Když jsem si pořídil moje první 3DSko, neměl jsem na něj příliš her (pouze Nintendo Dogs a The Legend of Zelda Ocarina of Time), ale za to jsem byl uchvácen e-shopem konzole. Miloval jsem videa o novinkách, o kterých jsem si tehdy říkal, že si je nikdy nejspíš nezahraji, ale nejvíce jsem miloval dema. Tehdy jsem poznal hry, které bych normálně úplně ignoroval. Hlavně si pamatuji na demo od Resident Evil: Revelations a Crush 3D. Byly to hry zdarma! Takže jsem dál procházel e-shopem, hledajíc další skvělou hru zdarma. A pak jsem ji našel. The Legend of Zelda Four Swords: Anniversary Edition (budu tomu od teď říkat FS:AE)

FS:AE byl remake hry Four Swords, která původně vyšla jako bonusová hra k portu hry A Link to the Past na Game Boy Advance. Rozdílů mezi FS:AE a Four Swords bylo podle mě dost, proto to označuji za remake a ne za port.

Příběh

Příběh Four Swords je na poměry Zeldy poměrně prázdný. Jediná hra této série, která má příběhu ještě méně, je první Zelda, takže je to bezpochyby nejslabší částí hry. Na druhou stranu, tím, že se původně nejednalo o úplnou hru, jenom o vedlejší aktivitu, je to odpustitelné

Mechaniky

Four Swords je velmi neobvyklou hrou ze série The Legend of Zelda. Má spoustu mechanik, které jinde v sérii neuvidíte (alespoň v singleplayerových zeldách ne), ale je to zčásti proto, že se hra má kvůli multiplayeru úplně jinou strukturu, nežli běžné Zeldy. Mně se tyto mechaniky líbily.

Nejzásadnější mechanikou hry je bezesporu nutnost hrát ve více hráčích (která byla ve FS:AE odstraněna, ale k tomu se ještě dostanu). Musíte spolu s dalšími hráči spolupracovat, abyste mohli překonávat překážky.

Na rozdíl od většiny her The Legend of Zelda si ve Four Swords nenecháváte itemy po levelech a nezískáte životy navíc. Na první pohled by se to mohlo zdát jako něco, co hru dělá prázdnější a zbytečnou, ale levely jsou velmi krátké, takže máte spíš pocit, že hrajete sérii mini dobrodružství, nežli jeden epický příběh.

To je další věc, ve které se Four Swords liší od tradičních zeld: nemá overworld. Místo toho si vybíráte levely z hubu, jedné obrazovky, která reprezentuje Hyrule. Je to systém trochu podobný tomu ze hry Triforce Heroes.

Každý level má tři části, při čemž levely, které hrajete, nežli se vám odemkne palác Vaatiho, jsou náhodně generované a pozdější (včetně Vaatiho paláce) jsou dané fixně.

Mezi itemy, které ve hře najdete, budete muset střídat, protože každý hráč může držet pouze jeden item. Pokud budete chtít zpátky starší item, budete muset jít na místo, kde jste ho vyměnili s tím, který právě používáte. Je to další důvod, proč je hra velmi zábavná ve více hráčích: Nemusíte pořád backtrackovat a musíte komunikovat ohledně výběru itemů.

Smrt ve Four Swords funguje trochu jako ze Sonica; když zemřete, přijdete o Rupees a pokud vám všechny dojdou, prohrajete. Rupees také slouží jako forma soutěže mezi hráči, na konci levelu se vám totiž zobrazí umístění hráčů.

Poslední novinkou pro sérii jsou upgrady ke statům (síla, obrana a rychlost). Ty získáte náhodně jako drop z trávy nebo keřů. Každý stat můžete upgradovat dvakrát a rozdíl je viditelný. Co mi ale na systému upgradování v této hře vadí, je, že po smrti o upgrady přijdete. Myslím, že by bylo mnohem lepší, kdyby vám upgrady zůstaly do konce těch tří levelů, místo abyste byli limitováni smrtí. Na druhou stranu, pokud hrajete ve více hráčích, nejsou bonusy snad ani tak důležité, protože se můžete spoléhat i na ostatní hráče a nejen na své vlastní boosty.

Multiplayer

Zde je mezi Four Swords a FS:AE rozdíl. Tím, že Four Swords vyšela na Game Boy Advance, vyžadovala hra na propojení pochopitelně link cable, zatím co FS:AE neměla žádné hardwarové limitace, krom konzole Nintendo 3DS nebo Nintendo Dsi.

Velkým rozdílem mezi hrami je nová možnost singleplayeru ve FS:AE. Jsem za ni rád, v mnoha ohledech je podobná tomu z Triforce Heroes. Bohužel, singleplyaer FS:AE není tak zábavný, jako ten z Triforce Heroes. Triforce Heroes dávál smysl hrát i v single playeru, kvůly grindování pro itemy na oblečení. Ale FS:AE nemá mimo levely co nabídnout, takže hrát hru v singleplayeru ze hry vycucne spoustu zábavy.

Další rozdíly mezi Four Swords a FS:AE

Four Swords měl save file sdílený s A Link to the Past, který umožňoval odemykání nových schopností, dungeonů a itemů mezi hrami. Protože je FS:AE svá vlastní hra, byly způsoby unlockování bonusových věcí pozměněny. To se projevuje novými dungeony, „The Realm of Memories“ a „The Heroes Trial“, které ve hře odemknou Master Sword a Huricane Spin, které byly ve Four Swords získány právě propojením. The Realm of Memories rozhodně doporučuji, levely v něm jsou inspirovány jinými Zeldami a je velmi zábavné si tyto pasáže těchto starších her zahrát s mechanikami z Four Swords.

Multiplayerovské Zeldy jsou skvělou skupinkou série a Four Swords ji začal. Nepovažuji ji za nejlepší z této série, ale i přesto ji doporučuji. Je to jako série miniher, možná bych Four Swords považoval až skoro i za párty hru. Pokud si seženete Four Swords, nebo ještě lépe, FS:AE, nebudete toho litovat. Dodnes si pamatuji na zábavné chvíle, když jsem hrával FS:AE s mým mladším bratrem. Bohužel si tyto hry nejspíš jen tak nezahrajete. Na Four Swords byste potřebovali minimálně 2 konzole Game Boy Advance, dvě kopie hry A Link to the Past a 1 link cable. To by se vám nejspíš prodražilo a ve dvou to ani není největší zábava. Lepší alternativou by byl FS:AE, který je podle mne i lepší jako hra. Tato hra byla na e-shopu zadarmo, takže byste jenom potřebovali více konzolí nintendo 3DS. Bohužel, tato hra byla u nás k dispozici pouze při oslavě 25. výročí Zeldy, od 28. 9. 2011 do 20.2. 2012, po které byla hra z e-shopu stažena. Podruhé se objevila pouze na americkém e-shopu k oslavě úspěchu hry A Link Between Worlds pouze na tři dny, od  30. 1. do 2.2. 2014. Je velká škoda, že tato hra není ani dostupná k zakoupení, protože bych za ni i zaplatil. Jediná naděje je, že by vyšla opět kolem února k oslavě úspěchu Breath of The Wild, ale tentokrát celosvětově. Do té doby se ale obávám, že můžeme pouze čekat a doufat v další vydání této hry, třeba i na Switch. V každém případě kontrolujte pravidelně na internetu případné zprávy o další šanci na získání této zábavné hry, protože by to byla šance, jejíž propásnutí byste rozhodně litovali.