinečnými a mně se to hodně líbí, takže když společnost Zillion Whales oznámila pokračování série Mushroom Wars, Mushroom Wars 2, neváhal jsem ani minutu a sápal se po ní.

Hra Mushroom Wars 2 byla původně vytvořena pouze pro mobilní zařízení a počítač, ale radost z ní čiší už i na Nintendo Switch. Stejně jako ve svém předchůdci se zhostíte role generála armády plné malých houbových válečníků s cílem zajmout všechny budovy, věže a vyhladit samotného houbového nepřítele. Jednotky se dokola rodí a jejich čas potřebný k tomu můžete zkrátit budováním věží nebo výstavbou jiných budov. Někteér z nich vám pomáhají zase jinak. Tohle všechno, stejně jako příběh titulu je vysvětlován skrze různé animace a obrázky, které uvidíte při hraní singleplayerové kampaně, kterých je kolem 200. Všechna média jsou však bez titulků a reálný příběh, tedy proč, jak a k čemu došlo, se tak můžete snažit uhádnout nebo si vymyslet vlastní.

Co se mi obzvláště líbí, je vyvážená hratelnost a hlavně výběr obtížnosti. Pokud totiž hrou procházíte napoprvé, může se vám to u prvních úrovní zdát velmi jednoduché. Přijde mi, že ze začátku (cirka 15 levelů) je každá úroveň udělaná tutoriálovým stylem, kde se učíte, co a jak. Ale pokud si přepnete obtížnost na expertní, pořádně se zapotíte (a to dokonce i u těch tutoriálových). I já jsem se občas setkal s tím, že nestihnete všechno řídit a pak jen sledujete, jak posíláte své vojáky do záhuby – to vše v roztomilém pojetí a bez brutálních scén. Proto je občas důležité si před začátkem naplánovat nějakou strategii. Jedním z problémů na které jsem narazil, bylo samotné ovládání, které mi přijde nemotorné. Pokud chcete totiž poslat své jednotky obsadit neutrální dům, musíte přitom držet několik tlačítek a ještě joystick. Nemluvě o tom, že kurzor občas zleniví a nejen, že tak můj tah trval o dost déle, ale ve větší mapě jsem se už ztrácel. Naštěstí se nejedná o úplnou hrůzu, takže za několik (desítek) misí se vám dostane pod kůži. Do psaní této recenze jsem ale stále nepochopil, proč nejde menu ani samotná úroveň ovládat dotykově jako na mobilních platformách (alespoň v tom handheld módu). Je to upřímně velká škoda.

Singleplayerové kampaně nejsou ale tím jediným lákadlem, hra sází na pořádné realtimové bitvy hrané v lokálním multiplayeru na konzoli nebo online. Právě multiplayer je hodně o bystrosti a chytrosti, protože mezitím, co si protivník ochraňuje a „sbírá“ svoje jednotky, můžete přijít s rychlým nápadem, jak ho vyřídit. Použít také můžete své speciální schopnosti a vidím určitou snahu vývojářů kombinovat různé cíle úrovní a přidávat těžké bosse nebo speciální budovy za účelem zvýšení požitku ze hry, i když realizace pokulhává. V některých případech si zazíváte, v některých vám díky šílenému multitaskingu v žilách poteče krev rychle jako z vysokotlakého čističe. Všechny zápasy jsou relativně krátké a navrženy tak, aby netrvaly déle než 10 minut. Mushroom Wars 2 se prostě na naší oblíbenou hybridní konzoli hodí. Graficky vypadá úžasně a její zelené lesní pláně i zasněžené krajinky vypadají nádherně jak v docku, tak na cestách.

Mushroom Wars 2 je roztomilou realtimovou strategií s herními mechanismy, které spolu dobře fungují a vzájemně se doplňují. Spolu s nádherným grafickým vizuálem, desítkami hodin herní doby v singleplayerové kampani a multiplayeru online, jde zaručeně o super hru, kterou byste neměli minout.

Kategorie Realtimová strategie Hodnocení recenze
Počet hráčů 1 – 4 hráči (i online)
4/5