Je rok 2016 a vaše oblíbená herní série nedostane v nejbližší době pořádné pokračování. Právě to se děje fanouškům série Mega Man od Capcomu. Ne, že by Capcom nedělal nadále dobré hry, ale svého modrého střílejícího robota v posledních letech poněkud opomínal. Poslední, co s Mega Manem vyšlo, je Mega Man Legacy Collection – soubor šesti starých Mega Manů z NES. Fanoušci ale stále čekají a doufají v úplně nový díl z této slavné série. Již však nemusí déle čekat, je tu Mighty No. 9!

Výsledek obrázku pro mighty no 9 screenshotsDěj se odehrává v roce 20XX, kdy lidé a roboti žijí v míru. Násilí bylo přesunuto do Bitevního Kolosea, kde se roboti všech velikostí utkávají v boji na život a na smrt. Tato zábava je však ukončena, když se krajem začne šířit virus, který záhadným způsobem manipuluje se všemi roboty a nutí je vytvářet zkázu a chaos. Robot Beck je snad jediný, kdo tomuto viru unikl. Je tedy na něm, aby zastavil zkázonosné roboty a nastolil ve světě mír. Brzy potkáte doktora Whita, který stvořil Becka a osm dalších silných a mocných robotů. Ten je však stejně překvapený jako Beck. Naučí vás alespoň základní ovládání a teď už můžete jít do výzkumného střediska, kde se potkáte s doktorem Sandou a poradíte se o dalších plánech. První věci, které si, alespoň pokud jste hráli Mega Mana, všimnete, je fakt, že Mighty No. 9 vypadá úplně jako Mega Man. Všechno vypadá jednoduše, možná trochu ošklivě, je vidět, že hlavní soustředění vývojářského týmu bylo na level design a hratelnost. Ani ta se příliš nezměnila, skáčete a střílíte jako Mega Man, novinkou je možnost získávat energii a schopnosti pomocí pohybu Dash. Funguje to tak, že pokud narazíte na nepřítele a dostatečně jej postřílíte, daný robot se zbarví do určité barvy a v té chvíli můžete použít dash a robota prorazit. Získaná schopnost závisí na barvě, do které se robot zbarví (např. zelený robot zvýší rychlost chůze, červený sílu střely). Tato nová mechanika může být pro velké fanoušky Mega Mana matoucí, ale velice rychle se na ni dá zvyknout. Se schopnostmi, kterými jsme byli obdarováni, se lehce dostaneme až k výzkumnému středisku, tam ale čeká nemilé překvapení v podobě vrtacího robota. Jeho poražením končí snadný (tutoriálový) první level, zbytek hry už vás moc šetřit nebude.

Výsledek obrázku pro mighty no 9 screenshotsPo tutoriálovém levelu se setkáváme s doktorem Sandou a robotkou Call, kterou šťastnou náhodou virus taktéž neohrozil. Vyzkumné středisko je od teď místem, kde si můžete vybrat misi, na kterou se vypravíte. Misí je celkem osm, na konci každé vás čeká jeden z osmi Mighty robotů. Abyste ve hře postoupili, musíte je porazit všechny. Jednotlivé lokace si můžete vybrat v libovolném pořadí, po dokončení mise obdržíte speciální převlek a schopnosti poraženého robota. Teď zpátky k levelům, těm bych chtěl několik věcí vytknout. Při hraní levelu je znatelně vidět, jak se obtížnost mění z místa na místo. U některých oblastí stačí střílet a posunovat se vpřed, ale někdy narazíte i na takové hrůzy jako jsou ostny, které vás při kontaktu okamžitě připraví o život. Tyto ostny jsou občas na těch nejhorších místech a staly se jedním z důvodů mé frustrace při hraní této hry. Kromě trochu nevyvážené herní obtížnosti mám ještě jeden problém. Levely samotné totiž nejsou po stránce designu příliš dobré. Příkladem jsou dlouhé chodby, ve kterých se nachází horda nepřátel a to je vše. Plošinovkové sekce mě taky příliš nenadchly. S výjimkou jednoho levelu nepředstavuje hra žádné zajímavé herní mechaniky. Jak jsem se zmínil, grafická stránka hry stojí za starou bačkoru a to úplně nepomáhá atmosféře levelů. Pokud máte nějaké zkušenosti se staršími Mega Man hrami z NESu, možná víte, že tyto hry obsahovaly výborný 8-bitový soundtrack, jehož skladby jsou dodnes známé. Mighty No. 9 má v nastavení možnost proměnit všechny skladby hry v “8-bitovky” a přiblížit se tak k hudebnímu zážitku, který nabízel Mega Man. Přestože si této funkce velmi vážím, musím opět upozornit na pár problémů. Za předpokladu, že očekáváte hudbu srovnatelnou s Mega Manem, budete zklamání. Soundtrack je v pořádku, ale nikdy nenarazíte na nic extrémně chytlavého. Další problém je, že většinou hudbu ani neuslyšíte, protože na vás neustále někdo žvaní. Doktor White i Sanda vás budou soustavně povzbuzovat a komentovat dění v oblasti, ve které se právě nacházíte. Slyšel jsem, jak si všichni stěžují na špatný voice acting, ale já si myslím, že tato oblast byla zvládnutá na jedničku.  Stejně tak mě potěšilo, jak je hráčům vyprávěn příběh. Škoda, že jde o jednu z mála věcí, které se opravdu povedly.

Výsledek obrázku pro mighty no 9 screenshotsTo, že jsem naprosto odsoudil hlavní kampaň, neznamená, že recenze končí. Protože jsem nesmírně laskavý a mám kupu trpělivosti, podívám se kvůli vám i na ostatní herní možnosti. Nejdříve nakouknu do nastavení. Tady si můžete například nastavit hlasitost zvuku, zapnout retro hudbu, nebo (pokud jste úplní trapáci jako já) si můžete zvýšit počet životů a ulehčit si hraní. Při mém prvním hraní jsem narazil na některé věci, které jsem chtěl změnit. Po prvém spuštění hry se musíte poprat s tím, že B používáte při volbě herní složky a A vás vrátí na úvodní obrazovku. Tuto drobnost jsem však v nastavení opravil. Co jsem neopravil je soustavné sekání hry a dlouhé načítání. To je jedna z klíčových chyb hry, ničí to celkový (už tak dost průměrný) herní zážitek. Ani slabý hardware Wii U není omluvou. Kolik graficky okouzlujících her už jsme viděli na Wii U a všechny tyto hry běží bez jakýchkoliv problémů. Nakonec se krátce zmíním o bonusových módech. Jsou tu mise, kde je cílem zvládnout určitý úkol v časovém limitu. Následně online multiplayer, který jsem bohužel nezkoušel, protože jsem ani po hodinách hledání nikoho nenašel. Slyšel jsem ale, že při hraní dochází k lagům a chybám, které dělají tento mód nehratelným.

Původně jsem se chtěl podrobně zmínit o vývoji Mighty No. 9, nemá to ale nic společného s kvalitou hry, a tak se jen zmíním, že hra vbrala na Kickstarteru cca 4 milióny dolarů a vývojáři měli 3 roky na její dokončení. To je opravdu neomluvitelné a také nespravedlivé vůči Mega Man fanouškům, kteří na hru přispěli nemalou částkou. Přestože měli vývojáři na dokončení hry 3 roky, hráči si stěžují na různé chyby. Dokonce se objevil případ, kdy chyba kompletně zablokovala Wii U.

Mighty No. 9 byl možná dobrý koncept, ale vývojáři se pravděpodobně úplně nesoustředili na dokončení hry, proto mi hra pořád přijde nedokončená. Tato průměrná hra navíc vůbec není levná. Za 500 Kč hru můžu doporučit jen skalním fanouškům Mega Mana, ovšem i těm radím, aby počkali na snížení ceny.

Kategorie Akční Hodnocení
2.3/5
Vývojář Comcept