Monster Hunter Generations aneb Byl jednou jeden lovec

Budu vám vyprávět příběh. Jednoho parného letního dne byl jeden mladý válečník povolán starším své vesnice, který mu zadal úkol. Byl to nesmírně důležitý úkol. Válečník se totiž měl vypravit do vzdálených krajů a naučit se tam umění lovu příšer. Převzal tedy od staršího mapu, popadl svůj věrný meč a vydal se na dlouhou cestu. Čelil na ní mnohým nebezpečenstvím, potkal skvělé přátele, ulovil mnohá monstra a do své vesnice se vrátil jako hrdina. Uplynul rok a stovkami lovů zoceleného válečníka si k sobě opět povolal starší jeho vesnice. Když předstoupil před staršího a ten mu beze slova podal další mapu, válečník najednou pochopil, že ho jeho první výprava změnila. Už nebyl válečník. Teď byl lovec a další lov právě započal…

Teda ono to bylo celé mnohem jednodušší děcka, ale úvod o tom, kterak si mě v práci zavolal šéf, řekl mi, ať si u nás na skladu obstarám hru Monster Hunter 4 Generations, narvu jí do svého Nintenda 3DS XL (o tom později) a do měsíce mu koukám připravit návrh funkčního systému turnajů, podle mě nedokázal vykreslit tu správnou atmosféru toho, co na vás čeká v následujících odstavcích. Jak totiž říká můj známý kolega lovec, Monster Hunter není jenom další JRPG herní série. Monster Hunter je životní styl! Tuhle hru zkrátka nedohrajete a neodškrtnete si jí ze svého seznamu her, které musíte dohrát před tím, než pro vás nastane Game Over… a že pokud máte alespoň trochu rádi RPG hry, tak by na něm rozhodně být měla. Jakmile vás totiž místní monstra drapnou do svých spárů, už není cesty zpět.

Gear-playing Game

mh1Sérii Monster Hunter totiž pohání neskutečně komplexní systém založený na tom, že váš avatar sám o sobě není nic víc, než jenom směsice pixelů na obrazovce. Vaše postavička tak nemá žádné úrovně, statistiky, speciální schopnosti a dokonce to ani není žádný příběhem daný vyvolený spasitel všehomíra. Objevíte se ve startovní vesnici, je vám vysvětleno, že jste lovec zelenáč a krom základního setu brnění máte ve své skladovací bedně k dispozici ještě základní zbraň od každé ze čtrnácti ve hře dostupných tříd. Tenhle model v Monster Hunter Generations doplňuje ještě možnost vybrat si jeden ze čtyř loveckých stylů a v některých případech ho doplnit také o speciální bojové techniky zvané Hunter Arts. Obojí je ale možné dle libosti přepínat a ve filozofii hry jde tak spíše o součást vaší výbavy než unikátní vlastnosti postavy.

Statistiky, úrovně a schopnosti vašeho lovce zde totiž v kostce tvoří výhradně jeho výbava a jídlo, které lze zdlábnout před každou výpravou do divočiny. Kupříkladu každý díl brnění má vždy body do některé speciální schopnosti. Pokud se vám těchto bodů pro danou schopnosti povede na sebe navléct dost, budete si moct užívat některý z předlouhého seznamu bonusů. Samotný set brnění ale mnohdy pro aktivaci daného bonusu nestačí a navíc s klady každé zbroje většinou přichází také zápory. K dispozici tak máte ještě speciální šperky, které je možné vkládat do dostupných slotů na vaší výbavě a tím schopnosti dále modifikovat, přičemž ti nejlepší lovci pak dokážou vytvářet i mixy jednotlivých částí různých setů. V kombinaci s vhodnou volbou zbraně si tak můžete v každém bodě hry doslova ukovat lovce na míru… tedy pokud na to máte suroviny.

Místní kováři vám totiž bez problémů vyrobí ty nejostřejší meče, nejtěžší kladiva a nejpevnější štíty. Nevyjde vás to dokonce ani moc draho. Platí zde ale jednoduchá úměra, čím silnější výbava, tím lepší materiál je na ní potřeba shromáždit. V případě zbraní je navíc potřeba provádět upgrady v rámci jednotlivých větví v rámci stromu dané třídy. Množství surovin potřebných pro získání opravdu smrtícího kousku tak mnohdy šplhá do hodnot stejně děsivých, jako jsou samotná monstra, která pro jejich získání budete muset ulovit. No a právě zde je zakopané hlavní kouzlo série Monster Hunter. Každá nová potvora je sama o sobě výzvou a ta samozřejmě nedá svou kůži lacino. Většinou si s ní ale poradit dokážete. Tuhle jí budete nahánět po mapě půl hodiny, jindy se budete opakovaně stahovat a lízat si rány, ale nakonec zasadíte smrtící úder. Protože se ale budete chtít oháknout do kompletního setu brnění, vyrazíte na lov znovu a najednou už nebudete tu lítou bestii lovit půl hodiny, ale jenom patnáct minut, napotřetí deset a ve finále budete schopní dané monstrum skolit v rekordním čase.

Není čas ztrácet čas

mh2Po každém lovu se budete cítit, jako byste právě vlastnoručně přeprali notně hladového medvěda i s ochránci zvířat. Každý lov vás ale zároveň naučí něco nového o daném monstru (zvyklosti, útoky, trasy pohybu), aktuálním lovišti (zkratky, body se surovinami) i vámi momentálně používané třídě zbraně (komba, načasování, vhodný styl boje proti konkrétní potvoře) no a každá taková znalost vám následně ušetří trochu času při dalších lovech.

V dnešní době, kdy je možné stále více her dohrát s prstem v nose za šest hodin to možná bude znít trochu divně, ale v Monster Hunter Generations se schopnost dělat jednotlivé úkony časově efektivně docela dost šikne. Ve zdejším světě se totiž můžete bez problému toulat hodně přes tisíc hodin, pořád budete objevovat nové věci a všechnu nudu sežerou monstra, která na vás budou číhat při dalším lovu. Nudné grindování zde navíc v podstatě neexistuje, protože ani ta nejlepší výbava z vás žádného nezastavitelného bijce neudělá. I to nejslabší velké monstrum se totiž dokáže proměnit v solidní otvírák na konzervy, pokud mu k tomu dáte příležitost. Ukování poslední části vytoužené zbroje nebo první tasení nové zbraně je pak vždycky naprosto parádní pocit. No a to jsem ještě nezmínil multiplayer…

Čtyři z lovecké gildy a monstrum

mh3Monster Hunter Generations můžete hrát buďto sami za doprovodu až dvou umělou inteligencí ovládaných Palico, nebo až s trojicí dalších hráčů v rámci lokálního nebo online multiplayeru. Multiplayer má vlastní speciální úkoly, odolnější monstra dimenzovaná pro čtyři hráče a mohlo by se zdát, že v něm začíná ta pravá zábava. Není to sice tak docela pravda, protože obě složky hry jsou důležité, disponují vlastními unikátními úkoly a speciálními odměnami. Čtveřice schopných lovců ale jednak dokáže monstra sklízet ve velkém a navíc lov v partě umožňuje nasadit jiné taktiky a vybavení. Zážitku z lokálního lovu s trojicí dalších lovců se pak nic nevyrovná, obzvláště když vás pod ochranná křídla vezmou zkušenější lovci a vy tak budete mít možnost přiučit se pár triků. Monster Hunter komunita je navíc snad první, ve které jsem nenarazil na žádnou toxicitu. Prostě hrajete, veterání vás nadšeně zasvěcují do tajů jednotlivých herních mechanik a vy tak nějak mácháte svou zbraní a sníte o tom, že jednoho dne budete jako ani. Je to prostě paráda.

Monstrózní výkon v rouše kapesním

Na rozdíl od spousty jiných her spolu v Monster Hunter Generations jde multiplayer i singleplayer ruku v ruce a vhodně se doplňuje. Sice mě trochu mrzí, že oproti předchozímu dílu s podtitulem 4 Ultimate nebyla silngleplayeru věnována taková péče v oblasti ingame animací a příběhu. Na druhou stranu si ale svůj příběh v podstatě vytváříte sami a v tomhle pojetí najednou všechno běží tak nějak plynuleji. Jo a když už je řeč o plynulosti, tak i něco tak velkého jako je Monster Hunter dokáží kapesní konzole z rodiny Nintendo 3DS rozjet naprosto plynule. Výkon nových verzí New Nintendo 3DS a New Nintendo 3DS XL je sice při hraní znát a bez druhé ovládací páčky se za střelce neobejdete, jinak si ale bez problémů vystačíte i s Nitnendem 3DS, Nintendem 3DS XL a dokonce i Nintendem 2DS. Upřímně sice doufám, že na Nintendo NX si budu moct na velké obrazovce (ne nic nevím no a i kdybych věděl tak vám to neřeknu) zahrát taky nějakou úplně novou verzi tohohle JRPG pokladu, jeho kapesní verze se ale zatím řadí do mé osobní TOP 3 zábavy na cesty.

Závěrečný verdikt

V rámci jedné recenze fakticky není možné pojmout celou velikost hry jako je Monster Hunter Generations, a to na sobě tenhle macek přitom nemá ani gram přebytečného balastu. Všechen jeho obsah jsou ale pouze čisté svaly, drápy a zuby, za pomoci kterých vás tohle monstrum chytne a nepustí ani tam, kde už by kosti jiných her dávno ukazovali někde v muzeu.

Kategorie Akční, RPG Hodnocení
Počet hráčů 1 – 4
5/5
Vývojář Capcom
Vydavatel Capcom
Jazyk Angličtina
Cena 1099 Kč
Dostupnost Nintendo eShop, NintendoShop.cz PEGI_12
Datum vydání 15.7.2016
9 comments
  1. sem jedinej, komu u MHG blbne 3D? při přechodu do jiný lokace, se rozhodí 3D a trvá mu tak dvě tři vteřiny, než se zmátoří, stejnej problém vzniká při útoku combem.

        1. Já hrál na wii MH Tri, ale nějak jsem do té hry nedokázal proniknout. Navíc mi bylo líto ty tvory zabíjet. 😀

    1. Uz v ty prvni mape? Nebo az nekde dal? Ja jsem zatim dal jen par questu v ty prvni mape, ale zatim jsem si tam niceho takoveho nevsiml.

  2. závada nejspíš nalezena, aneb “nehraj na záchodě” odrazy tří žárovek v dlaždičkách rozhazujou 3D , stačí zhasnout a je po problému:)))

  3. Jen sem trochu zklamanej, že použili stejný světy z předchozích dílů, tedy zatím dva, uvidíme co bude dál

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Related Posts
Total
0
Share