Když se v hvězdném systému Lylat válčí, Grippy Toad si namastí kapsy. Jak by taky ne, když mu patří závody Corneria Precious Metal Ltd., těžící ten nejfajnovější kov v celém vesmíru. K jeho smůle mu však k prahu základen dorazili nezvaní hosté a nakupovat rozhodně nepřišli. Těžební základny jsou pod útokem proradných robotů a vy, jakožto nový sekuriťák, máte za úkol nezvané návštěvníky vyprovodit, ale tak, aby z nich vypadl nějaký ten kus plechu. Prostě ty zmetky rozstřílet na kusy!

Untitled22Po důkladném zaškolení vedeném samotným Slippy Toadem, geniálním konstruktérem a pilotem všude známé letky Star Fox, se stáváte plnohodnotnou ochrankou základen a vaším úkolem je odrážet vlny robotů, kteří mají jediný cíl, obsadit vaší základnu. Aby tento úkol nebyl tak nebezpečný, vše bráníte z pohodlí křesílka. Základny jsou totiž vybavené pokročilým bezpečnostním systémem AegisCam, tedy kamerou opatřenou laserovým kanónem. Na starost budete mít celkem dvanáct takových kamer a to znamená, že se budete muset pěkně otáčet, doslova.

Všude samí roboti

Roboti útočí ze všech stran a navíc to nejsou jen tak nějaká ořezávátka. Je to hezky sehraná sebranka. Útočná třída robotů si jde bezprostředně za svým, snaží se dosáhnout středu základny a obsadit tak centrální věž. Nejsou to ale jen hloupé stroje, co se řítí pouze vpřed. Shieldtron je standardní útočný robot, který je vybaven štítem. Takový robot nemůže být zničen přímo a proto je nutné využít kameru, která mu bude mířit do zad. Jak podlé! Usnadnit těmto útočníkům cestu se snaží podpůrní roboti. Tito “chaosníci” dokáží vypouštět kouřové clony, provést sebedestrukci za účelem poničení kamery v jejich blízkosti, létající teleboti se vznášejí před vaší kamerou a promítají falešný obraz a mnoho dalších.

Untitled20Untitled19

Jak budou vaše schopnosti růst, bude pro vás Slippy Toad vyrábět nové druhy kamer s různými přidanými vlastnostmi, jako jsou kamery s vícenásobným označením cíle nebo kamery, které jsou schopné zpomalit pohyb robotů. Kromě odměn v podobě již zmíněných kamer budete také cestovat na další planety a bránit tamní základny patřící Corneria Precious Metal Ltd.. Každá planeta je něčím specifická, např. na Titanii jsou běžné písečné bouře, které mohou zkomplikovat viditelnost. Pokud se úspěšně ubráníte, získáte bodové ocenění, které se vám přepočítá na zkušenosti. Hra vás bude také odměňovat pokud splníte určitá kritéria, např. ocenění Sniper za úspěšnou střelbu na dálku nebo Perfect Guard, pokud zničíte všechny roboty. Hra přináší také podporu amiibo figurek. Přiložením kompatibilní amiibo figurky (Fox nebo Falco) k NFC snímači povoláte letku Star Fox, která vás zachrání ve chvíli, kdy jsou roboti téměř u centrální věže. Dobře si rozmyslete, kdy letku povoláte, jde to totiž jen jednou za den.

Kromě standardních misí obsahuje hra také extra mise, které prověří váš postřeh a hbitost. Narazíte zde na mise, ve kterých budete mít pouze jednu kameru a další budete muset získat porážením robotů, roboti nebudou přicházet po zemi, ale snášet se na padácích a tak podobně. Extra misí je dostatek, takže o vaši zábavu nebude nouze.

My Squad

RUntitled24ežim My Squad je stejně jako hra Mario Maker editorem úrovní. V tomto režimu můžete vytvářet vlastní nájezdy a sdílet je potom s dalšími hráči na sítí Miiverse. Na dotykové obrazovce vybíráte z palety robotů, přidáváte je na časovou osu, plánujete jejich trasu, kterou pak následně testujete. Zkrátka, snažíte se vytvořit co nejefektivnější naplánování útoků.  Tento režim vás bude zásobovat novými a novými levely a je jen na vás abyste vytvořili ten nejlepší a nejsilnější nájezd, který se nepodaří nikomu odrazit. Takže vzhůru do plánování a hlavně ho nezapomeňte nahrát na Miiverse. 😉

Z dlouho očekávaného Project Guard od Šigeru Mijamota se nakonec vyklubal doplněk ke hře Star Fox Zero. Star Fox Guard je skvělou tower defense hrou, která vás díky své návykové hratelnosti, obtížnosti a nabídce herních režimů zabaví na dlouhé hodiny a prověří vaši zručnost a postřeh. To vše za cenu necelých 400 korun.

Hodnocení: 5/5