Série Overcooked mi neuvěřitelně přirostla k srdci. Spojila totiž to nejlepší z kooperativního hraní se zajímavou a zábavnou herní mechanikou a ukuchtila dva poklady v podobě dvou dílů. Obzvláště ten druhý jsem si velice oblíbil a přirostl mi k srdci, a proto ještě nejsem připravený mu dát sbohem. Nejnovější dodatečný obsah Carnival of Chaos je totiž dle slov tvůrců posledním placeným přídavkem do hry a při hraní jsem ucítil jistý závan sentimentu. Overcooked 2 probudil to nejlepší a nejhorší v nás, ale zároveň spojil rodiny, přátele a milované na jeden společný gauč. Bylo jedno, jakou máte náladu. Bylo jedno, jak se momentálně cítíte. Když se prostě sedlo na gauč, vzal do ruky ovladač a začaly se rozdávat příkazy, všichni spolu museli spolupracovat. Dá se říct, že ve výsledku je její hraní perfektní metaforou pro Mušketýry – jeden za všechny a všichni za jednoho. A stejně jako truchlíte nad ztrátou své oblíbené postavy v seriálu nebo knize, i já truchlím nad koncem jedné éry a potají doufám, že studia Team17 a Ghost Town Games už dávno pracují na třetím dílu.

Tématem posledního DLC je cirkus. Kuchyně se nacházejí v kouzelných šapitó a sem tam narazíte i na různé artisty, drezúry a klauny, kteří se vám, jak jinak, budou plést do cesty. V celkem 15 nových úrovních si vyzkoušíte kuchtění cirkusových dobrot, jako jsou hotdogy nebo třeba donuty, které budete dokonce ozvláštňovat. V kuchyni tak objevíte nový stroj, který po stisknutí tlačítka vydává kečup nebo hořčici. Komunikace je tady opravdu zásadní, protože pokud chcete fungovat jako namazaný stroj, je třeba si pořádně rozdělit práci a hlavně dávat pozor na to, s jakým ochucovadlem právě pracujete. Další novinkou je automat na sodovku, jež vydává různé druhy nápojů, které s mechanikou kombo jídel skládáte na tácy a vydáváte. Přesně jako mastný prodavač v Mekáči dáváte na tác burger, hranolky, pití, cibulové kroužky a k tomu ještě třeba kuřecí stripsy. Načasování je tedy velmi důležité, ale nebojte se, že byste nestíhali – celkovou hratelnost vyvažuje to, že u většiny kuchyní neběží od začátku čas a můžete si tak nějaké objednávky nadělat dopředu.

Posledním trhákem jsou kanóny, které se objevují jen v pár specifických kuchyních. Kanón je třeba obsluhovat dvěma hráči – jeden si s jídlem vleze dovnitř a druhý ho tlačítkem odpálí. Jejich mechanika je zajímavá, ale říkám si, jestli by nešly využít sofistikovaněji a možná více kreativně. Těch pár kuchyní, které je využívají, jsou totiž koncipovány tak, že se do prostor nedá dostat jinak než právě jimi, a to mi přijde takové vynucené. Některé dokonce nestřílí jen na jedno místo, ale ještě před výstřelem si musíte vybrat, kam chcete letět (včetně možnost vyletět „z herní mapy ven“). Navíc vyžadují větší pozornost od spoluhráčů, protože se musí dostat k tlačítku, aby vás odstřelili, a také žerou více času.

Pokud Overcooked 2 sledujete už delší dobu, pravděpodobně máte Season Pass zakoupený a dodatečný obsah máte už možná dokonce celý odehraný.  Pokud ne, rozhodně neváhejte s koupí. Carnival of Chaos sice nedosahuje kvalit jako Night of the Hangry Horde, ale i přes malá škobrtnutí nemá žádné větší vady na kráse. Bavit se budete jako u jiných DLC a možná přihodíte i sentimentální slzičku. A už jen kvůli tomu to za to stojí!

Kategorie Arkáda, Simulátor Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Ghost Town Games, Team17