Jedna z nejzajímavějších a nejméně používaných funkcí Switche (respektive Joy-Con ovladačů) je technologie HD Rumble. Dosud byla skvěle užita podle mě jen jednou, a to ve hře 1-2 Switch. Sice jde o hru, která je na můj vkus předražená a měla přijít zadarmo s konzolí, ale jednou z miniher, které obsahuje, je počítání kuliček v krabičce. V této hře držíte Joy-Con ovladač a nakláníte ho dle potřeby, abyste z jeho vibrací pochopili, kolik je v něm „kuliček“. Od chvíle, co jsem tuto minihru hrál, jsem viděl potenciál této technologie. Vibrace ovladače skutečně dělaly dojem kuliček, a to šlo o jednu z prvních her na konzoli. Mé myšlenky byly plné nadějí, jak se v průběhu let bude tato funkce ve hrách vyvíjet a jak moc se zlepší. Víc jak o rok později stále čekám na hru, která by tuto technologii využila lépe. Přesně to jsem od hry SENRAN KAGURA Reflexions čekal. Pravda, jde o hru velice úchylnou a nemyslel jsem si, že tato technologie půjde tímto směrem, ale stejně jsem byl nadšen z další hry, která bude postavená kolem HD Rumble. Dokázaly se tyto vibrace vyrovnat „kuličkám“?

CO SE TO DĚJE?!

V SENRAN KAGURA Reflexions se snažíte pomoct své kamarádce a spolužačce Asuce poznat, kdo skutečně je (jsem si vědom, že její celý příběh je mnohem složitější, protože pochází z dlouhé řady her, ke kterým je tato hra jen spin-offem, ale já je nehrál, a tak se mohu řídit jen příběhem, který mi byl prezentován zde). Jak jí máte pomoct s cestou sebepoznání, kterou mnozí neprojdou ani za svůj celý život? Masážemi, samozřejmě!

Popravdě celý příběh nedává moc smysl. Vždy začnete masáží ruky, z čehož se přenesete do jiného místa s jinou verzí Asuky, kterou musíte namasírovat a se kterou pak můžete hrát nějakou minihru. Z pozdějších dialogů hry jsem pochopil, že jde o části její osobnosti, které tímto poznáváte, ale stejně nechápu, jak vám masáž její (opakuji, vaší kamarádky a spolužačky) ruky pomůže poznat část osobnosti, kterou je Asuka jako vaše malá sestra. Jestli vám to zní trochu jako nějaký fetiš, nebojte se, je jich mnohem víc, než jen „Oniisan“. Další sny, které si v tomto příběhu můžete splnit, je zamilovaná učitelka, bojovnice, celebrita, spolužačka, sportovkyně a přítelkyně. Nemám s tímto problém, přeci jenom, hra se nijak svým sexuálním podtextem netají a dokonce má nejvyšší věkové hodnocení ze všech her na Swicthi, jen mě trochu mrzí, že není dán lepší důvod pro tyto interakce. V mnohých simulátorech randění jsou tyto dynamiky také, ale mají podobu různých postav a vy si můžete vyzkoušet celý vztah s nimi. Jenže SENRAN KAGURA Reflexions NENÍ simulátorem randění, ale masáží. Přesto by bývalo bylo lepší, kdyby nešlo jen o Asuku, ale o kompletně jiné postavy. V této podobě je příběh jen zbytečně matoucí.

Dotek těla

Ale jak už jsem zmínil, důvodem, proč jsem se na tuto hru těšil, bylo její využití technologie HD Rumble. A… nebyl jsem zklamán. Pravda, nejde o hru, která by ji posunula na novou úroveň, ale využívá jí efektivně. Když Asuce masírujete ruku, cítíte bití jejího srdce, což je provedeno tak dobře, až bych řekl, že to překonalo propracovanost „kuličkové“ minihry z hry 1-2 Switch, o které jsem v úvodu mluvil.

Další místo, kde jsou vibrace využity, je v masáži jejího těla. Bohužel, ne každé části bylo věnováno stejné množství práce a nemyslím si, že by se to dalo opravdu nazvat masáží, spíš hlazení a chytání. Obzvlášť obyčejné je dotýkání se jejích končetin, břicha, zad a čela, což sice trochu funkcí Joy-Conů využívá, ale ne zdaleka do té míry, jako dotek prsou či pozadí. Když se dotknete těchto míst, máte pocit, jako byste se dotkli gumového balónku, což sice možná zní povedeně, ale v porovnání s bitím jejího srdce je to nepřesná simulace, která je ale stejně lepší, než využití HD Rumble ve většině jiných her. A pak přicházejí minihry. V těch její tělo masírujete několika možnými způsoby, podle toho, co na ni použijete. Tyto minihry mají lepší vibrace, než její prsa, ale na dlaně nemají. Nejpovedenější z nich je masáž nohou, u které vaše nárazy pěstmi do její nohy dávají poměrně přesné vibrace.

Nudu jsem nečekal

A to je v podstatě celá hra. Znovu a znovu opakujete stejné kroky ve stejném pořadí, masáž ruky, masáž těla jedné z jejích osobností a minihra. Po chvíli hraní se tyto aktivity stanou poměrně nudné a dokonce se vám po chvíli hraní odemkne možnost minihry přeskakovat úplně (což nedělejte, protože je to jediná věc, která dělá tuto hru aspoň trochu zábavnou). To však neznamená, že hra nemá nějaký cíl. Jak víte, vaším úkolem je pomoci Asuce objevit sama sebe, a to děláte tím, že se masážemi snažíte vyprovokovat určité reakce od jejího těla. Tyto reakce musíte udržet přes několik osobností (klidně můžete hrát pořád jednu a tu samou dokola, ale nečekejte od ní nový dialog jako odměnu za věrnost), až se naplní určitá stupnice, kterou můžete po každém dokončené masáže vidět. Každá její reakce vás odmění specifickou barvou, kterou jí potřebujete naplnit a za kterou dostanete část její skutečné osobnosti. Její reakce se mění v závislosti na místě a dané osobnosti. Například dotek prsou, nebo polití vodou (které je ve hře v podstatě zbytečné a má viditelný účinek jen při polití její osobnosti spolužačky, kdy pak vidíte její spodní prádlo) vyvolá u všech osobností (krom učitelky, která dotek prsou ocení) stud. Hledání správné reakce je nejprve zajímavé, ale po asi hodině hraní se stává nudné.

Po naplnění stupnice se vám krom části jejího sebepoznání otevřou nové personalizace. Bohužel, jsou celkem zbytečné. Můžete je využít k vytvářením fotek s vaší vysněnou waifu a k jejímu neomezenému osahávání a polívaní vodou (jen to píšu a cítím se úchylně), ale krom toho je v příběhu využít nemůžete. Hra má dostat několik dalších DLC postav, ale i s nimi se obávám, že bude stále velmi prázdná.

Jako simulátor masáží je SENRAN KAGURA Reflexions velmi povedená hra, která dokázala dobře využít HD Rumble, ale která mě zklamala zbytkem svého provedení. Je to velice pohledná hra, ale chybí jí duše. Je jako nějaký waifu polštář, který vás sice na chvíli zabaví, ale který se skutečné osobě zdaleka nepodobá. Přijde mi, že hra nevyužila plně svého potenciálu a zaměřila se zbytečně moc na svou perverzní část. Největší škodou je, že nejde o simulátor randění, ve kterém by tyto masáže byly jen výraznou složkou. Kdyby hra měla jakési staty a dialogy, skrz které byste si mohli s Asukou (a nejlépe i dalšími postavami) vytvořit nějaké pouto, případně i jiné části života, které tyto hry mívají, byla by SENRAN KAGURA Reflexions jednou z, ne-li nejlepší, hrou svého žánru. Takhle jde jen dobrý zážitek za skvělou cenu, kterému velmi chybí skutečná osobnost.

Kategorie Dobrodružná, Simulace, Praktická, Jiná Hodnocení recenze
3/5
Vývojář Marvelous Inc