Simulátory jsou skvělým herním žánrem. Není mnoho jiných, které vás do sebe dokáží lépe vtáhnout. Na chvíli můžete řešit povědomé problémy, které nemají důsledky tak velké, jako mají ty skutečné. Teď si představte kombinaci tohoto žánru s příběhem Rockyho, postavy, která je jedním z nejlepších příkladů underdoga, někoho, komu fandíme, protože je slabším v nějakém konfliktu. Takové postavy nám jsou sympatické, poněvadž se v podobné pozici nacházel snad každý z nás. Přidejte do této polévky špetku humoru… to stačí… počkejte, dáváte tam příliš! To stačí! Ok, tak tam dejte srandy plný hrnec, tohle je Punch Club.

Držte se režimu!

V této hře hrajete za boxera, který se snaží dopracovat k jednomu z mnoha cílů. Tím nejvýznamnějším je nejspíš odhalení vraha jeho otce, ale cílem může být i stát se superhrdinou, nebo vyhrávat turnaje (klidně i v podsvětí). Celá hra je hlavně o vyvažování statů, ať je to rychlost, síla nebo výdrž, s potřebami boxera (spánek, hlad, spokojenost atd.). Na konci každého dne se vám trochu zhorší kondička, takže bez tréninku se ze zkušeného boxera během několika dnů stane opět slaboch. Za zkušenostní body si můžete pokles kondičky na určité úrovni zastavit, ale i tak musíte dbát na pravidelné posilování. To však vyžaduje dostatečnou úroveň zbylých statů, což znamená potřebu peněz a času. K tomu je samozřejmě nutná práce, která zase stojí nějaký ten čas. A den má jen omezené množství hodin, přičemž posilování jich také pár vezme. Tento cyklus dokáže být někdy složitý, ale se správným rytmem je velmi zábavný.

Zkušenostní body získáte za účast v turnajích. Ty pomáhají k oživení celé hry a připomínají vám, proč se vlastně o ty své staty staráte. Hezkou možností je také sledování příběhových linek v menu. Podle nich můžete mít neustálý přehled o boxerových cílech a úkolech. Také tomu můžete přizpůsobit váš denní režim a nějaký den strávit hledáním květin pro vaši dívku.

Humor je nejsilnější pěst

Zápasy jsou velmi netradiční. Čekal jsem klasiku v podobě minihry, ale celý zápas je automatický. Vy jste jen divákem, který s hrůzou v očích sleduje, jak jeho hrdina dostává na budku, nebo pro změnu protivníka zarazil do země. Tedy, úplně bez interakce nejste, v přestávkách můžete boxerovi určit nastávající útoky, které smí používat v dalším kole. Bylo by sice hezké moct zápasy ovlivňovat trochu více, ale na druhou stranu jsou takhle mnohem napínavější, protože jste nuceni ve svého protagonistu věřit.

Nevyhnete se jim, ani když se neúčastníte turnajů. Když u sebe máte moc peněz, můžete být přepadeni. Zdali vám peníze zůstanou, závisí samozřejmě na tom, jestli protivníci zbuší vás nebo vy je.

Jak jsem zmínil v úvodu, o humor v této hře není nouze. Příběhů underdoga jsme v minulosti viděli již mnoho, do té míry, že je Rockyho příběh snad i klišé. A Punch Club své rány rozhodně nekrotí. Dělá si sám ze sebe a tohoto příběhu neustále legraci. Připomíná vám, že nejde o hru, která vás má stresovat, ale která vás má pobavit. Plnění každodenního režimu není něco, co vás má otravovat. Boxer není postava, která má být obdivována. Tento svět není vážný. Díky tomuto smyslu pro humor je Punch Club skutečně zábavnou hrou.

Času dost

Jediný problém, který hře musím vytknout, je její nekonečnost, respektive nepřítomnost časového limitu celé hry. Sice jsou vaše denní režimy časově omezené, ale počet dnů hry je nekonečný. Tím, že nespěcháte a že celá atmosféra hry je zábavná a pohodová, se hra dokáže po dlouhém hraní stát až nudná. Nemá totiž žádnou obtížnost. Pravda, můžete lehce prohrávat zápasy, nebo přijít o veškeré našetřené peníze, ale vždy se můžete zesílit o trochu víc a dopracovat se k místu, ze kterého jste spadli, o něco rychleji. Takže obtížnost tkví jen na čase, který do hry vložíte, místo limitace herním časem. Pocit drobných krůčků k úspěchu je dobrý, jen nedoporučuji hrát mnoho hodin v kuse, jinak tento pocit znudění také poznáte.

Punch Club je hra, kterou si užije snad každý. Osobně box, ani kterýkoli jiný sport, nesleduji a i tak jsem si tuto hru velmi užil. Má skvělý humor, mnoho konců, zajímavé příběhy a postavy a povedené mechaniky, které v drobných dávkách fungují fantasticky. Jestli vám nevadí pomalejší hry, Punch Club je zápas, do kterého stojí za to se zapsat.

Kategorie Simulátor, RPG, Bojovka, Strategická Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Lazy Bear Games