Bravely Default II – První dojmy z hraní

Bravely Default II je hrou, kterou jsem vyhlížel od vydání samotného Switche. První díl na 3DS mě absolutně uchvátil roztomilou grafikou, která je prostě boží a napříkald města vypadají díky paralax efektu úžasně. Dále měl skvělou hratelnost a přišel s novou herní mechanikou, která má stejný název jako hra. Další pokračování jsem na 3DS nehrál, nicméně je na backlogu. Jak zatím vypadá nástupce na novou generaci konzolí?

Předně upozornění, že se jedná o zkušenosti po pár hodinách hraní, takže když bych se zde rozčiloval nad nějakou funkcionalitou, je možné, že v recenzi ji budu vychvalovat, jak je geniální – tohle holt není hra, kde je vám vše hned na začátku jasné. Asi začnu tím, co se moc nezměnilo – roztomilá grafika zůstává nadále. Měřítko při procházení krajinou autoři řeší tak, že jakmile opustíte město, zůstane za vámi jeho miniatura – kdo hrál Heroes of Might and Magic ví hned, ostatní si to holt představte. Navigace uvnitř klasických budov je řešena mizejícími zdmi, podobně jako ve spoustě dalších her i předchozích dílec. Pokud jste v dungeonu, koukáte lehce shora, abyste měli přehled, přičemž navigaci obstarává malý odznáček se stříškou, pokud jste v jiném patře než váš cíl.

Souboje jsou v jádru stejné, tedy hrajete na tahy a tentokrát doopravdy – nestackujete útoky pro všechny členy party předem, ale rozhodujete se podle aktuálního pořadí. Mechanika bravely/default je stejná, což pro nováčky hned vysvětlíme. Bravely značí možnost v rámci jednoho tahu postavy provést až 4 útoky hned po sobě – v praxi to znamená, že si můžete nastackovat dva útoky na jednoho nepřítele, dva na druhého a oni se nemusí ani dostat ke slovu. Má to však svoji daň v podobě nemožnosti cokoliv dělat po tolik tahů, kolikrát jste si vybrali Bravely. Default zase znamená obranu a přičtení jednoho Bravely bodu, takže v dalším tahu můžete vybrat o útok víc, aniž byste šli do mínusu jako v případě samotného Bravely.

Trochu jsem zatím nepřišel na kloub ukazatelům tahů, ono totiž ve hře sice nějaké tutoriály jsou, ale spíš mi to přijde tak nějak rámcově, abyste nebyli úplně ztracení a zbytek pochopte v akci.

Soundtrack složil opět Revo, což by měla být záruka kvality a aktuálně to tak je. To je zatím vše, na recenzi se můžete těšit den před vydáním hry, 25. února.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Related Posts
Total
0
Share