Golden Force – Piráti, příšery a koťátka!

Máte rádi plošinovky? A piráty? A koťátka? V tom případě je Golden Force přesně pro vás! Tato run ‘n’ gun hra v retro stylu má spoustu pozitiv a prakticky žádná negativa, takže jsem si jistá, že by vás mohla nadchnout.

Příběh je, řekla bych, docela obyčejný, ale v jednoduchosti je krása. Užíváte si dovolenou v souostroví Muscle, kde utrácíte své poslední zlaťáky a rovnou přemýšlíte, kde a jakým způsobem získat další. Naneštěstí pro ostrovany a naštěstí pro vás se na jednom z ostrovů usadil Král Démonů a terorizuje okolí, takže je vám nabídnuto následující: zbavte nás příšer a my vás na oplátku bohatě odměníme. Dobrodružství v podobě prozkoumávání ostrovů a sekání příšer, které je završeno kupou zlata, je něco, co se prostě nedá odmítnout!

Velice chválím ovládání, které je postupně ve hře vysvětleno. Rychle si ho osvojíte procházením různorodých úrovní a při bitvách s originálními bossy, kteří vás svými vtipnými jmény nejen pobaví (generál Salsa, Nacho, Tortilla), ale zároveň vám budou připomínat jídelní lístek mexické restaurace.

Další věc, za kterou jsem byla velmi ráda, byly checkpointy. Vlastně ostatně díky nim jsem si hru užila mnohem víc, než třeba Tanuki Justice. Oba tituly jsou na jedno brdo, ale tento mě bavil mnohem víc než ten druhý. V retro stylu totiž není jenom design, ale i obtížnost. Zprvu jsem měla trochu strach, jelikož těžké hry opravdu nejsou mým šálkem čaje, ale tato představovala výzvu, aniž by byla frustrující. A též musím dodat, že možnost si vylepšit postavu občasnými nákupy v obchodě a hrát ve dvou bylo něco, co hře hodně přidalo na hratelnosti a ubralo na obtížnosti, což hodnotím jako obrovské plus.

Doteď tu byly jenom chvály, tak pojďme i trochu drbat, i když se jedná pouze, z mého pohledu, o maličkosti. Hra mi dvakrát crashnula, chvíli nám trvalo, než jsme zjistili, jak se má připojit druhý hráč a hlavně se nenechte nepřáteli zahnat do rohu, protože vám nebude reagovat ovládání, a to bude váš konec. Samozřejmě jsem si při hraní zanadávala, ale nebylo to nic, co by se nedalo překonat.

Celkový dojem je však velmi pozitivní a hru bych klidně doporučila naprosto každému. Jak na večerní hraní v posteli, tak i na chvilkové hraní cestou do práce a z práce (samozřejmě v případě, kdy nejste za volantem!). Příběh, hudba, design úrovní a postav, ovládání… prakticky vše mi vyhovovalo a líbilo se mi. Proto pevně doufám, že to bude i váš případ. Hraní zdar!

Kategorie Akční, Plošinovka Hodnocení recenze
4/5
Vývojář No Gravity Games