Yellow a Blue trénují!

Pokémon RED a BLUE – Příprava na střet s elitní čtyřkou začíná!

Fanoušci se mohou radovat. Na pulty knihkupectví dorazil další díl populární pokémoní mangy Pokémon RED a BLUE od nakladatelství CREW. V předchozím svazku byla čtenářům představena nová postava. Yellow z Viridianského lesa. Trochu zvláštní, ale dobrosrdečný “trenér” pokémonů. Jeho zvláštním a charakteristickým rysem je jeho vztah k pokémonům. V boji se snaží, aby žádnému neublížil. Kromě toho také vyniká zajímavou schopností pokémony uzdravovat. To z něj činí velmi zajímavou postavu. Pochopitelně to ale vytváří problém. Chytání pokémonů a jejich trénink, tak jako ho většina fanoušků zná, je pro Yellowa dost velký problém. Dokáže Yellow i přes svou povahu zesílit a zlepšit své schopnosti natolik, aby se mohl tváří v tvář postavit členům Elitní čtyřky a zachránit Reda, ať už se s ním stalo cokoliv?

Obálka pátého dílu
Obálka pátého svazku.

Trénink začíná!

Jedno je jisté. Vzhledem k tomu, že jde o mangu, odpověď na tuto otázku hned v tomto svazku nedostanete. Hned z úvodu se Yellow pouští do tréninku. Jeho mentor Blue by se mohl snažit sebevíc, ale z Yellowa by toho moc nevytřískal. Jeho povahové rysy ho zkrátka brzdí (v klasickém pojetí zlepšování se jako trenér pokémonů, tedy souboji a chytáním velkého množství nových druhů Pokémonů) a z hlediska vývoje postavy je prvních padesát stránek čirá nuda. Yellow se snaží chytit Caterpie, což se mu i podaří. Jen to trvá celý den. Na útoky se vyptává pokédexu. Tudy cesta nevede.

Stránky Předchozího svazku, Pokémon RED a BLUE 4, předznamenávaly, že půjde o zkušeného, ačkoliv trochu odlišného trenéra pokémonů. Předvedl několik super “soubojů” a dokázal vybruslit z nepříjemných situací díky promyšlené strategii. Po pátém dílu si nejsem jeho schopnostmi a osobnostním profilem úplně jistý. V různých nebezpečných situacích sice projevuje odvahu a umí si poradit, ale trénink a chytání pokémonů rozhodně nejsou jeho doménou. Jsem tedy velmi zvědavý jak se bude postava dál rozvíjet, jak bude zlepšovat své schopnosti ve kterých vyniká a jak mu pomůžou v situacích, které mu osud, nebo lépe, autor mangy přichystá.

Potopená Anna, jízda na vlnách a divoký Dragonair

Zbytek svazku už je zase klasická pokémoní zábava. Na scénu se vrátí staří známí. Objeví se předseda fanklubu pokémonů, který na všechny útočí útokem “Výplata” v samostatné epizodě věnované evolučním kamenům. Objeví se vykutálená Green a Bill. Green se chce stejně jako Yellow postavit Elitní čtyřce a samozřejmě jako vždy má i postranní úmysly.

Napínavým okamžikem je také kapitola věnovaná střetu Yellowa a současného úhlavního nepřítele. Tím je vůdce Elitní čtyřky Lance. Lance si nebere servítky a hned předvádí, jakých činů je s pokémony schopný. V prvním článku jsem psal o celkovém vyznění mangy a o jejím dospělejším pojetí. Při čtení jsem na to trochu zapomínal, přece jenom jde stále o mangu, kterou může bez problémů číst i mladší publikum. Tu a tam dojde na nějaké drsnější okamžiky. Při setkání s Lancem jsem byl zase zaskočen s jakým klidem dokázal skrz svého Pokémona provést svůj hrozný čin a ledově ho okomentovat slovy, že pár ztracených životů je vlastně v pohodě. Vždyť to je ostatně jeho cílem. Jaký přesně je jeho cíl samozřejmě vyzrazovat nebudu.

Jako u předchozích svazků i tento nabírá největších obrátek v závěru. Objeví se další známí v podobě poctivých trenérů stadionu. Objeví se také další stopa po Redovi. Chtěl bych napsat horká stopa, ale ona je spíš tak trochu vychladlá… A na konec se objeví… No jak už to bývá, cliffhanger…

Pomalými, ale jistými kroky k vítězství?

7 10 0 1
Pokémon RED a BLUE 5 je zatím nejslabším svazkem série. Stejně jako u děje, ani u hlavní postavy se nedočkáte téměř žádného posunu. Spíš drobných kroků, přípravy na velké dobrodružství, konsolidaci sil a pár drobných zábavných událostí na cestě. Na vyvrcholení konfliktu s Elitní čtyřkou si ale budete muset počkat do dalšího dílu... nebo dílů.
7/10