Jestli bylo na letošním gamescomu něco krásného, co ve mně zanechalo příjemný hřejivý pocit, byla to hra Pode od norského studia Henchman & Goon. Tahle nádherná puzzle hra se rozkládá v nádherném magickém světě, kde se kámen Boulder snaží pomoci spadlé hvězdě Glu. Spolu pak odkrývají taje světa a zchátralé runy dávné civilizace – musí však spolupracovat, protože pro jednotlivce zde není místo. Hru jsem si vyzkoušel v kooperaci s PR manažerkou studia Linn Søvig (na fotografii níže), a ta mi odhalila některé zajímavosti z vývoje a musím říct, že jsem si to opravdu užil. Dozvěděl jsem se tak například, že na hře pracovalo pouze sedm lidí, a že vizuální styl hry je kombinací toho nejlepšího ze žánru a je zároveň tvořen tak, aby uchvátil děti i dospělé, hlavně tedy děti. Hlavní nápad totiž vznikl v hlavě Yngvill Hopen, šéfky studia, která chtěla nějakou hru co by mohla hrát se svým synem, ale žádná z dostupných jí nevyhovovala, protože byla moc náročná, obsahovala moc dialogů nebo jí přišla zkrátka nudná. A o tři roky později přišel Pode!
Hru můžete kompletně odehrát v multiplayeru z pohodlí gauče, pokud však nemáte kamaráda do deště, můžete ovládat obě dvě postavy zároveň. Linn mi sdělila, že mechaniky hry pro hraní v jednom hráči, jsou upraveny tak, aby nedělali hráči potíže a dobře si na ně zvykl. Že prý stejně jako Pixar kdysi přišel s inovativními prvky v oblasti animovaných filmů (co se týče grafiky, příběhu, stylu vyprávění), tak o to samé se snaží i Pode a já musím konstatovat, že se to neskutečně povedlo. S Linn jsme dokončili první kapitolu z devíti, a kdybych nemusel spěchat na další schůzku, určitě bych tam zůstal i o pár hodin déle – celou hru lze dohrát za zhruba 10 hodin.
Níže se můžete podívat na fotogalerii ze stánku, který byl vyšperkován neskutečně nádherným vizuálem a pár obrázků ze samotné hry.