Dobrých vesmírných lítaček zas tak moc není. Tu a tam se nějaká objeví, ale ne vždy se setká s úspěchem – často pokulhává hratelnost nebo hře prostě chybí nějaká osobnost. Ke všem novým hrám v tomto žánru se tak snažím přistupovat bez ohromných očekávání, abych nebyl příliš zklamaný. Už u prvních zmínek o Starlinku to ale byl problém – na E3, kdy byl oznámen Star Fox obsah jsem se nechal unést a netrpělivě odpočítával každý den do vydání.

Arwing pro každou poličku

Jednou z vyzdvihovaných vlastností hry Starlink: Battle for Atlas je mechanismus vyměňování lodí a jejich částí fyzicky. Ke hře je zabalen speciální Joy-Con Grip, ke kterému připojujete lodě nebo piloty. Ve Starter Packu jsme našli mimo jiné Foxe McClouda a jeho Arwing, kompletní obsah rozebíráme v našem unboxingu. Hra po spuštění nejprve nainstaluje aktualizace gripu a posléze už vás vyzve k připojení pilota. Jakmile se hezky zacvakne na své místo, zobrazí se jeho úvodní animace, po které můžete připojit loď. Nemusíte se ale omezovat na standardní výbavu. Křídla lodí jdou odpojit a přidat třeba dvě na sebe. Pokud máte lodí víc, můžete je libovolně kombinovat – každé má jiné vlastnosti a správná kombinace vám může poskytnou v bojích výhodu. Na hotovou loď pak ještě musíte nasadit zbraně. I ty můžete otočit – takový kanón, co střílí dozadu, se může občas hodit. Systém je poměrně dobře funkční a dostatečně snadný a lodě vypadají opravdu skvěle, jedno drobné zklamání mě ale čekalo – zatímco na E3 demu se všechny změny provedly okamžitě, ve finální hře se při každé úpravě hra pozastaví a přepne do menu lodě. To sice dává smysl, protože během boje byste si mohli puštěním řízení zadělat na problém, není to ale tak působivé, jako kdyby se vše převedlo do hry okamžitě.

Vesmír, divoký a nebezpečný

Potěšující je, že příběh a zejména jeho hlavní aktéři nejsou nijak odfláknutí. Každá postava má svoji minulost a příběh, a všechny sjednocuje hlavní dějová linie – porazit Graxe, který se snaží ovládnout systém Atlas. Na pomoc máte technologii Starlink, což je zmíněné měnění lodí a jejich částí kdekoliv, nejen v hlavním hangáru. Po tomto výčtu byste možná čekali, že budete svádět dlouhé vesmírné bitvy, ale není tomu tak. Vesmírné přestřelky samozřejmě jsou a není jich málo, více času ale strávíte… na povrchu planety. Tedy několika planet. Podobně jako třeba u No Man’s Sky můžete bez načítání cestovat mezi planetami – přiletíte k planetě, proletíte atmosférou a přistanete. Z vaší stíhačky se stane jakési vznášedlo a vy setak můžete věnovat pozemním činnostem. Tím se dostáváme k další zajímavé vychytávce. Vaši nepřátelé, Legion, se snaží obsadit celý systém Atlas. Z lodí vypustí Primy, kteří potom na planetě staví extractory. Zničením extractoru oslabíte Prima, poražením Prima oslabíte loď. Tu si potom můžete podat ve vesmírné bitce a ano, ti, kdo hráli Star Fox, nebudou úplně překvapeni závěrečnou fází boje. Ničením extractorů ale získáváte vliv na planetě. Ten může být maximálně 100% a dá se získávat ničením nepřátel a stavěním budov, což nejsou prvky pro tento typ her typické, ale fungují prostě dobře. Zničením Prima a získáním 100% na planetě odemknete její bonus, který se vám pak může hodit při dobývání další planety. Kdyby vás náhodou dobývání planet nebo příběh omrzel, můžete se také pustit do ničení skrýší vesmírných pirátů, které mnohdy skrývají veliké bohatství.

Wolf

Co se mi opravdu líbí je velmi dobře zvládnutá integrace Star Fox týmu. Fox McCloud, Peppy Hare, Falco Lombardi i Slippy Toad se objevují v cutscénách i rozhovorech a okolí na ně reaguje. Dokonce kvůli tomu byly upraveny některé dialogy. Přítomnost hrdinů z planety Corneria tu ale není úplně náhodná – tým pronásleduje generála Wolfa a se Starlink Initiative se spojili proto, že si mohou vzájemně pomoci. Tady možná některé zklamu, nejedná se o hlavní příběh, je to jen vedlejší quest line, za to ale povedený. Nechybí dialogy, narážky na klasické hry (mimochodem, legendární „Do a barrel roll!“ nechybí) a dabing se stejnými herci, jako ve Star Fox Zero. Při použití Foxovy schopnosti (tedy přivolání člena týmu na pomoc) se dokonce spustí legendární hudba z prvního Star Foxe.

Atlas, krásné to místo

Co se grafiky týče, nevypadá to vůbec špatně. To, že se občas objekty z dálky po přiblížení přehodí na kvalitnější model tolik nevadí, trochu víc už ale bolí, když se rozmáznete o asteroid, který se zjevil na poslední chvíli. Když si letíte hyperprostorem, můžete si ošklivě natlouct. Propracovaná jsou ale prostředí jednotlivých planet. Každá je jiná, na každé najdete jiná zvířata a nechybí extrémy jako zamrzlá (kde vaší hlavní zbraní bude plamenomet) nebo naopak horká planeta. Hratelnost je výborná, atmosféra slabší, velká škoda ale je zamčení některých bonusů za kreditní kartu. Některé věci jdou získat pouze s určitou kombinací elementů, v základu ale máte jen ledovou, ohnivou a neutrální zbraň (plus lasery Arwingu, které jsou rovněž neutrální). Tato kombince vám většinu času bude stačit, i tak si ale pro dokončení na 100% budete muset připlatit. Lodě, zbraně ani piloty totiž jinak, než nákupem nezískáte. Můžete si je koupit i digitálně, fyzické ale vypadají lépe na poličce, navíc se vám na týden uloží jejich digitální kopie a vy tak můžete se stejnou výbavou hrát i v handheldu nebo s Pro Controllerem, který se na létání hodí prostě víc.

Starlink: Battle for Atlas je konečně podařená vesmírná lítačka, která přináší nové prvky a mechaniky, které dobře fungují. Otevřený svět a možnost přizpůsobit si loď během bitvy jsou vítaným prvkem, stejně jako dobývání planet, které dokáže být docela návykové. Fyzické modely lodí opravdu stojí za to, kritiku si ale zaslouží, protože nové jinak než za reálné peníze nezískáte. Hodin zábavy si tu užijete dostatek, i po dokončení hlavního příběhu je co dělat. Velké plus u mě hra získává za podařenou integraci Star Fox obsahu a nedivil bych se, kdyby díky němu Switch verze měla lepší výsledky. Protože tu toho je prostě víc. A Arwing je jedna z nejlepších lodí ve hře.

Kategorie Akční, Adventura, Arkáda, RPG Hodnocení recenze
4,5/5
Vývojář Ubisoft Toronto