Vždycky jsem měl bojové hry rád, ale bohužel jsem jich v minulosti příliš nehrál. Pár zápasů Street Fightera sem a pár zápasů Mortal Combat tam, ale jediné série, kterou jsem dosud hrál aktivně, byly Super Smash Bros. a Pokkén Tournament. Když jsem však viděl první trailer na SNK Heroines: Tag Team Frenzy v lednovém Nintendo Directu, věděl jsem, že tuto hru chci hrát. Žádnou předchozí hru ze série The King of Fighters (ze které tato hra pochází) jsem nehrál, ale po shlédnutí traileru jsem čekal bojovku s dobrým smyslem pro humor. Splnila má očekávání?

Příběh je vedlejší

Při prvním pohledu na hratelné postavy vám bude jasné, že jakýkoli příběh, který hra má, bude sloužit jen jako důvod, proč jsou protagonistky v tak odhalujícím oblečení. V popředí je rozhodně fanservice. Je to vidět i na samotném příběhu, který nedává moc smysl. Je krátký, dialog postav odkazuje na vztahy mezi nimi, které nejspíš zají jen fanoušci série a epilogy příběhů jednotlivých postav mi také nedávaly smysl, protože opět nejspíše odkazují na hry, které jsem nehrál.

I přes tyto body jsem si ho užil. Záporák, který dívky unesl, je dost humorný a scénám s ním jsem se musel smát. Nejzábavnější věcí na příběhu je však jeho větvení. S vaší volbou postav (vždy volíte 2) se totiž mění, takže máte spoustu možných kombinací toho samého příběhu. Pravda, volba postav se projeví jen v několika málo cutscénách, ale vzhledem k délce příběhu (asi 15 minut) stojí za to si odemknout příběh pro všechny postavy. Skvělá je i možnost se zpětně koukat na příběhové segmenty těchto skupinek, díky níž pro nebudete muset hrát za ty samé postavy v příběhu pořád dokola, jen abyste viděli jednu specifickou scénu.

Zábava na pár hodin

Příběh ale budete hrát hlavně pro získávání peněz. Z jeho dokončení budete mít slušnou sumu, kterou můžete utratit za nákup oblečení, hlasů, odemknutí nových cutscén, či titulů pro vaši osobu (sám jsem si vybral titul „Sexy Overalls“). Jak si asi dovedete představit, peněz na odemknutí každé položky ve hře budete potřebovat spousty. Naštěstí se získávají snadno nejen z příběhu, ale i z jiných aktivit. Zejména výhodné je procházení tutoriálů, které jsou dobrovolné a bez kterých budou nováčci, jako jsem byl já, trochu ztraceni. A pokud vás přestane bavit i tahle aktivita, můžete hrát s jinými hráči nebo proti počítači, což vám také dá více peněz.

Zápasy jsou velmi krátké, hlavně díky malému množství životů, které má každá postava. To se sice velmi hodí na rychlé nabývání bohatství, ale díky této krátkosti mají pár viditelných problémů. Největším je nutnost pro zakončení zápasu útokem zvaným „Dream Finish“. Pro jeho aktivaci potřebujete dostatečné množství energie, která se vám spotřebovává chytáním soupeře a užíváním standardních speciálních útoků. Navíc se vám lehko stane, že soupeře minete a ten vás poté také dostane na pokraj smrti a vy zůstanete bez energie. Výměnou postav (která je rychlá a přímá) se vám zpřístupní její dostupná energie, takže můžete většinou dál bojovat, ale vzhledem ke krátkým zápasům je většinou problematické používat speciální útoky a při tom na konci zápasu nemít potíže s aktivací Dream Finishe. Pro hraní s přáteli a střídání hráčů je délka zápasů skvělá, ale přijde mi příliš krátká na seriózní zápasy.

Postavy zapomenete

Dalším problémem zápasů je, jak moc si jsou normální útoky postav podobné. Ve většině bojovek má každá postava své vlastní unikátní animace a efekty pro normální útoky, nemluvě o kombech. Kdežto v SNK Heroines Tag Team Frenzy si jsou postavy v útocích velmi podobné. Jsou mezi nimi drobné rozdíly, to ano, ale máte při hraní pocit, že jsou ve skutečnosti dostupné jen asi 3 postavy a zbytek jsou jen jejich klony. Unikátnost útoků postav přichází hlavně ve formě těch speciálních, které, jak už jsem zmínil, nebudete příliš používat. Je to škoda, poněvadž díky tomu začnou být zápasy i trochu nudné. Změnou oblečení se zase trochu oživí, ale i tak nejde o aktivitu, ke které se budete po odemknutí všeho asi příliš vracet.

Postavy jsou tedy zajímavé především svým vzhledem. Sice jim můžete dát některé oblečení jiné postavy, ale části jejich vlastních kostýmů jsou unikátní. Pěkným detailem je i zvuková stopa, která hraje při výběru jejich oblečení. Každá postava má svou vlastní, což jim dává trochu charakteru, který jinak pochází z jejich krátkých scén v příběhu. A ty jsou také většinou povedené, často jsem se při nich i zasmál.

SNK Heroines Tag Team Frenzy je bojová hra, která vás na pár hodin zabaví, ale na kterou po zakoupení jiné zapomenete. Má svůj šarm, dobrý humor a zápasy, které ujdou, ale nijak nenadchnou. Vizuálně a zvukově je hra povedená a její vedlejší aktivity zábavné jsou. Bohužel nemá postavy, které by si nováček série zamiloval (aspoň tedy ne díky jejich útokům), ani příběh, co by hře dodal hloubku, kterou potřebuje. Je to solidní bojovka, která vás bude bavit, ale ke které se po dohrání asi vracet nebudete.

Kategorie Akční, Bojová Hodnocení recenze
Počet hráčů 1 – 8
3,5/5