Od vydání kulinářské kooperativní hry Overcooked 2 uplynuly už více jak tři měsíce a vydavatel Team17 nás zásobil už několika dobrými aktualizacemi. Ta poslední přidala New Game+, tedy možnost získat dokonce čtvrtou hvězdu, a i přestože mám obecně s většinami kuchyní špatné zkušenosti, a skóre bych na nich mohl ještě vypilovat, nejvíce jsem očekával kuchyně nové. Na tom prvotním plánování je prostě něco fascinujícího. Ale bylo by ode mě asi naivní kuchyně očekávat jako zdarma stažitelnou aktualizaci. Netrvalo dlouho a vydavatel oznámil svoje první DLC, jež se odehrává na tropickém ostrově. A to nejlepší je, že si ho užijí jak profesionální kuchaři, tak i břídilové jako jsem třeba já.

Placený dodatečný obsah Surf ’n’ Turf nabízí 12 nových kuchyní, nové šéfkuchaře a také recepty. Příběh volně navazuje na konec základní hry, kdy je Cibulový král potrestán kulinářskou radou za oživení nemrtvých chlebů, Unbreadů, a je donucen si s Kevinem odpočinout na tropickém ostrově, jehož vizuální styl a hudba jsou naprosto podmanivé. A pokud vám úrovně v Overcooked 2 připadaly jednoduché a přímočaré, i na vás dojde – některé kuchyně tady dokážou pěkně pošramotit ego. Jak už tak v celé sérii platí, vy něco zkazíte, spoluhráč to zkazí, chvilku na sebe štěkáte, pak se smějete, jako když hrbatej padá ze schodů a brzdí rohlíkem, usmíříte se a zkusíte to znovu. Akorát s jinou taktikou. To je celý herní proces, ten algoritmus, který vás ve hře posouvá dál. Osobně jsem čekal více receptů, mezi novinkami jsou však jen dva – smoothie a kebab. Těšit se ale můžete také na variace známých receptů obohacených o nové suroviny a postupy přípravy.

Většina úrovní mi přišla ve dvou nebo třech hráčích naprosto nehratelná, a to z důvodu obtížnosti, nakonec jsem ale zjistil, že šlo spíš o vlastní neschopnost, a když to párkrát zopakujete, ty hvězdičky jednoduše nahrabete. A rozhodně nemůžeme mluvit o repetetivnosti, protože každý průchod kuchyní jako by byl naprosto unikátní. Co ale podle mě hru oživuje nejvíce, jsou dvě nové kuchyňské taktiky – první je používání vodní pistolky, která dokáže i na dálku umýt nádobí. Výrazně šetří čas a tím získáváte spoustu času navíc na objednávky. Akorát je třeba dávat pozor, protože stříkáním na spoluhráče je můžete shodit z herního pole. A druhou novinkou je měch, kterým musíte rozdmýchávat grily nebo pomocí něj hasit požáry. Kromě těchto novinek DLC ještě obsahuje drobná, blíže nespecifikovaná vylepšení.

Dodatečný obsah Surf ’n’ Turf dělá ze hry Overcooked 2 tu nejdokonalejší kooperativní hru, která na Nintendo Switch k dnešnímu dni je, a přesto její receptura zůstala stejná. Nové recepty, kuchyně a novinky jako vodní pistolka nebo měch perfektně zapadají do univerza a nádherně základní díl doplňují. V celkové délce několika hodin zažijete s tímto DLC dlouhé zábavné chvíle plné komunikace, invektiv a také spolupráce.

Kategorie Arkáda, Párty hra, DLC Hodnocení recenze
5/5
Vývojář Ghost Town Games