Severed

Je příjemné, když hra zaujme grafickým zpracováním, je příjemné, když hra zaujme po zvukové stránce a samozřejmě je příjemné, když vás hra zaujme hratelností, což je asi nejtěžší, protože při koupi hry se ta hratelnost dá pouze odhadnout. Buď podle recenzí, nebo podle osobních doporučení. Já na recenze nedbám a nikdo známý tuhle hru nehrál, takže jsem šel do ní doslova naslepo a musím říct, že se to i docela vyplatilo.

První, co vás zaujme, je grafický styl, ve kterém je hra vytvořena. Design okolí, útočících příšer a i těch několika NPC, které ve hře potkáte je dost unikátní a působí jako ze zlého snu. Ona celá hra od začátku do konce působí jako zlý sen někoho, kdo se snad ani nechce probudit. Hudební složka je taky moc povedená, hudba příjemně podbarvuje atmosféru hry a po celou dobu mi nevadila, což je u her asi nejdůležitější.

Proč ale psát zbytečně o grafice, na kterou se můžete mrknout ve screenshotech nebo traileru? Důležitá je hratelnost! Celá hra je pojata jako klasický čtverečkový dungeon s tím, že se na každém políčku můžete plynule rozhlížet. Jak postupujete, vykresluje se vám mapa i s informacemi o políčku, jestli jsou tam dveře, ovoce na doplnění života, páky apod., takže když něco hledáte, tohle vám docela usnadní situaci. A to si pište, že hledat budete pořád něco! Když jsem psal, že tahle hra je klasický čtverečkový dungeon, tak se vším všudy; to znamená samé hádanky a souboje, ale k těm až později.

Hádanky jsou klasicky založeny na přepínání pák, kompletování krystalů, sbírání klíčů a jejich ztrácení, a dokonce je tam i jedna zákeřná paměťová, která jde naštěstí obejít pomocí kombinatoriky. Někde budete muset požádat NPC, aby vám pomohlo a pak už to jde ráz na ráz.

Vaše postava se jmenuje Sasha a je to překvapivě děvče. Sice má jenom jednu ruku, v které drží meč, takže jediná obrana je taková, že srážíte nepřítelovu zbraň tou svojí, na štít se tu nehraje, ale je to holka čiperná a nepřátele mastí jedna radost. Hned na začátku se dozvíte, že musíte zachránit svoji rodinu: otce, matku a bratra, což nám dává tři dungeony, na konci kterých čeká boss. To je v podstatě celý příběh hry. Někde jsem četl, že hra je podobná JRPG The World Ends With You, tak to teda nevím v čem, možná ve švihání po displeji, jinak tam podobnost není žádná. TWEWY je geniální, konverzačně akční hra s úžasným soundtrackem a originálním příběhem a taky o mnoho delší hratelností.

Souboje, to je tu oč tu běží, jsou nejoriginálnější součástí této hry. Na začátku vyfasujete meč a v jakémsi flashbacku se s ním naučíte zacházet, jak útočit a jak se bránit. Vše se děje na dotykovém displeji a bez stylusu se neobejdete. Na začátku v podstatě šviháte do potvory, co se do ní vejde, tím se vám plní „teploměr“ focus. Když potvoru zabijete a focus ještě nemáte plně nabitý, tak potvora zmizí, pokud ale je už plný, potvoru můžete za velmi krátkou dobu osekat o končetiny, rohy, oči a ty pak používat na vlastní vylepšení. Sasha má totiž několik možností, jak se dál zlepšovat, co se týče delšího času, který máte k osekání příšer, zvýšení útoku nebo větší pravděpodobnosti na kritický zásah.

Celá hra mi vydržela cca 12 hodin, a to jsem měl objevené všechny mapy na 100%, objevené všechny skryté místnosti a splněné všechny achievementy, které hra nabízí. Musím říct, že celou dobu mě to bavilo, i závěrečné prolézání map a hledání, na co jsem kde zapomněl a co by se dalo ještě nalézt. Časem se úroveň obtížnosti soubojů rapidně zvedá, hlavně pokud se jedná o přístup do tajných prostor. Díky tomu jsem musel 3DS odložit, abych ho nehodil proti zdi a po nějakém čase se ke hře zase vrátit. Musím přiznat, že pokud by Severed nebylo ve slevě, nikdy bych si ho nekoupil a po dohrání to vidím úplně stejně, protože cena něco přes 400,- je podle mého dost nadsazená.

Kategorie Akční, RPG Hodnocení
4.5
Vývojář Drinkbox Studios