Aragami: Shadow Edition – Assassin’s Creed tak trochu jinak

Jednoho krásného dne jsem brouzdala na bratrově konzoli Nintendo Switch, když tu jsem spatřila něco, co mě zaujalo. Hra s ikonou přetékající záhadnou mystickou atmosférou. O jakou to jde postavu? Co je to za ninju? Můj bratr často hraje sérii Assassin‘s Creed a tato hra vypadala trochu podobně. Možná z nudy, možná ze zvědavosti, zapnula jsem jí a nestačila zírat.

V Aragami: Shadow Edition hrajete za ducha bojovníka Aragamiho, vyvolaného císařovnou Yamiko za účelem jejího osvobození. Hra je složena z třinácti kapitol, ve kterých je vždy cílem dostat se na konec mapy. Na tu se vždy musíte dostat přes nebezpečné vojáky a vyhnout se při tom pro vás jedovatému světlu – Aragami je stinný duch, musí tedy vždy být ve stínu. Vizuály této hry jsou ohromující, bezesporu nejlepší částí hry. Jde o skvělý příklad využití cell-shadingu, který můžete vidět třeba ve hrách The Legend of Zelda: Windwaker, nebo Windscape. Hra je jak malovaná, plná nádherných inkoustových efektů, jak vytažených z nějakého obrazu.

Poněkud slabší jsou herní mechaniky. Hrajete za temného ninju, ale vaše pohyby jsou limitované na teleportaci. Přišlo mi, že ve hře velmi chyběl parkour, který dělá třeba sérii Assassin‘s Creed skvělou. Na druhou stranu chápu, že absence takových triků dává větší důraz na stealth, kterým se Aragami rozhodně pyšní. I tak, ty skoky mi zde prostě chyběly. V teleportaci jsem také narazila na pár bugů, což mi tuto mechaniku trochu znechutilo. Skvělou mechanikou ve hře je strom dovedností, který je povedeně sestaven. Nejedná se samozřejmě o nijak unikátní herní mechaniku, ale její implementace zde se podařila.

Nejsilnější stránkou této hry jsou její vizuály. Cell-shaded animace se zde hodí a hra skutečně vypadá skvěle. Avšak co se týče gameplaye, na sérii Assassin‘s Creed titul Aragami: Shadow Edition skutečně nemá. Fanoušci náročných stealth her si ji i přesto však jistě užijí.

KategorieAkční, adventura, plošinovkaHodnocení recenze
Počet hráčů1 – 2
4/5