Když se řekne Kart Racing, snad každý si vybaví Mario Kart, který žánru kraluje už od prvního dílu na SNES. Za těch téměř 27 let své existence se mu snažila vyrovnat nejedna hra, nikdy ale poražen nebyl. Nejblíže k ohrožení vedoucí pozice v tomto subžánru byl vakojezevec Crash a Mariův odvěký rival ježek Sonic. Druhý jmenovaný je hlavní postavou nové hry, která opět hrdě zvedá hozenou rukavici a na rozdíl od většiny ostatních se snaží přijít s něčím novým, místo toho, aby jen slepě kopírovala.

Na startovní čáru, připravit, start!

Některé možná čeká překvapení už v názvu hry – za „Sonic“ chybí „& Sega All Stars…“, jak jsme byli zvyklí u předchozích dvou závodních her se Sonicem v čele. Tvůrci hry totiž chtěli vytvořit kanonický příběh s postavami, které se už znají, a tak musely jít myšlenky na crossover stranou. Na jednu stranu je škoda, že už si nezahrajete třeba za reportérku Ulalu nebo Amiga, na tu druhou tu ale na rozdíl od Mario Kartu najdeme příběhový mód. Ačkoliv i v tomto módu hraje příběh spíš vedlejší roli, za mě velký palec nahoru – přeci jen před vás postaví určitou výzvu a cestu, kterou můžete postupně odemknout. Ze Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed se kromě běžných závodů a několika tratí vrátily i výzvy, které jsou opět příliš obtížné, obzvlášť na hru, která cílí na rodinu. Jen na to, abyste získali jednu hvězdičku, někdy budete muset výzvu zkoušet dokola pěkně dlouho, protože na časovači chybí jedna sekunda. Naštěstí nemusíte nutně tyto výzvy splnit, pokud se vám bude dostatečně dařit v ostatních závodech. A mimochodem, příběh jde odehrát i ve splitscreenu.

Hej Sonicu, nemáš rakety?

Závody jako takové jsou velmi podobné tomu, co byste od her tohoto typu čekali, s jedním rozdílem. Nezávodíte sami za sebe, ale za svůj tým. Týmy jsou tříčlenné a jsou v podobném složení jako třeba v Sonic Heroes. V každém týmu najdeme od každého typu jednoho závodníka. Typ Speed, jehož zástupcem je např. Sonic má nejvyšší maximální rychlost a speciální obrannou schopnost, Tails zastupuje třídu Technique, což znamená, že může jezdit po jakémkoliv terénu bez rychlostního postihu, díky čemuž má přístup ke speciálním zkratkám. Konečně kategorie Power, do které spadá Knuckles, má sice nejpomalejší vozidla, ale nejvyšší obranu a nezabrzdí ji průjezd překážkami. Členy týmu tu ale nemáte jen proto, aby se celkové pořadí vypočítalo ze součtu bodů členů týmu, jsou podstatnou částí vaší cesty k vítězství. Člen týmu, který je nejvíc vepředu za sebou zanechává stopu. Pokud se v ní budou spoluhráči držet, mohu získat Slingshot Boost. Spolupracovat se dá i předáváním předmětů, které se při předání navíc mohou „rozmnožit“. Tyto a další týmové akce vám pak přidávají do Ultimate metru. Po jeho naplnění můžete aktivovat týmovou „Ultimátku“, která vám na krátkou dobu přidá rychlost a zastaví každého, kdo vám zabloudí pod kola. Pokud tedy chcete vyhrávat, nestačí být v cíli první. Váš tým vám musí být v patách, čehož obvykle docílíte jen skvělou spoluprací. Celá mechanika možná zní složitěji, než vypadá, což mě přivádí k další věci, co se mi na této hře líbí. Oproti ostatním hrám v subžánru Kart Racing má mnohem větší hloubku. Naučit se dobře řídit je jedna věc, druhá je ale naučit se všechny finty, zjistit všechny výhody a nevýhody jednotlivých typů závodníků a naplánovat optimální týmové strategie. I přesto však Team Sonic Racing zůstává hrou vhodnou pro celou rodinu a díky své týmové nátuře možná ideální tam, kde panuje velká rivalita.

Jako blesk

Po hrách jako je All-Star Fruit Racing, která byla na Switchi extrémně graficky ořezaná a ani tak neběžela nijak skvěle jsem se toho samého obával i tady. Studio Sumo Digital však odvedlo velmi dobrou práci – vizuálně oproti verzím pro PS4 nebo Xbox ONE si nevšimnete žádných drastických rozdílů, a to dokonce ani při hraní v handheld módu. Snímková frekvence se většinu času drží stabilně na třiceti snímcích za sekundu, u náročnějších tratí si příležitostně skočí o něco níže, ale nijak drasticky a při hraní si toho většinou ani nemusíte všimnout. Právě v této oblasti však Sonic nejvíc ztrácí na Maria – Mario Kart totiž 60 snímků za sekundu udrží perfektně i ve dvou hráčích a nebojí se občas mírně snížit kvalitu, aby se hráči nesetkali s jediným škobrtnutím. Škoda.

To, co tak milujeme na kooperačních hrách se konečně dostává do Kart Racingu, a to ve velmi lákavém balení. Team Sonic Racing opravdu skvěle zvládá povzbudit týmového ducha, navíc si ho může užít opravdu každý. Hodně mě potěšilo, že hra opravdu pěkně vypadá a oproti konkurenčním platformám není znát výrazné ořezání kvality. To je ovšem za cenu pouhých 30 snímků za sekundu, byť poměrně stabilních. Moc se nepovedly ani výzvy a kdo u nich trpěl v All-Stars Racingu, bude je nenávidět i tady. Všechno ale vykupuje výborná hratelnost, nové mechaniky i podstatně větší hloubka celé hry. Vítězit totiž neznamená jen být skvěle sehraný tým, ale také dokonale ovládnout všechny techniky a mechaniky hry. Ty navíc můžete natrénovat i v příběhovém módu, který u těchto her není vždy pravidlem. Po dlouhé době tak Mario Kart konečně dostává důstojného vyzyvatele. Ten ho sice neporáží, ale snaží se konkurovat v trochu jiné oblasti. Pokud u vás panuje rivalita, ale rádi závodíte, lepší hru vám snad nemohu doporučit, obzvlášť za tuto velmi rozumnou cenu. Mimochodem, sběratele určitě potěší přítomnost manuálu v krabicové verzi. Ačkoliv v češtině je jen jedna dvojstrana, jedná se o něco, co v dnešní době dokáže potěšit.

Kategorie Závodní Hodnocení recenze
Počet hráčů 1-4, až 12 online
4/5