New Pokémon Snap – Trochu jiné chytání pokémonů

Titul New Pokémon Snap rozhodně nepatří mezi ty tituly, které by vycházely s takovou pravidelností jako jejich RPG verze. První díl z konzole Nintendo 64 vyšel již před dlouhými 21 lety. Stejně tak jde o úplně jiný koncept, než na jaký jsme u takových dílů zvyklí. Jak už název napovídá, v této hře odložíte pokébally a místo nich se vybavíte fotoaparátem. Ačkoliv koncept je jiný, hra se původnímu heslu “Gotta Catch ‘Em All” neodcizila. Stále budete sbírat pokémony, jen do stránek fotoalba.

Ve hře New Pokémon Snap jde totiž o poznávání pokémonů skrz hledáček fotoaparátu, a tudíž se fotografování stane vaší hlavní pracovní, resp. herní náplní. Zamířit a cvak! Region Lental, do kterého tentokrát jako hráč zamíříte, sestává z několika ostrovů, které obývají pokémoni různého druhu, a dokonce se liší i podnebím. Stejně jako u původní hry průzkum neprovádíte po vlastních nohách, ale ve speciálním vozítku, které projíždí lokací po pevně dané trase. Nic vás tak neruší a můžete se tak plně soustředit na co nejlepší záběry. Na konci trasy profesor Mirror ohodnotí každou vybranou fotografii dle svého šestiparametrového bodového systému. Fotografie uložíte a můžete vyrazit znovu. Vaše fotoalbum se nezaplní samo, navíc se určitě dá každý pokémon zvěčnit na fotografii mnohem originálněji, než se vám dosud (ne)povedlo. To nezjistíte, dokud se o to nepokusíte.

Z takového popisu vás může napadnout, že jde o velmi jednoduchou herní záležitost, která se bude s každým dalším průjezdem lokací upínat k repetitivní nudě. Taková úvaha ale není správná. New Pokémon Snap je překvapivě komplexním titulem. Ačkoliv budete lokacemi projíždět neustále po stejné dráze, postupně vám bude zpřístupněno větší množství jednotlivých pokémoních biotopů, do kterých se budete moct vydat ve dne nebo v noci. Denní doba je jen jedním z prvků, který ovlivní výskyt i chování jednotlivých druhů místní fauny a neustále tak máte možnost objevit a zachytit něco nového. Když mluvím o komplexitě, myslím tím, že nestačí jen mačkat spoušť fotoaparátu. Ne každý tvor se vám totiž bude sám stavět před objektiv. Někteří se dobře schovávají a vylákat je nemusí být snadný úkol. K účelu vylákání postupně získáte možnost hodit vábničku v podobě jablíčka a také spouštět melodii, která má na na jednotlivé pokémony různé účinky. Některé uspí, jiné probudí, toho dráždí, tamtoho zase rozradostní. Posledním předmětem jsou také orby vyvinuté profesorem, které po hození na krystaly, jenž se nachází na různých místech lokací, vyvolávají tzv. Illumina fenomén. Jde o jev, který je objektem profesorova bádání, s kterým pomáháte a lokálním jevem regionu Lental, při kterém získají pokémoni v dosahu zvláštní namodralou auru. Přijít tomuto fenoménu na kloub bude také váš úkol. A jak jinak tomu přijít na kloub než focením!

I přes všechny tyto prvky je jasné, že po mnoha a mnoha průjezdech, trpělivém pozorování a mačkání spouště se může hra trochu vyčerpávat a zajídat. To naštěstí dokáží do určité doby eliminovat foto úkoly, které budete v průběhu dostávat od profesora a dalších NPC parťáků, a které prověří vaše pozorovací, fotografické a dedukční schopnosti. Každý úkol je opatřen jen lehkou slovní a obrazovou nápovědou. Na to, jak a kde zachytit popisovaný moment na fotografie, budete muset přijít sami. Navíc pokud jste soutěživý hráč a rádi se svými fotografiemi pochlubíte, jistě potěší vás přítomnost variace na pokémoní Instagram, kam máte možnost nahrát svoje fotografie a sbírat od ostatních hráčů medaile. Každou fotografii můžete upravit v jednoduchém editoru, opatřit ji filtry a různými samolepkami nebo rámečky, které získáte jako odměny za plnění zmíněných foto úkolů.

New Pokémon Snap je podobně jako hra Animal Crossing: New Horizons oddechovou až relaxační hrou, ve které vás nečeká žádný stres ani byť jen jemné násilí. Navíc tempo, s jakým se vrhnete do focení bude postupem času klesat s tím, jak budete pečlivěji pozorovat okolí a cílit na určité konkrétní kusy do alba. New Pokémon Snap ale určitě není hrou pro každého. Přece jenom herní náplň, jakou je focení Pokémonů, není v našich končinách mainstream a hráče si bude hledat především mezi skalními fanoušky Pokémonů. K dobru ji dále lze připsat vynikající přístupnost díky jednoduchému ovládání a minimu textů, takže půjde o skvělou volbu i pro ty nejmenší hráče. Zamrzí kolísající kvalita jednotlivých lokací, především pouštní a lagunové lokace působí prázdnějším a nudnějším dojmem oproti těm lesním.

New Pokémon Snap je milá oddechová hra, která si najde cestu především ke skalním fanouškům Pokémonů a těm nejmladším hráčům. Nikomu jinému bych ji ani nedoporučil. I přes počáteční zdání jednoduchosti nabízí dostatek obsahu a výzvy na mnoho hodin klidného průzkumu a zachytávání těch nejlepších snímků Pokémonů, jaké ještě nikdo neviděl.

Kategorie Simulace Hodnocení recenze
4/5
Vývojář BANDAI NAMCO Studios