Jste geek, co rád hraje video hry, cpe se rámenem a nosí trička s logy svých oblíbených her? Goichi Suda, známý spíše jako Suda51, pro vás se svým týmem připravil další vstup do série No More Heroes. Otaku assassin Travis Touchdown se vrací se svým šarmem, mluvící kočkou Jeane a svou schopností skvěle zacházet s laserovou katanou.

Hack and slash do všech žánrů

Travis a Badman jsou ve při, při konfliktu uvnitř Travisova přívěsu daleko od lidí a jeho slávy jsou ale oba vcucnuti do konzole Death Drive Mk. II, kde musí odložit stranou svou rivalitu a spolupracovat, aby se dostali ven. Když se dostanou ven, Travis se vydává najít Death Ball s další hrou (Switch má Game Card, hry do Death Drive se zase distribuují na Death Ballech. Ať žijí proprietární média!), do které se ihned ponoří. Her je tu hned několik, a ačkoliv základní hratelnost je ve všech stejná – rozmlátit všechny bugy laserovou katanou, případně baseballovou pálkou, pokud hrajete za Badmana, jednotlivé hry se od sebe liší. Zatímco v jedné se snažíte probít až k bossovi, to vše v pohledu shora, ve druhé se snažíte získat kávu a koblihu pro oběti vraha, v plošinovce.

Hra ve hře. Ve hře…

Travis se nebojí prakticky ničeho – bugů, Badmana ani hranice mezi hrou a hráčem. Vždy, když se vydává hledat další Death Ball, hra (resp. příběh) probíhá jako textová adventura (bez možností interakce). Když se zdá, že textu je hodně, rozhovory jsou dlouhé apod., Travis nezapomene prohodit něco o tom, že hráč si hru nekoupil kvůli tomu, aby četl romány. Hranice typických her pak boří i sami autoři a jen hra ve hře jim nestačí. Uvnitř jedné z her pro Death Drive se nachází další hra. Podobnými vtípky a narážkami se tu vůbec nešetřilo, ale jsou jaksi serióznější než třeba v Deadpoolovi. A taky většinou sofistikovanější. Pokud máte rádi staré hry, dost možná si budete chrochtat blahem – jen třeba takové intro her pro Death Drive se nápadně podobá intru Sega her („séégááá“). A málem bych zapomněl – ukládá se na záchodě. Vážně. Místo checkpointů jsou ve hrách rozmístěny záchody podobající se Toi-Toikám, kde si Travis může ulevit, uložit postup a doplnit zdraví. To si samozřejmě doplní i tím, že se nabaští rámenu.

Pro casual hráče i hardcore fanoušky

Kdyby travis jen máchal katanou a střídal lehké a těžké útoky, byla by to možná docela nuda. Proto je ve hře mechanika skill chipů. Za porážení bossů nebo prohledávání každičkého koutu hry můžete získat nový, s jinou schopností. Vybavit se můžete až 4 čipy, a kromě útočných schopností jsou tu i obranné. Za útoky bez obdržení poškození si ještě můžete nabít speciální schopnost, která má tři úrovně, které se získávají používáním a ztrácí spolu se ztrátou životů. Za likvidace bugů a bossů získáváte zkušenosti, které jdou použít k levelování postav, které si řídíte sami. Pokud jste hardcore hráč, úroveň si nezvýšíte, nebo jen až když půjde do tuhého. Hrát lze i ve dvou, kdy jeden hraje za Travise a druhý za Badmana a každý si může vybrat svoje tričko. Ty si mimochodem můžete odemykat za posbírané mince a Azteca Stone a na výběr je množství motivů zejména indie her. Škoda jen, že většinu času bude kamera příliš daleko a motiv Dead Cells, Undertale či Golf Story tak moc často neuvidíte. Co ještě vytknu, je samotná hack and slash hratelnost, která po čase začne opakovat a možná i trochu nudit. Oproti předchozím dílům série nejde máchat Wii Motem a hraje se jen tlačítky a tak všechno zachraňuje jen osobitý šarm a to, jakým způsobem Suda51 ztvárňuje japonskou a americkou kulturu.

Travis Strikes Again: No More Heroes je rozhodně zajímavý počin, který se nebojí k hráči přistupovat trochu jinak, než je obvyklé a nešetří narážkami a sofistikovanými vtípky, vše však velmi dospěle. Líbí se mi možnost sám si přizpůsobovat obtížnost, hratelnost a obsah ale nevydá na top hru, hack and slash mechaniky jsou po čase docela monotónní. Uniknout by neměla fanouškům starých her, kteří určitě pochytí všechny reference a fanouškům tvůrce hry, Suda51, na jehož tvorbu se tu také odkazuje. Vlastně, hra je pro všechny Travise – tedy cool frajery, kteří mají rádi video hry, rámen a celkově japonskou kulturu.

Kategorie Akční Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář Grasshopper Manufacture Inc.