Hra Párty Planet měla dobrý trailer na eShopu. Prezentovala se s humorem, který skvěle seděl k estetice hry. Již dlouho jsem žádnou párty hru nehrál, poslední byl nejspíš 1-2 Switch, takže jsem se těšil na další možnou hru, kterou si mohu na Switchi zahrát třeba doma s návštěvou, nebo mými dvěma sourozenci.

Po otevření hry mě přivítal výběr miniher, ze kterých byla většina uzamčena. Je to dobrý způsob, jak donutit hráče k pořádnému prožití jednotlivých her, protože se zbytek otevře až po dosažení určitého levelu hráče, kterého dosáhnete hraním otevřených miniher. Samozřejmě jsem je hrál všechny a po jejich dohrání mám pocit, že hru můžu soudit jedině na bázi jednotlivých miniher.

1. Bouncing Fish

První hra, kterou při výběru uvidíte. V Bouncing Fish hráči ovládají každý jednu rybu. Ryby jsou v uzavřené místnosti ze všech stran, s různě se objevujícíma nástrahami. Hráč ovládá pouze rychlost a výšku pohybu ryby. Skóre se vám zvyšuje dotýkáním se předmětů (včetně ostatních hráčů) a po dotknutí se nástrahy hráč prohrává (tělo mrtvé ryby však nadále ve hře zůstává, sloužící jako další předmět pro zbylé hráče. Tuto minihru jsem si velmi užil, byla jednou z nejlepších v celém Party Planet, je dobře, že ji vývojáři dali do hry jako první hru, kterou uvidíte.

2. Block the Bug!

Na obrazovce je brouk, kterého musíte zastavit v útěku z obrazovky, jako naštvané a zlomyslné dítě na pískovišti. Na začátku hry máte tři tahy na rozmístění kamenů, kterými chcete brouka zatarasit (s každým položením kamene vám končí jeden tah a spousta kamenů jsou již na počátku každého kola rozmístěna). Čím víc kol porazíte, tím máte větší skóre. Block the Bug! byla další hra, která mě bavila, bohužel však byla pouze pro jednoho hráče. Nemyslím tím, že se hráči automaticky střídali, ale že pouze jeden hráč mohl hrát. Na to, aby mohl hrát další hráč, musíte jít do menu a vybrat jiného aktivního hráče. Hry pro jednoho hráče nejsou v párty hrách neobvyklé, ale většinou jich je ve hře minimálně, Party Planet jich má však dost, ale k tomu se ještě dostanu.

3. Fennec Fox Tower

Fennec Fox Tower je hra trochu podobná hrám Kid Icarus a Ice Climbers na NES. Pohybujete se stále nahoru, pokud z nějaké plošiny spadnete a obrazovka se už pohnula za poslední plošinu pod vámi, končíte. Skóre se vám navyšuje sbíráním mrkví, ne dosaženou výškou. Za vámi je voda, takže nesmíte zpomalit, jinak prohráváte. Ze stěn na vás někdy střílí sněhové koule, které vás nezabijí, ale „jenom“ posunou, což se vám většinou stává osudným. Ovládání je trochu kluzké, ale stejně byla Fennec Fox Tower jedna z mých oblíbených miniher.

4. Mystical Totem

Tato minihra byla velmi silně prezentována v traileru hry a musím říct, že mě trochu zklamala. Každý hráč ovládá inuitu, který se snaží pokácet svůj totem. Vaším úkolem je mačkat tlačítka korespondující ke straně, ze které chcete totem skácet (zprava nebo zleva), samotné kácení je automatické. Hrozbami v této hře jsou křídla totemu položená různě po stranách totemu, kterých se nesmíte dotknout (to znamená, že totem musíte skácet z opačné strany), zelené lektvary, které vám změní ovládání a zima, která vám neustále roste. Snížíte jí vypitím červeného lektvaru, který musíte včas na jedné straně zpozorovat a přejít na jeho stranu.

Mou hlavní výtkou k této hře je její jednoduchost. Celou dobu mačkáte pouze dvě tlačítka, přičemž jde pouze o reflexy. Mou desetiletou sestru tato hra nebavila vůbec a mého sedmnáctiletého bratra také nijak nenadchla. Mystical Totem stojí za to si párkrát zahrát, ale spíš budete trávit čas hraním jiných, lepších miniher.

5. River Defense

Další hra pro jednoho hráče. V River Defense je říčka, po které se plaví krokodýl tlačící před sebou míčky různých barev. Vy ovládáte opici s míčkometem. Váš úkol: zastavit nepřátelského krokodýla před dosažením konce říčky! Opice střílí různé barvy míčků a vy je musíte namířit a vystřelit tak, abyste vytvořili trojici míčků stejné barvy, čímž ničíte část krokodýlovy legie míčků. Tato minihra nebyla špatná, ale nijak moc mě nenadchla, byla poměrně obyčejná, připomínající klasické hry, kde se rychle snažíte utvořit skupinky předmětů stejné barvy. Pokud máte tenhle typ her rádi, nejspíš vás tato minihra bavit bude, ale ve srovnání s jinou hrou, ve které se také snažíte utvořit skupinky (avšak ne na bázi stejných barev) byla nezajímavá, ale k té se dostanu za chvíli.

6. Memory

Klasické pexeso. Není nic moc víc, co k tomu dodat. Každý hráč má své vlastní karty a ten, kdo najde víc dvojic, vyhrál. Velmi obyčejná hra, kterou si můžete zahrát i ve skutečnosti s dost pravděpodobně větší zábavou.

7. Thor’s Thunder

Opět hra pro jednoho hráče. Ovládáte Thora a snažíte se zabránit útoku ledových obrů, obrů a …asi obřic? Mechanika hry je stejná, jako spousta tanečních her, kdy vidíte šipky a tlačítka, která musíte správně zmáčknout. Thor vyšle blesk a sejme nepřítele, který měl danou kombinaci na svém štítu. Jednoduchá, ale zábavná hra, akorát mě mrzí, že je zase jenom pro jednoho hráče.

8. Super Vegan Anaconda

Je to zjevné už od prvního pohledu, je to snake pro čtyři hráče. Při ztrátě života (dotek části vlastního těla nebo okraje obrazovky) je zranění vašeho hada viditelné (postupně se na hadovi objevují dodatečné obvazy). Co z této minihry činí místo dobrého portu poměrně nudné a velmi obyčejné hry vyloženě nedobrý zážitek, je velikost obrazovky. Had je v poměru obrazovky tak velký, že ve hře 2 hráčů je situace zbytečně napjatá příliš rychle. Tuto hru můžete klidně přeskočit (pokud tedy nejste hard-core fanoušek hry Snake).

9. Meteors

Obyčejná vesmírná střílečka. Hráči ovládají vesmírné lodě a musejí střílet meteory. Meterory mají po zničení velmi hezky provedený efekt rozdělení na menší. Tato minihra je vizuálně velmi příjemná, ale působí obyčejně. Pokud máte rádi vesmírné střílečky, budete spokojeni, jinak si myslím, že vám tato hra moc nedá.

10. Jellify Pufferfish

Jellyfy Pufferfish je poměrně unikátní minihra. Ovládáte medúzu, která je neustále v pohybu, vy určujete směr jejího pohybu a její rychlost. Cílem je nasbírat co nejvíc nenarozených vajíček nafukovacích ostnatých ryb. Vajíčka se začnou po krátkém čase rodit a pak čelíte pořádnému chaosu. Je to rozhodně jedna z originálnějších her, která stojí za vyzkoušení, i když příliš ji asi hrát nebudete. Její obtížnost roste příliš rychle, po nějakém čase vás přestane bavit.

11. Lava Golf

Golf pro víc hráčů. Od této minihry jsem nic nečekal, ale příjemně mě překvapila. Prostředí, ve kterém hrajete, je pěkné a trasy jsou dobře udělané. Tato minihra také krásně ukazuje, jak mohly některé hry pro jednoho hráče být předělané pro více hráčů. Lava Golf mě bavil a při správné atmosféře je to hra, která může být zábavná.

12. Alien Balloonists

Dobře udělaný klon Baloon Fightu. Je to zábavná minihra, stojí za zahrání.

13. Frosty Hockey

Vzdušný hokej. Ovládání se v této minihře velmi povedlo, rány do puku jsou velmi příjemné. Tuhle minihru velmi doporučuji.

14. Hopper Jump

Hopper Jump mě vůbec nebavil. Hráči ovládají kobylku a mají omezený čas na to, aby se dostali co nejdál. Ovládáte dálku skoku kobylky (o jeden skok nebo o dva). Mezi kousky půdy je někdy voda a vy si musíte včas vypočítat, jak velký skok potřebujete, přitom se však stále pohybovat, aby vám nedošel čas (po nějaké době naleznete ve hře bonusový čas, takže pokud jste dobří, hra může trvat déle). Pád do vody vám ubere čas. Ovládání této hry je sice jednoduché, ale náročné na rychlost. Celá tato mechanika se mi nelíbila, byl jsem z ní akorát celou dobu iritován a nemyslím si, že je to hra, která stojí za víc než jen rychlé zhlédnutí.

15. Double Dodo Breakout

Ovládáte dvě rodinky Dodo, každá běžící v opačném směru. Jedním tlačítkem skáče jedna rodina a dalším druhá. Musíte přeskakovat masožravky, které vám stojí v cestě. Kdyby tato hra byla pro více hráčů, myslím si, že by mohla být zábavná, ale takhle mě nebavila, podobně jako Hopper Jump hra spoléhá na reflexy hráče a chaos hry (v tomto případě opačný směr dvou rodin). Na rozdíl od Hopper Jumpu si myslím, že by Double Dodo Breakout opravdu mohla být zábavná minihra, kdybyste při tom mohli soutěžit si jinými hráči (ne se při tom manuálně střídat).

16. Hex Eggs

Konečně jsem se k ní dostal. Tato minihra mě bavila mnohem víc než River Defense. V šestiúhelníku musíte umisťovat různě rozložené skupinky kostek. Vaším úkolem je z nich jakýmkoli způsobem spojit kterékoli strany šestiúhelníku. Tuto minihru jsem hrál hodně a považuji ji za jednu z, pokud ne nejlepší, nejlepších her pro jednoho hráče Party Planet. Vyžaduje strategii, je pohodová a odměňuje úsilí hráče speciálními kostkami (samotná jedna kostka a skupinka kostek, která překryje již položené kostky). Tuto minihru silně doporučuji.

17. Space Rockets

Hráči střílejí na planetu rakety. Ty se do planety zabodnou a při rotaci neustálé rotaci planety se s každým výstřelem zvyšuje riziko trefení již zabodnuté rakety. Trefením takové rakety prohráváte. Je to zábavná minihra, která je i poměrně originální. Doporučuji ji.

18. Underwater Escape

Každý hráč ovládá rybu, která umí z pusy vystřelovat různě barevné lasery (podobně jako meme zvaný Shoop da Whoop). Zprava a zleva na vás útočí žraloci různých barev a odstínů, které musíte trefit laserem se stejným zbarvením. Tato minihra má sice dobrý nápad, ale je velice monotónní. Pořád dokola opakujete tytéž akce a velmi rychle vás začne nudit. Tím však neříkám, že je lehká. Velice rychle se zvýší obtížnost, a nakonec se nuda změní v nepříjemnou frustraci. Tato minihra stojí za vyzkoušení, ale nic moc víc od ní nečekejte, krom nápadu toho moc nenabízí.

19. Rooster Romp

Ovládáte kohouta, který se snaží odrážet vajíčka slepic do hnízd. Slepice jsou vysoko na drátě a vy pod nimi pobíháte ze strany na stranu. Mechanika hry není moc originální, v podstatě jde o Jen počkej! nebo Game&Watch. Jde o odrážení předmětů na určité místo. Rooster Romp mě velmi velmi rychle omrzel. Pokud tenhle typ hry milujete, asi budete spokojeni, ale na mě byla příliš obyčejná a jednoduchá.

20. Bear Battalion

Ach, ti vikingové. Minihry s nimi jsou povedené a tato není žádnou výjimkou. Vaše vesnice je pod útokem armádou medvědů a je na hráčích, aby tyto bestie zastavili. Vaše postava stojí celou dobu na jednom místě, jedinou akcí je útočení na správnou stranu. Normálně bych takovou minihru nejspíš kritizoval za její jednoduchost, ale upřímně mě velmi bavila. Skóre se vám velmi rychle zvyšuje, obtížnost stoupá ve správné rychlosti a vidět vikinga, jak holou pěstí ničí zástupy medvědů, mě pobavilo (a připomnělo Asterixe a Obelixe). Není to nejspíš minihra pro každého, ale mě opravdu bavila dost a rozhodně ji doporučuji, za vyzkoušení stojí určitě a nejspíš zklamáni nebudete.

21. Viking Defence

Tuto minihru jste určitě zpozorovali v traileru. Hráči míří na lodě útočících vikingů. Musejí spolupracovat, protože lodě jsou velmi rychlé a špatná spolupráce vás bude stát život. Viking Defence je celkem těžká minihra, která je velmi zábavná a kterou silně doporučuji. Je rychlá, skvělá pro hraní ve skupině a skvělým příkladem dobré párty minihry.

22. Cups of Truth

Skořápky v podobě videohry. Je to pro více hráčů a pozdější úrovně hry jsou obtížnější (Přidá se dodatečný předmět a další řada kelímků, takže se předměty pohybují i v prostoru). Je to obyčejná minihra, která je ve více hráčích poměrně zábavná (každý hráč má svůj vlastní předmět).

23. Hi-Tech Lines

Snažíte se utvořit řadu minimálně 4 míčků stejné barvy (ano, je to třetí minihra s tímto stejným nápadem). Míčky se různě objevují a vy s nimi smíte pohybovat pouze za předpokladu, že míček má volnou cestu k posunutí na vámi vybrané místo. Tato minihra má dobré provedení, což sice plně neomlouvá recyklaci již dvakrát použitého podobného nápadu, ale díky tomu je hra zábavná. Hex Eggs byla lepší minihra, ale Hi-Tech Lines také dobře zabaví.

24. Cannon Rescue

Tato minihra je skoro jako hra pro jednoho hráče. První hráč ovládá oživlý kanón, který se snaží zachránit svou milou (kanónku?). Byla unesena nějakým žabím kmenem. Ovládáte úhel střelby a musíte vystřelit rychleji, nežli vystřelí nepřítel na vás. Po prohře prvního hráče je na řadě hráč druhý. Takhle klidně mohla vypadat hra jako je Block the Bug! a byla by tím ještě lepší. Moje jediná výtka ke Cannon Rescue je její krátká délka a lehkost. Díky tomu si hru nejspíš zahrajete jenom párkrát.

25. Fruit Invaders

Tahle minihra mě moc nebavila. Ovládáte jakýsi vesmírný tank a vaším úkolem je zastřelit každý nepřátelský stroj (maskující se za ovoce), který se snaží překročit vaše území. Kdyby tahle hra byla pro více hráčů, nemusela by být špatná. Ale ona je pro jednoho hráče. Takhle je celkem nudná.

26. Lava Bridge Builder

Hráči si musí postavit mosty, aby se mohli dostat přes jámy. Tady se hráči střídají po tahu, což je mechanika, kterou se mohlo z něčeho, jako je třeba Hex Eggs nebo Hi-Tech Lines, udělat hra pro více hráčů. Je to zábava. Musíte správně odhadnout délku mostu (tvoříte ho nad vámi, takže si musíte v hlavě, nebo i fyzicky, pokud chcete trochu podvádět, představit most nakonec položený). Musím tuto minihru také pochválit za její vzhled. Zatímco hrajete, v pozadí se někdy prochází kamenný obr. Je to překvapení, které je vizuálně velmi hezké a dále dodává na kvalitě i tak dobré minihry. Lava Bridge Builder velice doporučuji.

27. Deep Cosmic Trip

S mechanikou Lava Bridge Builder mohla tato minihra klidně být pro více hráčů. Ovládáte astronauta, který skáče z planety na planetu. Planety rotují (i s vámi) a jejich gravitace ovlivňuje směr vašich skoků. Pokud se na některé planetě příliš dlouho zdržíte, gravitace vás vsákne do planety a pokud skok špatně načasujete, vyletíte mimo obrazovku a prohráváte. Tato minihra má skvělý nápad, skvělé provedení a jediná věc, která mi vadila, byla nepřítomnost možnosti tuto hru hrát ve více hráčích. Deep Cosmic Trip doporučuji.

28. The Last Siege

Hráči ovládají každý svůj tank a snaží se zničit nepřátelskou armádu. Můžete ničit zdi a pohibovat a střílet se svým tankem. Nemám rád tenhle typ her, ale minihra byla dobře udělaná, bavila i mou malou sestru. Nemyslím si, že je to nejlepší minihra pro více hráčů v Party Planet, to ani omylem, ale je zábavná. Určitě je jednou z těch dobrých, které stojí za zahrání.

29. Power of Color

Ovládáte světlušku s náhodně přidělenou barvou. Neustále jste v pohybu (můžete zpomalit, nebo i dokonce zastavit, ale pokud to budete dělat příliš často, světluška spadne a vy prohráváte) a musíte se vyhýbat předmětům, které vám stojí v cestě. Skrz předměty ve vaší barvě smíte proletět, jinak automaticky prohráváte. Nevím, proč je tato hra pouze pro jednoho hráče, myslím si, že ve dvou by byla mnohem zábavnější a zrovna tady by to snad šlo bez problému. Rychlost a ovládání byly dobré. Škoda že to není 30. hra, poslední, kterou v menu uvidíte, než jste opět na první hře…

30. Flight of the Witch

Je to podobná hra jako Power of Color, ale mnohem méně zábavná. Ovládáte čarodějnici na koštěti a snažíte se vyhnout předmětům, které vám stojí cestě. Vaše postava je obrovským terčem, takže narážet budete hodně, a pohyb není příjemný. Ve srovnání s předchozí hrou je Flight of the Witch poměrně špatná minihra.

Party Planet má jeden velký problém, a tím je samotný název. Nejde totiž o párty hru, 12 z 30 her jsou pro jednoho hráče, což je myslím pro tento žánr her poněkud přes čáru. Hra nemá ani možnost náhodného výběru, který by alespoň trochu přidal náhody, která je typická pro tento žánr. Dále není žádná možnost si ve skupině zahrát sérii miniher, kde by se vám ukládalo skóre, a tím se dosáhlo alespoň nějaké soutěživosti. Takové množství miniher pro jednoho hráče jednoduše znamená, že se budou skupinky přátel buďto nudit, což u párty hry není ideální, nebo tyto minihry nebudou hrány, což pak vede k otázce, proč zde vůbec jsou. A je to vážně škoda, protože spousta z těch her pro jednoho hráče byla zábavná. Party Planet je prezentována jako kolekce 30 PARTY her s AŽ čtyřmi hráči, přičemž tato marketingová „výmluva“ neomlouvá skutečnost, že téměř polovina miniher je pouze singleplayer. Jestli si hru pořídíte, opravdu očekávejte spíše minihry, které si s přáteli můžete zahrát, ne však hru, která vás bude motivovat k soutěživosti.

Kategorie Párty, Dobrodružná, Arkádová, Multiplayer Hodnocení recenze
3/5
Vývojář Teyon