Mám moc rád sci-fi, a to ve všech formách – knižně, filmově i ve hrách. Ne náhodou jsem si proto všiml hry Planet Alpha, která už svým názvem evokuje, že půjde o něco vesmírného. Názory z akcí, kde se dala hra vyzkoušet, se ale různí. Pro vydavatele hry Team17 jde o stý vydaný titul (více píšeme zde), takže určitá míra extra péče by se tu dala očekávat. Co tedy na této neznámé planetě nalezneme?

Fantastická zvířata

Jakmile si člověk zvykne na ovládání a projde úvodní částí hry, vynoří se před ním nádherná podívaná. Nejen že terén je vyveden v krásném low-poly designu (ten naštěstí není přehnaně low-poly, takže opravdu dobře vypadá), úžasně vypadá i fauna a flora – různá fantastická zvířata, květiny, houby a kdovíco ještě. Všechno se hýbe, nebo svítí a dohromady to vypadá úžasně. Trochu mě ale mrzelo, že se jedná o tzv. 2,5D plošinovku, tedy že ačkoliv je prostředí renderováno ve 3D, vy se můžete hýbat jen ve dvou rozměrech. Takhle krásnou krajinu bych si rád prohlížel pěšky nebo třeba z letounu, obzvlášť se zde přítomnou „vesmírnou“ hudbou, která mě naprosto uchvátila. Ovládání je tu velmi jednoduché – s vaším hrdinou – kosmonautem, tu můžete běhat a šplhat joystickem, jedním tlačítkem skáčete a druhé se používá pro skrčení nebo uchopení předmětů, případně další interakce. Využívají se i tlačítka ZR a ZL, a to na schopnost ovládat den a noc, kterou získáte později ve hře. Planeta ze začátku vypadá velmi mírumilovně, po prvním střetu s roboty zjistíte, že na planetu právě probíhá brutální invaze. Roboti střílejí na vše, co se hýbe, každou chvíli přistávají rakety a ve vzduchu poletují droni a sondy, které laserem usmaží vše, co jim stojí v cestě. Vaše cesta je tak těžší o vyhýbání se střelám a pohledu těchto strojů.

Pánem Slunce

Na této planetě je veškerý život významně ovlivněn denním cyklem a výše zmíněná schopnost se často opravdu hodí. Třeba houby, po kterých můžete skákat nebo vysoká tráva, ve které se můžete schovat, rostou jen během dne. V noci zase k životu přicházejí jiní tvorové a rostliny a vy tak musíte najít denní dobu, která se vám zrovna nejvíc hodí. Velmi dobře je to vyřešené i pokud se kvůli tomu zaseknete – denní doba plyne i bez vašich zásahů, takže se cesta před vámi může otevřít sama. S tímto mechanismem si tu autoři docela vyhráli a zkombinovali ho i s dalšími logickými prvky, ovšem nijak složitými. Se svojí úžasnou hudbou, nepříliš složitými logickými hádankami a úžasnými vizuály tak jde o skvělou hru pro relax a odpočinek. Celá pomalu plyne tak, jako by chtěla, abyste se na chvíli zastavili. Některé části překonáte jen tak, že chvíli počkáte, jindy se vám vyskytne výhled tak hezký, že stejně jako v Breath of the Wild budete jen stát a screenshotovat. Velmi mě překvapil i závěr hry – ačkoliv je tu minimalistický příběh vyprávěn pouze vizuálně, má určitou hloubku. Překvapilo mě, že i na to, že kromě pohybu vpřed tu ve své podstatě nic moc dalšího provádět nemůžete, hra mě prostě pohltila – stačilo sednout si k ní po práci a najednou bylo o dvě hodiny později.

Ačkoliv Planet Alpha nenabízí příliš mnoho akcí, jedná se o naprosto úžasnou adventuru. Opravdu se mi líbí po vizuální stránce, hudba také skvěle dokresluje atmosféru a mechanismus ovládání dne a noci je velmi zajímavý. To vše dohromady tvoří koktejl, který si rádi dáte, když jste unavení – tahle hra je prostě úžasný relax.

Kategorie Plošinovka, Akční, Puzzle, Adventura Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Team17