Recenze Hyrule Warriors: Legends

Království Hyrule je vzůru nohama. Před jeho branami se formují široké lány nepřátel, princezna Zelda vydává rozkazy a připravuje se na nevyhnutelné. Za několik okamžiků dojde k zuřivé bitvě mezi dobrem a zlem. Porazit kouzelnici Ciu nebude snadné. K vítězství bude zapotřebí jeden znovuzrozený hrdina…

Hyrule Warriors

Když jsem měl před dvěma roky možnost promovat připravovanou hru pro Nintendo Wii U, Hyrule Warriors, byl jsem štěstím bez sebe. Po čtyřech téměř desetihodinových směnách, kdy jsem neviděl víc, než první bitevní pole, ty samé cutscény a závěrečného bosse, jsem se rozhodl, že tuto hru nechci ani vidět, už nikdy. Jak jsem řekl, tak jsem udělal a vzdal se limitované edice s nádhernou šálou. Před pár dny se mi však naskytla  možnost zrecenzovat tu samou hru, tentokrát pro kapesní konzoli Nintendo 3DS. Neváhal jsem, ačkoliv jsem v hlavě slyšel hlas, který mě varoval. Jsem rád, že jsem neposlechl.

Jedna hra, dvě verze

Základem obou verzí hry je příběhový Legend Mode. Ten se dějem v ničem neliší a pokud jste hráli Wii U verzi, projdete si ho znovu. Probijete se hromadou nepřátelských jednotek, změříte síly s většími či menšími bossy, splníte všechny klíčové úkoly a přesunete se na další frontu, nebo padnete. Novinkou jsou ovšem vedlejší postavy, jako například hrdinka Linkle, která je ikonou kapesní verze hry. Challenge Mode v 3DS verzi chybí a jeho místo nahradila My Fairy. V tomto režimu, podobně jako v Pokémon Amie, se budete starat o vílu, která vám může nabídnout pomoc v bitvě. Tyto víly budete krmit, šatit a vyučovat novým schopnostem. Dále si můžete projít všechny vyhrané bitvy s libovolnou postavou ve Free Mode nebo čelit nepřátelům ve speciálních misích Adventure Mode.

Vzhůru do boje

Hyrule Warriors je Hack and slash hrou, ve které hraje hlavní roli boj a bojová strategie. Vaším úkolem je probit se s hrdinou skrz početné armády nepřátel a splnit všechny úkoly, které jsou podmínkou pro vítězství. Každý boj je také omezen časem, který je většinou šedesát minut. Hráč, který není na tento žánr zvyklý, může nabýt dojmu, že jde o pouhé náhodné mačkání kláves a že hra nenabízí žádnou větší výzvu. Opak je pravdou. Pokud chcete zvítězit, budete se muset naučit ohánět nejen mečem či magickou holí, ale i rozkazy. V mnoha bitvách lze ovládat více hrdinů a s jejich pomocí lépe kontrolovat situaci na bojišti. Pokud budete příliš jednostranně zaměření, může se Vám stát, že některá z postav v boji zemře a Vy budete muset misi opakovat od posledního záchytného bodu. Nebo se nepřítel dostane do Vaší základny a obsadí ji, zatímco vy spokojeně zatlačujete nepřítele na místě, které nemá v tuto chvíli žádný strategický význam. Jako každá správná Hack and slash hra obsahuje i Hyrule Warriors Legends RPG prvky. Každá postava v boji zvyšuje svou úroveň a tedy i bojovou sílu. Pokud se Vám zdá, že by Vaše postava potřebovala trochu růst, není nic snadnějšího, než jí vzít na procházku po Bazaaru.

Nakupujeme, cvičíme a zlepšujeme

V tomto submenu můžete vylepšovat vlastnosti každé postavy. Naleznete zde Badge Market, ve kterém jsou na prodej nejrůznější bojové, obranné a asistenční odznaky, které trvale vylepší schopnosti bojovníka. Výroba odznaku stojí kromě rupíků (měna v Hyrule) také nejrůznější materiály. Ty lze získat na bojišti v různých vázách, ale i poražením nepřátel. Dále můžete navštívit místního mistra boje a vycvičit svou postavu na určitou úroveň, ta je limitovaná nejvyšší dosaženou u některého z ostatních hrdinů. Posledními místy jsou Apothecary a Smithy, kde, jak už napovídá název, lze vytvářet jednorázové lektvary a ukovat nové, lepší zbraně.

Každá postava ovládá tři druhy útoků rychlé standardní, pomalejší silné a speciální. Jejich kombinacemi vznikají nejrůznější kombo útoky, které dokáží nepřátelům pěkně zavařit. Počet kombo útoků můžete navýšit ve výše zmíněném Badge Marketu.Speciální útok se dá použít pouze za určitých podmínek a jeho účinek je pro nepřátelské jednotky devastující.

Hyrulské dobrodružství

Pokud Vás přestane bavit příběhová kampaň, můžete zkusit Adventure Mode, ve kterém budete procházet mapy stylizované do podoby první Zelda hry a vaším úkolem bude porazit Dark Rulera. V tomto režimu dostáváte speciální úkoly a podmínky pro výhru v dané mapě, nicméně nejzajímavějším prvkem je možnost využít street pass nebo online funkce konzole. Pokud obdržíte data, ať už online nebo pomocí street pass hitu, objeví se na některé mapě postava Linka, kterému můžete asistovat v boji. Tyto souboje jsou mnohem náročnější, ale odměna za vítězství za to rozhodně stojí! V bitvách lze získávat nové zbraně, víly, oblečky, potravu a mnoho dalších užitečných objektů, kvůli kterým se budete do Adventure Mode rádi vracet.

Máme rádi bonusy

Všichni máme rádi bonusy a tato hra je jimi nacpaná. Položka Gallery Vám nabídne prohlídku všech hrdinů v různých oblecích, hudbení přehrávač se všemi peckami, které ve hře uslyšíte, nejrůznější ilustrace a nakonec všemi oblíbené, leč nenáviděné achievementy v podobě medailí za různé skutky. Dalším bonusem je podpora amiibo figurek, které Vám po přiložení ke konzoli aktivují určitý bonus jako jsou speciální zbraně, materiály nebo ruppíky. Podporovány jsou všechny Legend of Zelda postavičky ale také všechny ostatní z jiných sérii. Je jen na Vás, kterou figurku si vyberete. Pomocí funkce SpotPass můžete získat nejrůznější bonusy do hry, proto si nezapomeňte tuto funkci aktivovat. Pro hru jsou dále naplánovaná čtyři DLC a season pass. Jedno z DLC bude k dispozici později na jaře a bude distribuováno zdarma. Pokud si toto DLC stáhnete, získáte novou postavu – Medli, kterou můžete znát z Wind Wakera. Příjemným bonusem je také kód na odemknutí nových postav do Wii U verze, který naleznete v krabičce se hrou.

IMG_20160304_132034

Hyrule Warriors Legends je skvělá hra. Souboje jsou náročné, ale svižné a zábavné. Postavy mají výborně naanimované pohyby a stereotypní pocit z hraní se jen tak nedostaví. Kromě základní příběhové linky naleznete několik dalších módů a pokud se přesytíte příběhovým hraním, máte kam utéct. Přítomnost street pass i spot pass funkcí, podpora amiibo nebo DLC jsou už jen třešničkou na vynikajícím dortu. Jediným nedostatkem je absence ať už lokálního nebo online multiplayeru, ale vzhledem k výkonu konzole je to pochopitelné a odpustitelné. Co už není, je příšerná kvalita některých grafických prvků v menu hry. Konzole si rozhodně může dovolit víc. Myslím, že vývojáři odvedli dobrou práci. Převést takovou hru jako je Hyrule Warriors z Wii U na malou kapesní konzoli a neztratit na kvalitě nebylo jistě snadné. I přes úpravu kvality textur i jednotlivých modelů a změně vykreslovací vzdálenosti, působí bojiště živě. Hru jsem hrál na starém 3DS XL a šlo pozorovat občasné kolísání FPS, které ale nijak neovlivnilo kvalitu hraní. Jak už jsem na začátku zmínil, jsem rád, že jsem neposlechl hlas, který mě od hry odrazoval. Dokonce mě baví natolik, že jsem se rozhodl pořídit si i Wii U verzi, abych si mohl tento zážitek užít na velké obrazovce a bojovat třeba po boku přítelkyně v lokálním multiplayeru, který zde chybí. Neváhejte s nákupem!

Kategorie Akční, RPG Hodnocení
4.5
Jazyk Angličtina, Španělština, Francouzština, Němčina, Italština