Pixel Action Heroes je hra od studia Cypronia ze sousedního slovenska. Do redakce nám nedorazil jen jeden kód a tak jsme se rozhodli ji proklepnout společnými silami. Jedná se o multiplayer střílečku v kostičkovaném světě, která toho v sobě skrývá mnohem víc…

MatyTheRed: Nejsem příliš velký fanoušek stříleček, ale před pár lety jsem na telefonu strašně rád hrával hru Call of Mini: Zombies. Miloval jsem filmy o zombících a ta hra měla správnou míru brutality. Z obrázků této hry jsem si na ni vzpomněl a tak jsem byl na tuto hru zvědav.

Byl jsem bohužel trochu zklamán. Nejhorší na ní bylo ovládání, které bylo i se zapnutým gyroskopem příliš citlivé a díky tomu vám dává křečovitý pocit při míření. Se Splatoonem se to nedá srovnávat. Multiplayer také nebyl mým šálkem kávy. Opravdu jsem čekal, že bude zábavnější. Má několik různých modů, ale o žádném nemohu říct, že by byl mimořádně dobrý, nebo špatný. Pro fanoušky stříleček nejspíš půjde o slušný zážitek, ale pro ty, co je nemají v lásce, jde o dost velkou nudu.

yesbook: Jako člověk, co odrostl s počítačem a mířením na myši jsem vždycky měl u stříleček na gamepadu trochu obavy, obzvlášť u těch multiplayerových. Po dohrání Wolfensteina II na Switchi a dlouhodobém hraní Splatoon 2 jsem si ale trochu zvykl a ačkoliv to zde není tak vyladěné, jako u zmíněného Splatoonu, nepřišlo mi to tak tragické – dost tomu pomůže vyladění citlivosti v menu.

Na hře se mi hodně líbí, jak se snaží parodovat herce nebo jiné postavy. Hrát tu můžete za Milku Zombovitch, All Capuccina nebo třeba Silver Stand Alona. Každý hrdina má kostičkovaný zjev podle své předlohy a má i svoje hlášky. V multiplayeru pak je zajímavý ještě jeden prvek, a to kopání. Jako výchozí zbraň máte lopatku (trochu podobně, jako v populárním Fortnitu), kterou si můžete vykopat zákopy či tunely a nebo mlátit nepřátele, když vám dojdou náboje. Destrukce okolí je tak zajímavým prvkem, obzvlášť v kostičkovaném světě. Po vzoru kompetitivních stříleček tu je také limit počtu hráčů, obvykle se hraje v šesti. Trochu mě tu ovšem zklamal matchmaking – občas si chvíli počkáte.

MatyTheRed: Single Player je mnohem zábavnější. V něm bojujete proti zombíkům na několika různých mapách. Musíte jich zabíjet hordy, včetně bossů. Tento mód vám dává k dispozici lékárničky na vyléčení, brnění a mnoho různých střelných zbraní. Druhů zombie je dost, aby se vlny nestaly nudné a epický pocit přeživšího v zombie apokalypse vám dá i hlas oznamující headshoty (hrajte se zaplým zvukem, stojí za to). Také pěkná je motivace pro tento single player. Poražení určité vlny vám totiž odemkne jiný mód na dané mapě.

Nicméně nejvíce hodin jsem strávil v editoru. Můžete si v něm vytvářet vlastní skiny a mapy, které fungují i online, a hra přichází i se slušným množstvím již hotových skinů, které můžete taktéž používat. Tvorba vlastní postavy je však vždy zábavnou možností. Hra nemá nejluxusnější editor (nečekejte funkci jako je kopírování výběru, nebo rovná čára), ale nejdůležitější funkce má a na jednoduchý pixel art stačí bohatě.

yesbook: Single Player také považuji za velmi zajímavý. Kromě klasického bránění se hordám zombíků, na kterém není nic neobvyklého, tu je, jak MatyTheRed zmiňuje, poměrně povedený creative mode. V něm si můžete po vzoru populárního Minecraftu nebo mnou preferovaného Dragon Quest Builders postavit vlastní mapu. Možností tu je sice méně než ve zmíněných hrách, ale dost na to, abyste si mohli vyhrát. Navrhnout si navíc můžete i vlastní typ bloku (v pixel artu, samozřejmě). To nejlepší pak je, že ve vámi vytvořených mapách si můžete zahrát buď proti botům nebo s kamarády.

MatyTheRed: Tuhle hru bych doporučil hlavně fanouškům stříleček a minecraftu. Její hlavní nedostatky vidím v ovládání, na které jsem si ani po hodinách hraní nezvyknul a v multiplayeru, který je přinejlepším průměrný (ničím nevyniká a není nijak skvěle proveden). Možnost uplatnění vlastní kreativity si cením a fakt, že ji můžete sdílet s ostatními hráči je také skvělý, ale i tak jde o hru, která mě nenadchla.

yesbook: Přijde mi, že vývojáři se chtěli trochu svézt na populární vlně – hra mi přijde jako kombinace Fortnitu a Minecraftu, kombinace to ale není špatná. Hratelnost střílečky jako takové je průměrná (teda nic speciálního, ale žádná tragédie), to stejné platí i pro Zombie survival, to zajímavé tu ale tkví v možnosti „postavit“ si hru podle svého gusta. Stavění vlastních map rozhodně vidím jako velké plus a mohlo by potěšit nejednoho fanouška sandboxů. Velmi se mi líbí i způsob, jakým se snaží parodovat populární hrdiny, fajn je i destrukce okolí. Pixel Action Heroes je tak průměrnou střílečkou se zajímavými koncepty pro každého, kdo má rád stavění v kostičkových světech stejně jako FPS hry.

Kategorie Akční, RPG Hodnocení recenze
Počet hráčů 1-6
3/5