Tennis in the Face. Přiznejme si na rovinu, koho z Vás hned nenapadl jiný název? Věřím, že skoro každého z Vás. Naštěstí nebo naneštěstí o tom tato hra není a do tváří nepřátelských postav se budete trefovat jen svými tenisovými míčky. Protože jsme všichni z NBase fanoušky Star Wars, rádi píšeme recenze na hry v opačném pořadí. Nejspíš jste si všimli recenze na hru Baseball Riot. Jde o druhý díl ze série her, ve kterých se jako zhrzený tenista Pete Pagassi mstíte ďábelské korporaci Explodz, jejíž energetické nápoje mohou za Váše selhání v tenisovém zápase. Hru mají na svědomí tvůrci ze studia 10tons, které rozhodně nepatří mezi nováčky na poli vývoje her. Na kontě mají již téměř 50 titulů převážně pro mobilní zařízení. To je (bohužel) poznat i z této hry.

Zápletka hry je jasná – ručně stručně vyforhandovat ksichty lidem z Expodz a všem přívržencům jejich enrgeťáku, protože mohou za Váš neúspěch a dělají z lidí magory. Přiznám se, že zápletka byla hlavním důvodem pro to hru si zahrát. Líbil se mi, je správně šílený. Kromě toho hra propojuje sport a válečné tažení.  To mi vážně připadá cool. Setnout hlavu skřetovi mečem to dovede kdekdo. Vyknokoutovat tenisovým míčkem těžkooděnce nebo partičku obchodních zástupců, to už dovede málokdo.

Vaše antukou zašpiněné tenisky se musí prošlapat skrz 120 bloků města Oddington než dorazíte k továrně a hrdinně pozvednete svou tenisovou raketu proti samotnému vedení. V každém z levelů na Vás čeká pěkně navržené prostředí a několik nepřátelských jednotek, které je nutné eliminovat. Aby to nebylo tak snadné, v každém z levelů máte omezený počet tenisových míčků a někdy také odpalujete plechovky energetického nápoje, který rád vybuchuje (jak Vám chutná, pánové?). Jednotliví nepřátelé, ať už jde o policejní těžkooděnce, oddané fanoušky nápoje, šílené vědce, klauny nebo obchoďáky, mají svoje specifika a některým nebude stačit jen jedna rána. Levely také obsahují různé druhy překážek, které brzdí nebo zcela zastavují míček a je potřeba dávat si na ně pozor. Proto si musíte dobře rozmyslet kam míček odpálit. Nebo ne?

Na co tím narážím? Tennis in the Face je logická hra. Alespoň se tak tváří. Bohužel jen tváří, většina levelů je snadná a někdy stačí jen vystřelit naslepo. Celý problém je v tom, že Vy jako hráč můžete zvolit pouze směr nebo úhel (v případě plechovky nápoje) letů. Vzhledem k tomu, že s každým odrazem míčku klesá jeho rychlost, dochází také ke změnám úhlů odrazu, a proto je prakticky nemožné vytvořit nějaké funkční řešení levelu. Zkrátka není možné odhadnout více než dva až tři odrazy míčku.  To znamená, že ve většině levelů budete odpalovat víceméně na zkoušku a restartovat level. Mnoho levelů jsem prošel na první pokus, prostě jsem jenom vystřelil míček a ono to náhodou vyšlo. Kvůli zvolenému přístupu hraní dochází k postupnému nástupu repetitivnosti a nudy. Je škoda, že vývojáří nezvolili opačný přístup, tedy možnost manipulace s překážkami tak, aby míček zasáhl všechny cíle.  To by skutečně zvýšilo náročnost hry.

Hru bohužel nezachraňují ani bonusové levely a závěrečný souboj v továrně je doslova odfláknutý. Jediné, co se mi na hře skutečně líbí je grafické zpracování, které mi stylem připomíná to v Plants vs. Zombies a zápletka hry, která je velmi originální. Bohužel to je málo.

Tennis in the Face je průměrná oddychovka s vtipnou a originální zápletkou, jejíž největší vadou na kráse je herní mechanika, která ve většině případů snižuje obtížnost hry až k hranici náhody. Některé levely jsou proto směšně snadné, jiné se pak zdají být neprobojovatelné a to je velká škoda.

Kategorie Puzzle, sportovní Hodnocení recenze
3/5
Vývojář 10tons