Původní hru Wonder Boy III: The Dragon’s Trap vydala Sega v roce 1989 pro svoji konzoli Master System. Jednalo se již o třetí vstup do série Wonder Boy a hra byla později naportována na Sega Game Gear a TurboGrafx-16. Dodnes jí zůstává hodnocení jedné z nejlepších Master System her, a dokonce jedné z nejlepších 8bitových her vůbec. Nápad na remake přišel už v roce 1998, ale začal až na konci roku 2013, až se konečně letos hra dostala i na Switch. Podařilo se?

Hratelnost, která nezestárla

Zatímco některé hry jsou brzy překonány, dobrá plošinovka se asi nikdy neztratí, čehož je Wonder Boy: The Dragon’s Trap důkazem. Původní hratelnost je tu do posledního detailu zachována a je skvělá. Když pominu grafiku a hudbu, pár změn tu ale přeci jen provedeno bylo – jsou tu další nastavení obtížnosti, skryté bonusové oblasti a taky možnost hrát za dívku – Wonder Girl. Samotné hraní je prostě zábava – Wonder Boy byl po souboji s drakem přeměněn na Lizard-mana, který umí plivat oheň. Jako takto zakletý Wonder Boy se snažíte osvobodit se a získat zpět svou lidskou podobu. Vždy musíte najít draka, získat po cestě užitečné předměty a draka pak porazit, abyste získali další formu, se kterou se dostanete zase k jinému drakovi. Zmíním třeba Mouse-mana, který umí běhat po některých zdech nebo Hawk-mana, který umí létat. Jediné, co je trochu škoda, že nejlepší cestou k vítězství je grindovat itemy – tedy vracet se tam a zpět, dokud nebudete mít na draka pořádnou výbavu. Dá se samozřejmě porazit i bez ní, ale to se většinou nepodaří na první pokus.

Vítejte v malovaném světě

Co vás okouzlí hned po zapnutí hry, je úžasná malovaná grafika, kterou celou sám vytvořil Ben Fiquet. Jak moc je hra nádhernější, méně pravidelná a více barevná oproti originálu si konec konců můžete vyzkoušet sami – stačí zmáčknout tlačítko a přejdete do retro módu. Krásně na tom je vidět, že vývojáři měli opravdu rádi původní hru a že tento remake je prakticky 1:1. Já jsem nakonec hru odehrál na nové grafice – přeci jen se opravdu hodně povedla a díky výrazně vyššímu výkonu Switche oproti Master Systemu je tu mnohem více animací a detailů. Skvěle se podařil i soundtrack – autoři se snažili převést původní chiptune na orchestrální hudbu, což zvládli takřka dokonale. I tady jde přepínat mezi původní a moderní variantou, takže pokud by se vám jedna z nich oposlouchala, můžete v mžiku sekundy přepnout.

Fyzická kopie na jedničku

Jak je remake podařený, tak je skvělá i cena – na eShopu za hru dáte kolem pěti stovek, za fyzickou kopii, která vyšla letos na jaře, kolem tisícovky. Fyzická kopie ale opravdu stojí za to – kromě manuálu, který se dnes u her moc nevidí, obsahuje i soundtrack sampler cédéčko a klíčenku Lizard-mana. Jak to všechno vypadá se dozvíte v našem unboxingu. Pro milovníky krabicových verzí se jedná o krásný kousek do sbírky, který si klidně můžete někam vystavit, protože i titulní grafika se moc povedla.

Wonder Boy: The Dragon’s Trap nemůžu jinak než doporučit. Původní hratelnost nezestárla ani o rok a hra je stále zábavná, moc jí sluší moderní malovaná grafika a hudba, nicméně pro milovníky původní hry je tu možnost přepnout na originální obraz i zvuk. Ačkoliv je hra téměř dokonalý 1:1 remake, který byl evidentně vytvořen s láskou k originálu, cením si i těch pár drobných změn. Určitě by neměla chybět v knihovně žádnému milovníkovi plošinovek a starých her, ale bavit by mohla opravdu každého. Krabicová verze se opravdu hodně povedla a určitě bych jí dal přednost před digitální. Jeden z nejlepších retro remaků poslední doby.

Kategorie Plošinovka, Akční, Adventura Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Lizardcube