První vlna tratí pro Mario Kart 8 Deluxe je venku!

Série her Mario Kart patří mezi oblíbené arkádové závodní hry a od dob konzole Super Nintendo Entertainment System je tu s námi nový díl. Výjimkou je pouze poslední iterace s pořadovou číslovkou 8. Ta vyšla původně pro konzoli Nintendo Wii U v roce 2014. V roce 2018 pak o mnohé prvky vylepšená verze Mario Kartu 8 Deluxe. Každý nový díl hry vycházel každý 2.-5. rok a výjimkou právě poslední díl. Možná se ptáte, proč tato suchá fakta píšu?

Tím důvodem je můj názor, že každý sebelepší díl těchto her narazí na slabinu, kterou je počet tratí. Ano, nutno přiznat, že tratí není málo. Nicméně po určité době, kdy znáte každý cm tratě a zvládnete ji projet téměř poslepu, se dostaví nepříjemný mechanický pocit z průjezdu. Nehledě na to, že často vám nemusí vaši přátelé, kteří hrají méně než vy, stačit.

Tento problém jsem nejvíce pocítil právě u Mario Kart 8 (Deluxe), která je na trhu už dlouhých 8 let. To je v porovnání s pravidelností vydávání předchozích dílů velmi dlouhá doba. Možná si je tohoto faktu vědomo i Nintendo. Vzhledem k tomu, že si novou verzi hry šetří pro novou generaci konzolí, přispěchalo s vydáním balíčku tratí pojmenovaným Booster Course Pass. Toto není první případ nasazení DLC balíčků s tratěmi. Už Mario Kart 8 získala dva nové poháry, které jsou obsažené v Mario Kartu 8 Deluxe.

Nový Booster Course Pass slibuje celkem 12 pohárů každý po 8 tratích. Celkem se tedy seznam tratí rozroste o 48 dalších přírůstků. Naschvál jsem použil slovo “dalších” místo “nových”, protože první vlna obsahuje nikoliv nové, ale pouze remastrované tratě, které měli hráči možnost projezdit v dříve vydaných verzích série. Teď se na jednotlivé tratě podíváme.

Golden Dash Cup

V prvním poháru, který nese název Golden Dash, je asi nejzajímavější tratí Coconut Mall z Mario Kart Wii. Její popularitu dokazují nejrůznější žebříčky populárních okruhů. Trať se v nich umisťuje vždy velmi vysoko. V některých případech i na jednom ze stupňů vítězů. Také pro mě je Coconut Mall tratí, která se mi vybaví jako první, když se mluví o Wii verzi hry. Ačkoliv všechny trasy prošly výrazných vyleštěním, Coconut Mall dostala také “zjednodušený” konec. Na konci původně pohybující se auta nově stojí nehnutě uprostřed silnice. Nevím, proč tomu tak je, ale je to rozhodně škoda. Právě tato auta dokázala na konci tratě zamávat s pořadím hráčů.

Na úplně opačném konci stojí Choco Mountain, která byla nudná už v době vydání na N64. Přestože graficky si trať polepšila, je to pořád herně velká nuda. Pustý a ničím zapamatovatelný okruh, jehož nejvíc vzrušující věcí je jeho název.

Toad Circuit je první tratí z verze hry pro kapesní konzoli Nintendo 3DS a mnoha hráčům tak bude dobře známá. Toad Circuit je úplně normální a neutrální trať, která se nedá za moc pochválit, ale nejde ji ani nic moc vytknout. Jednoduchý rychlý okruh, který je vstupní branou do závodění ve své verzi hry. Samozřejmě na Mario Kart 8 vypadá mnohonásobně lépe.

První a v mém výčtu poslední tratí z prvního poháru je Paris Promenade. Trať si odbyla premiéru v mobilní verzi hry Mario Kart Tour. Trať, která vypadala hezky už na mobilech a vypadá krásně i v Mario Kart 8 Deluxe. Jde o poměrně jednoduchou trať plnou zatáček inspirovanou Paříží. Vtip trati je v tom, že se při posledním průjezdu cílovou rovinkou změní a hráči jedou poslední kolo v protisměru. S Coconut Mall tvoří dvojici nejzajímavějších tratí v prvním poháru.

Lucky Cat Cup

Pohár Lucky Cat nabízí další čtveřici tratí, tentokrát dvě z mobilního Mario Kartu Tour a dvě z handheldových verzí. Shroom Ridge z Mario Kartu DS a Sky Garden z Mario Kart Super Circuit pro Game Boy Advance.

Obě tratě podobně jako Choco Mountain z předchozího poháru patří k tomu nudnějšímu. Na druhou stranu se není čemu divit – handheldové verze her z dob dávno minulých byly zkrátka přizpůsobené hardwaru a stejně jako Choco Mountain z N64 nemohla nabídnout finesy a detaily, na jaké jsme zvyklí z novějších dílů. Jediné, co je zachraňuje, je fakt, že narozdíl od Choco Mountain jsou remasterované verze tratí vizuálně celkem poutavé. Především Sky Garden, kde se proháníte mezi mraky a obrovskými fazolovými kmeny. Jako kdyby si Mario odskočil mezi záchranou princezny Peach na jeden dva závody.

Shroom Ridge vám bude jistě velmi připomínat trasu Toad’s Turnpike díky stejný modelům aut a kamionů, které se vám budou plést do cesty.

Trasa Tokyo Blur je na tom podobně jako Paris Promenade. Vizuálně příjemná i designově dobře navržená trasa, ve které narazíte na velké množství japonských budov a památek. Hned v první zatáčce je vidět hora Fudži, Tokijská věž a budova divadla Kabuki. Pokud vás zajímají všechny, a že jich je mnoho, můžete se podívat na toto srovnávací video.

To nejlepší z celého Lucky Cat poháru, ale i celé první vlny tratí, je Ninja Hideaway. Trasa, která nejen skvěle vypadá, ale její průjezd si budete pokaždé užívat. Na první pohled může působit velmi předimenzovaně a pravdou je, že nabízí velké množství cestiček nebo “zkratek”, kterými se můžete vydat. Bláznivá muzika, která stereotypně odkazuje k Japonsku a množství groteskních výjevů na trati vám i při velké rychlosti vykouzlí úsměv na tváři.

Potrženo a sečteno, výběr tratí v první vlně mě bavil v poměru 50 : 50. Všechny tras vypadají na velké obrazovce moc pěkně, ale ne každá nabídne zábavný průjezd, o vyšší náročnosti ani nemluvě. Nicméně jde o první dva poháry a ty nikdy nebývají náročné. Teď už nezbývá než jít vyzvat pár lidí v online režimu a ověřit si jak moc si která trať bude stát v žebříčku popularity i mezi ostatní trasami a samozřejmě se těšit na vydání zbylých pohárů. Na to si ale ještě chvíli počkáme. Poslední poháry mají být dostupné až na konci roku 2023.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Related Posts
Total
0
Share