H. P. Lovecraft je významným fantasy spisovatelem a průkopníkem moderního hororu, Nikola Tesla zase geniálním vynálezcem, který mimo jiné položil základy dnešním bezdrátovým technologiím. Co mají tito dva společného? Kromě toho, že oba žili na přelomu 19. a 20. století, prakticky nic. Tedy až na to, že se proti sobě postaví ve fantaskní hře Tesla vs. Lovecraft, která zavítala na Nintendo Switch, a kde dojde i na sci-fi vynálezy. S trochou nadsázky tak lze říci, že půjde o duel sci-fi vs. fantasy. Silová pole, elektrické pušky a armády zombíků připraveny? Můžeme začít!

Pokrok (ne)zastavíš

Ačkoliv o příběh tu v prvé řadě nejde, i tak tu nějaký je. Na sklonku velkého vynálezu je Teslova laboratoř zničena zrůdami z Lovecraftových knih. Vynálezci se to samozřejmě nelíbí, a tak se vypraví dokončit Wardenclyfskou věž. V cestě mu brání hromady zombíků a dalších oblud, se kterými se může vypořádat stále se rozšiřujícím arzenálem zbraní, schopností a vybavení. Jedná se o shora viděnou střílečku. Ovládáte Teslu a snažíte se vybít hory nepřátel dříve, než oni zabijí vás, případně splnit nějaký úkol ve speciálních úrovních. Vše je děleno do úrovní, jak vynálezce postupuje městem a velkou část „domovské obrazovky“ zabírá mapa města, kde vidíte vaši trasu. Co může někoho, jako třeba mě potěšit, je fakt, že můžete hrát za svého oblíbeného vynálezce. Nebylo by super, kdyby se našlo víc jeho plánů a vynálezů?

Vynálezy, skutečné i neskutečné

Aby nešlo o tuctovou střílečku, najdeme tu kromě skutečných věcí i mraky těch neskutečných. Tak třeba teleportér, kterým můžete poskočit na mapě do libovolného směru a překonat tak překážky. Ani zbraně nejsou pozadu a po samopalu tak můžete získat třeba brokovnici, která střílí elektrické výboje nebo Gaussovu pušku. Schopností je pak široké množství a každý level postavy si ještě můžete vybrat jeden ze dvou perků. Například rychlejší střílení nebo regenerace životů je něčím obzvlášť užitečným. Aby toho nebylo málo, je tu ještě mechanika robotického obleku se dvěma kulomety. Na začátku každé úrovně, a potom později po sesbírání dostatku částí, můžete skočit do kokpitu mohutného mecha a snadno si tak poradit s hordami nepřátel. Něco můžete vylepšit u plánku města, v každé úrovni ale začínáte prakticky od nuly a zbraně, schopnosti a levely (a s nimi související perky) si budete muset vybojovat znovu.

Nezdá se

Na první pohled se zdálo, že půjde o nepříliš výraznou top-down střílečku, výše zmíněné prvky už ji ale činí docela zajímavou. Zadarmo tu nic nedostanete a mnohá opakování některých úrovní, protože vám padly špatné zbraně, jsou občas trochu frustrující. Také delší hraní v handheldu není kvůli rozložení ovládacích prvků moc příjemné a doporučuji tak sáhnout po Pro Controlleru nebo aspoň Gripu. Pokud se vám moc dařit nebude, můžete zkusit coop mód pro 2-4 hráče, který je nicméně přiměřeně težší a úplný nováček vám bude spíš škodit než pomáhat, na druhou stranu se tu dá naučit velmi dobře spolupracovat. Moc mě nepotěšilo opakování úrovní a trochu rutina při vybíjení některých nepřátel, o to víc se mi líbily speciální úrovně, obzvlášť ty dlouhé, ve kterých můžete získat opravdu hodně dobrého vybavení a lusknutím prstu zmydlit všechno, co se vám postaví do cesty.

Tesla vs. Lovecraft je docela zábavná střílečka v pohledu seshora. Nabízí zajímavé mechaniky, díky kterým hraní není nuda a v některých lidech může vyvolat větší zájem ať už o knihy H. P. Lovecrafta, nebo o vynálezy Nikoly Tesly. Trošku škoda, že místy vyžaduje příliš rychlé reakce, a ne vždy se tak hodí na odreagování po dlouhém dni. I tak ale svoje místo zaujme a zábava to rozhodně je.

Kategorie Akční, Střílečka, Arkáda Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář 10tons Ltd