Pod těžkými kroky se otřásá celá tribuna a diváci nadšeně skandují. Dva páry mohutných, šlachovitých paží se napřahují k útoku a s mohutným zaduněním dopadají… do prázdna! Gengar hbitě proklouzl pod Machampem stejně snadno, jako duch prochází stěnou, a vysílá hypnotizující vlny. Zkušený Machamp je ve střehu a připravuje se k dalšímu útoku …

Pokémoni … jsou tu s námi už dvacet jedna let a podle všeho tu s námi ještě další roky vydrží. Pokud nevěříte, podívejte se kolem sebe, Pokémoni jsou stále všude. Hračky, oblečení, seriály a samozřejmě hry. Každý rok majitelé konzolí Nintendo dostanou nějaké to pokračování RPG série, remake starší generace nebo nějaký ten spin-off. Kdo z Vás sledoval letošní konferenci E3, tak jistě ví, že lidé z Game Freak kutí něco velkého pro Nintendo Switch. To je jediné co víme, a abychom si ukrátili čekání, dostali jsme na Switch Pokkén Tournament DX!

Jméno je Vám nejspíše povědomé, hra vyšla již pro konzoli Wii U, kde posbírala slušná hodnocení (např. IGN 8 z 10) a recenzi na ní si můžete přečíst u nás na webu. Bohužel konzole Wii U nebyla nejúspěšnější, a proto je dobře, že Pokkén dorazil na Switch! Pořádná rubačka v repertoáru her by neměla chybět! Malý lingvistický bonus, jméno Pokkén je slovní hříčka složená ze znaku 拳 (ken – pěst) a základem slova Pokémon. Jméno je samozřejmě inspirováno názvem bojové hry Tekken 鉄拳 (železná pěst) od stejné společnosti Bandai Namco Studios. Dost bylo zajímavostí, jde se bojovat!

Začnu úplně z opačného konce a hned začnu s vychvalováním vizuální stránky hry, která je skvělá! Ať už jde úvodní trailer, který Vás bojově naladí, menu vypadající jako mapa regionu, jehož jednotlivá města představují určitý typ herního režimu, zpracování samotných Pokémoních zápasníků nebo jejich animací, na vše se Vám bude krásně dívat. Trochu jsem se obával, že vzhledem k tomu, že jde o port původně automatové hry a tedy vlastně spin-offu, nedostane se hře takové péče. S výsledkem ale budete jistě spokojení.

Cesta do hlubin nitra

Když jsem zmínil menu, hned se od něj odpíchneme. Jak už jsme zmínil, menu má podobu regionu Ferrum (že by další odkaz k železné pěsti?), jehož jednotlivá města zastupují jednotlivé herní režimy, a také domovské město coby nastavení. Pokkén Tournament DX je klasická bojovka (s několika zajímavými prvky o kterých si povíme později) a tak Vás nepřekvapí souhrn režimů. Máme zde klasický režim pro jednoho hráče nesoucí název Ferrum League, ve kterém se můžete pokusit prokousat se sérií zápasů a ve čtyřech úrovních a porazit jejich šampiony. Na tento režim je naroubovaná také kraťoulinká příběhová linka, která se zabývá záhadnou trenérkou a jejím ještě záhadnějším trenérem. Dále je to klasika, v Tellur Town (další kov?) můžete zápasit proti CPU ve třech různých režimech. Selen City (tady už jsme v polokovech) slouží pro lokální hru dvou hráčů. Oceňuji možnost volby hraní ve splitsceenu.  Pokud jste plážový typ hráče (rozuměj, máte kámoše se Switchem a chcete mu ukázat zač je toho Pokémon) zamíříte na Thalia Beach a můžete si to v klidu rozdat. Oproti tomu stojí nikdy nespící Neos City, kde se setkávají trenéři z celého světa aby změřili své síly. V Neos City začíná ta pravá zábava, online žebříčky, přátelské nebo skupinové zápasy a mnoho dalšího. Pokud máte pocit, že potřebujete vypilovat bojové schopnosti svých Pokémonů nebo jste v regionu Ferrum úplní nováčci Vaše kroky budou mířit do Techne City (tohle bude asi z řeckého techné, umění nebo dovednost). V místním dójó vás naučí vše od základů po pokročilé techniky. Pokud jste úplní nováčci, stejně jako Vám to doporučí hra, tak i já Vám doporučuji, jděte nejprve na trénink. Člověk by neměl zapomínat na své kořeny, že? Proto je dobré čas od času zavířit domů do Old Ferrum Town. Ve svém rodném městečku můžete spravovat nejrůznější nastavení, ať už se jedná o správu Vašeho zápasníka, obecných nastavení hry nebo nejrůznějších modifikací Vašeho avatara. Hra obsahuje obrovské množství modifikací, titulů a pozdravů. Vše si nastavíte z pohodlí svého domečku. Dobře, ještě je tu něco. Jednou z novinek na poli režimů, které Wii U verze postrádá, je Haunted House. Strašidelný dům, ve které můžete každý den plnit nové ďábelské výzvy a získávat pro Vaše Pokémony zkušenostní body.

Adrenalinové bitvy

Jak jste se právě mohli sami přesvědčit, Pokkén Tournament DX je po obsahové stránce napěchován k prasknutí. Určitě Vás ale zajímá, jaký je samotný boj? Na rovinu říkám, fantastický! Hra kombinuje několik zajímavých prvků, které ovlivňují hratelnost nebo spíše tempo souboje. Jde o střídaní tzv. Field Phase a Duel Phase. Pokud se nachází ve Field Phase můžete se s Pokémony volně pohybovat v aréně a využívat tak jejich rozměrů a tvarů pro svoji strategii, zatímco v Duel Pahse se nachází v klasickém pohledu z boku a Váš pohyb je omezen do tří směrů. Střídání fází je závislé na provedení určitých typů útoků a je jednou z klíčových rolí soubojů. Souboje v Pokkén Tournament DX si tolik nezakládají na systému combo útoků, které se musíte složitě učit. Samozřejmě tu jsou, ale mnohem důležitější je pochopení a správná aplikace systému kámen, nůžky, papír resp. trojice útoků Normal attack, Counter attack a Grab attack. Counter attack je silný proti Normal attack, s Grab attack uspějete proti Counter attack a Normal attack ničí Grab attack. Jednoduché na papíře, v rychlém boji už to tak snadné není, alespoň zpočátku. Dalším strategickým prvkem soubojů jsou podpůrní Pokémoni. Ti jsou vždy v páru a volíte si je jako pár v celku, ale před každým kolem souboje si můžete zvolit, kterého podpůrného Pokémona chcete mít aktivního. Tuto volbu je vhodné provést na základě analýzy boje. Někteří Pokémoni Vám mohou pomohou svým útokem, druzí blokovat útoky soupeře a další dočasně poskytnou pozitivní (Vám) nebo negativní (soupeři) statusy. Volte moudře! Posledním důležitým prvek je tzv. Synergy power. Tuto sílu akumulujete v Duel Phase rozdáváním úderů, a pokud zaplníte celý ukazatel, můžete ji vypustit. To znamená, že Váš Pokémon dočasně projde mega evolucí a získá mnohem vyšší sílu a možnost použít speciální útok, který dokáže změnit celý zápas. Nakonec je třeba zmínit, že po každém souboji získává Váš Pokémon zkušenostní body, a s každým nově dosaženým levelem můžete přiřadit jeden bod mezi čtyři vlastnosti, ty ovlivňují sílu, obranu, rychlost akumulace Synergy power a rychlost připravenosti podpůrného Pokémona. To jsou nejdůležitější prvky, které je potřeba si osvojit, pokud se chcete se svým Pokémonem stát mistrem! V případě, že se rozhodnete pro rekreační hraní a vystačíte si s náhodným mačkáním tlačítek, užijete si akční a strhující boje.

Není všechno zlato, co se třpytí

Do této chvíle jsem chválil, teď budu trošku kárat. Co mě nejvíce mrzí na hře je line-up Pokémonů. Nepochybuji, že výběr kapesních příšerek v Pokkén Tournament DX je náhodný, nicméně mi připadá, že ze všech 801 Pokémonů, kteří se na světě objevili, bylo zvoleno pár divných, až na výjimky (Machamp, Gengar). Kde jsou borci jako Snorlax, Primape, Hitmonlee, Hitmontop atd. (a to jsem jmenoval jenom první generaci). Nedokážu si představit, že někoho skutečně baví bojovat s lustrem (Chandelure). Osobně doufám, že se výběr Pokémonů rozroste, ať už půjde o placené nebo zdarma šiřitelné rozšíření. Výše jsem zmínil, že Pokémon může za určitých okolností vypustit velmi mocný úder, tento úder je natolik silný, že dokáže ovlivnit hru ve prospěch toho, kdo jej použije dříve. Pokud se tedy trefíte. Navíc šance, že minete je skutečně malá, alespoň já jsem z mnoha bitev minul asi jen jednou a to když jsem testoval, co se stane. Poslední věcí, která mi ve hře chyběla, je nějaká ikonická soubojová hudba, kterou můžeme znát ze seriálu nebo her od Game Freak. Neříkám, že by hudba, která je ve hře, byla špatná nebo nepodtrhovala epiku soubojů, ale tak nějak podvědomě cítíte, že tam chcete slyšet to, že: “♪ …chcete být nejlepší , jak nikdo před Vámi… ♫”

Pokkén Tournament DX je zábavná a akční bojovka. Oproti jiným bojovým hrám neklade velký důraz na znalost combo útoků, ale na využívá systému kámen, nůžky, papír a střídání bojových fází. Oproti původní verzi z Wii U nabízí pětici nových zápasníků, nový pár podpůrných Pokémonů a nové režimy pro single i multiplayer. Patříte-li mezi fanoušky Pokémonů a bojovek, neváhejte. V opačném případě můžete zvolit Street Fighter 2 nebo Dragonball Xenoverse 2, ale ruku na srdce, vyměnili byste namakané svalovce za roztomilé Pokémony?

Kategorie Akční, bojová Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Bandai Namco