Znáte někdo film Tron? Ano, nemyslím jen relativně nový film Tron: Legacy, ale ten starý z roku 1982, který v té době použil v té době nevídané počítačové animace a speciální efekty. Tron, to je první slovo, které mě napadlo po zhlédnutí několika obrázků z Neonwall. Podobné jasné neonové barvy v temném prostředí. Tady ale nejezdíte s lightcycly ani se nemlátíte identifikačními disky. Prostě musíte dopravit kuličku z bodu A do bodu B. Bez nehod.

Laserové zbraně, které nejsou zas tak moc zbraně

Při každém spuštění hry vás přivítá krátká (přeskočitelná) ukázka, ve které je pohled na pinball, do kterého udeří blesk a vy jste do něj „vcucnuti“. To je prakticky celý příběh, u her tohoto typu ale absence příběhu nevadí. V menu potom neunikne inspirace osmdesátými léty. Styl písma, barvy, imitace zkreslení CRT obrazovkou a další efekty dodávají správný retro pocit. Při samotném hraní si doopravdy připadáte jako v Tronovi, aspoň trochu. Všechno je tmavé, jen obrysy září jasnými barvami a všechno se leskne. Vy třímáte v každé ruce jednu laserovou pistoli a před vámi se kutálí kulička. K dispozici jsou tři barvy – červená, zelená a modrá, tedy barvy, ze kterých se skládají všechny ostatní, třeba ve vašem monitoru. Pravá a levá zbraň a kulička mají každá jednu z těchto tří barev, ale každá jinou, vždy jsou použity všechny 3. Vy pak stiskem L nebo R můžete prohodit barvu kuličky s barvou vaší zbraně. Stiskem ZL nebo ZR zase můžete střílet na některé překážky na cestě či pohybovat lávkami, nicméně pouze pokud mají stejnou barvu jako vaše pistole. Samotnými pistolemi jde pohybovat buď joysticky nebo pomocí akceleromterů v Joy-Con ovladačích, což mi přijde jako lepší možnost. I tak je ale ovládání dost neohrabané a pomalé.

Složitější a složitější

Na začátku máte velmi jednoduché úrovně a říkáte si, že to asi bude brnkačka. Omyl! Postupně přibývají prvky a hra je těžší a těžší. Objevíte tři módy. Puzzle, to je běžný mód – stačí se dostat do cíle, to je vše. Time Trial je na čas – na obrazovce poběží časový limit, před jehož vypršením se musíte dostat k nejbližšímu checkpointu. V obou těchto módech ale obvykle máte 4 životy, takže při pádu kousek od cíle dostanete druhou šanci. Za nejtěžší považuji mód Runner, kdy se kulička kutálí jako o život, jelikož ji pronásleduje blesk, který postupně likviduje celou úroveň. Postupně také objevíte více a více překážek a možností, jak se dostat dál. Přibudou skokánky a zrychlováky, ale jen abyste se mohli dostat přes několik blesků. 20. a vyšší úroveň už obvykle připomínají víc labyrint, kde najít tu správnou cestu k cíli, nebo vůbec cíl, dá docela práci. Co je ale při řešení největší překážkou, je neohrabané ovládání. Joysticky nejsou zdaleka tak rychlé a přesné, jako akcelerometr, ten ovšem také není dokonalý. K tomu všemu je tu ještě mizerně udělaný pohyb kamery, který se nechová tak, jak byste chtěli a ujíždí od toho, co potřebujete chytit nebo rozstřílet. Mnohdy selžete jen proto, že kamera se zrovna dívá jinam nebo se příliš pomalu přesouvá a vy tak něco nestihnete, protože nemůžete. Některé úrovně tak budou docela utrpení, obzvlášť mód runner. Bylo by hezké, kdyby tu bylo něco jako přichytávání/aimbot, kdyby se vám zbraň automaticky namířila na nejbližší předmět. V omezené míře to funguje u ovládání joysticky, pořád mi ale přijdou jako o něco horší způsob ovládání. Možnost mít kameru staticky z boku bez zbytečných nájezdů, které jen zhoršují míření, by také nebylo k zahození. Naštěstí existuje malá pomůcka, a to dát jeden Joy-Con někomu dalšímu. Pak jsou některé úrovně zvládnutelnější, protože mířit dvěma rukama zároveň není úplně snadné.

Neonwall je poměrně pěkná puzzle hra v retro stylu. Líbí se mi možnost použití akcelerometru, nápady na překážky a řešení problémů a celkový vizuální styl. Docela dost se mi nelíbí, že ovládání je stále dost neohrabané a mizerná kamera tomu moc nepomáhá. Je ale příjemné, že můžete jednoduše dát jeden Joy-Con další osobě a hrát tak ve dvou, navíc vám to půjde mnohem lépe. Autoři také přislíbili k více než třiceti úrovním přidat další. Neonwall je hezká logická hra, občas ale dost o nervy. Protože když chcete něco udělat hodně rychle, tak to prostě moc dobře nejde. Dost často.

Kategorie Akční, Puzzle, Arkáda Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář JanduSoft S.L.