Minish Cap byla hra, kterou jsem hrál poměrně přednedávnem. Je to hra na konzoli Game Boy Advance, která je mi velmi blízká, takže jsem do ní šel velmi optimisticky.

Co to má Link na hlavě?

Jednou z věcí, která je na hře vidět hned z krabičky hry, obrázků a fotek, je Linkova čepice, nebo spíš, její náhrada. Na hlavě mu sedí postava, která je jeho společníkem skrz většinu hry, Ezlo. Jeho příběh vám zde ale prozradit nechci, protože je poměrně zajímavý a stojí za to si ho zjistit ve hře.

Významnost hry

The Legend of Zelda Minish Cap je druhou hrou v oficiálním Timelinu her The Legend of Zelda. Vypráví o prvním pokusu černokněžníka Vaatiho ovládnout Hyrule a nabízí důvod, proč další Linkové v timeline nosí zelenou čepici (na čepici Linka ze skyward sword se asi zapomnělo, jenom jeho zelený úbor se stal tradicí) a proč Link dostává ve většině her série itemy a peníze z trávy, kamenů a váz.

Příběh hry je jednoduchý, ale dostačující. Na festivalu oslavující Piccori (aké známe jako Minishové) rozbije zlý čaroděj Vaati posvátný Piccory Blade a otevře truhlu, ve které jsou schované příšery. Zeldu promění v kámen a unese ji. Link je ještě dítě, a pouze děti Piccory mohou vidět (jsou to takoví malí trpaslíci), takže je králem vyslán, aby od Piccoriů zjistil, jak meč opravit. Po zbytek hry se snažíte meč opravit až nakonec můžete mít finální souboj s Vaatim.

Vaati je záporak, který je velmi často opomínán. Měl roli ve třech hrách, takže pokud opomeneme Dark Linka, který se objevuje ve hrách The Legend of Zelda poměrně často, ale významnou roli měl pouze v Zelda II: The Adventure of Link a Four Swords Adventures, je druhým největším záporákem série, hned po Gannonovi. Vaati měl výnamnou roli ve hrách Minish Cap, Four Swords a Four Swords Adventures. Co se mi na Vaatim líbilo bylo, že hned na začátku z něho nemáte pocit ohromného nebezpečí, jako například z Ganondorfa v první části Ocarina of Time. Sice brzy prokáže svou sílu, ale jako postava z něho hrůza nejde. Takže je jeho přeměna do finální podoby opravdu překvapující.

Questy

Co mne na Minish Capu velmi mile překvapilo je vysvětlení původu Four Swordu.  Při upgradování meče jste mu neustále blíž s každým upgradem, takže jak vidíte, tato hra je pro celkový timeline velmi důležitá. Co se mi vždy líbí je, když hry nabízejí možnost získat vícero útoků, což Minish Cap umožňuje.  Ve hře je 8 učitelů, kteří si říkají „Blade Brothers“ a každý vám odemkne nějakou novou schopnost (Spin attack, dash attack apod.). Jsou schovaní různě skrz Hyrule a na odemčení nové schopnosti většinou musíte splnit nějaké podmínky, ale to z tohoto zážitku dělá poměrně pamětihodný zážitek.

Hlavní mechanikou hry je měnění Linkovy velikosti, takže svět, ve kterém hrajete, má vlastně dvě podoby. Podobu z pohledu Hyliánce a podobu z pohledu Piccoriů.  Upřímně mi to nepřijde zdaleka tak zajímavé, jako například dvě podoby světa v Ocarina of Time a Oracle of Ages, kdy cestujete časem, ale zase na druhou stranu je to originální a time travel už je v Zeldě skoro klišé.

The Minish Cap vypadá nádherně. Jak už jsem zmínil, je mi tato konzole velmi blízká a Minish Cap mi prostě grafikou sedl dokonale. Nejhezčí na hře je efekt, když vám vybouchne bomba. Je to krásně kreslené jako z Wind Wakera a dodává hře takový pohádkový pocit.

Závěr

Když se mluví o Zeldách na handheldy, Minish Cap je jednou z mých oblíbených. Hned od začátku mě chytila grafikou a atmosféra hry mě už nepustila. Bohužel se na tuto hru někdy zapomíná, takže je jedna z méně známých.  Pokud máte rádi Zeldu a handheldy, je tato hra pro vás.