Triangle Strategy – Lži, intriky, tajemství

HD-2D je zajímavým konceptem, který kombinuje vizuál starých JRPG z 8 a 16bitové éry s 3D prostředím a pokročilými světelnými efekty. První vlaštovka využívající tento koncept, Octopath Traveler, se líbila nejen nám, a tak se Square Enix rozhodl tento koncept rozšířit i mimo JRPG, tentokráte na taktické RPG. Půjde o podobný úspěch?

Vítejte ve světě intrik

Norzelia, to je jméno světa, ve kterém jsou tři neustále válčící národy. Každý z nich disponuje jinými prostředky – jeden má železné doly, druhý je obchodní velmocí a ten třetí ovládá zásoby soli. Po dlouhých letech válčení se však, daří rozhašteřeným státům udržet mír. Příměří je však velmi křehké, a právě uprostřed všech snah o udržení míru se ocitnete jako mladičký Serenoa Wolfort. Sotva přeberete otěže vůdce mocného rodu Wolfortů, blízkého panovníkovi, začíná divoká jízda plná politiky, intrik, lží, ale i soubojů. Právě v tomto příběhu tkví jedna z velmi silných stránek hry. Každý, kdo si libuje v politické fikci, obzvlášť té historické, či fantasy, si bude libovat. Příběh nabízí zajímavé situace, postupné odhalování, kde se skrývá pravda a samozřejmě mnoho lží a manipulací. Užít si jej mohou zejména fanoušci Duny či Hry o Trůny. A zatímco příběh jako takový je silnou stránkou, způsob jeho vyprávění je slabinou. Většinou se jedná o statické scény, na kterých mezi sebou hovoří téměř nehybné drobné postavičky. Situaci nezachraňuje ani vcelku povedený dabing či fakt, že ve výchozím nastavení dialog pokračuje až po odkliknutí. Obzvlášť s takhle našlapaným příběhem a zajímavými dialogy bych ocenil dynamičtější, filmovější cutscény. Neználky angličtiny nepotěší ani fakt, že příběhové části dokážou být poměrně dlouhé a rozsáhlé. Obzvlášť prvních pár hodin, než získáte dostatek informací o pozadí děje a postav, v příběhu strávíte většinu herního času.

Svět krásný na pohled

Veliký palec nahoru si zaslouží i grafický kabátek. Už po pár minutách hraní se vám bude zdát, že u Octopath Traveler se umělci, co se HD-2D stylu teprve rozkoukávali a teprve zde plně využili získané zkušenosti. Triangle Strategy totiž vypadá zatraceně dobře. Minimalistický kostičkovaný styl se tu takřka mistrně podařilo spojit s moderním vizuálním pozlátkem, například osvětlením, odlesky u vody či dalšími pokročilými možnostmi Unreal Enginu. Nejvíc si krásné herní prostředí užijete během exploračních částí. Každá taková část vám totiž umožní prozkoumat malé dioráma, a to prakticky ze všech úhlů. Smysl těchto částí ale není jen poskytnout vám maximální audiovizuální zážitek nýbrž umožnit pohovořit si s obyvateli daného místa. Získat tak můžete cenné předměty, které využijete v boji nebo se dozvědět další střípky příběhu. Důkladným prozkoumáním dané části se lze hlavně dostat k cenným informacím, které vám umožní více ovlivnit průběh rozhovorů či hlavního děje.

Váhy přesvědčení

Právě možnost ovlivnit odvíjení příběhu patří mezi další zajímavé mechaniky této hry. V různých rozhovorech v příběhu či během prozkoumávání před vás mohou být položeny tři různé odpovědi na otázku, představující tři různé přístupy, které by se daly přeložit jako prospěšnost, morálnost a svoboda. Na základě vámi zvolených odpovědí roste vaše schopnost naklonit si různé obyvatele Norzelie na svoji stranu. Nejde jen o postavy, které na svých cestách potkáte, ale i o členy vaší stále se zvětšující skupiny. Čas od času se totiž během příběhu dostanete před důležitá rozhodnutí. Zde přichází na řadu Váhy přesvědčení, které umožní členům vaší družiny hlasovat. Ještě před samotným hlasováním ale máte možnost jejich volbu ovlivnit nebo se o to aspoň pokusit. Nerozhodné společníky jde ovlivnit snadno, nicméně síla vašich přesvědčení může pomoci u ostatních případů. Přesvědčení mimochodem neposilujete jen během rozhovorů. Do různých oblastí je můžete získat například za utrácení peněz u obchodníků (prospěšnost), používání předmětů (svoboda) nebo vyhráváním soubojů bez zabití všech nepřátel (morálnost).

Jsi na tahu!

Tahové souboje, to možná nejlepší na celém Triangle Strategy, jsem si nechal na konec. I když by se mohlo znát, že většina pozornosti se věnovala příběhu a mechanice přesvědčení, už první bitva tuto domněnku vyvrátí. K dispozici je celá sada více či méně komplexních mechanik, které se nebojí jít na hloubku. A na rozdíl od mnohých tahových strategií tady nemáte možnost odtáhnout se všemi postavami naráz – místo toho se střídají jednotlivé postavy z obou stran. Pořadí navíc můžete ovlivnit třeba zpomalujícím útokem. Anebo tím, že se během svého tahu napohnete a tak se na řadu dostanete dřív. To se hodí obzvlášť u healerů, které stačí na začátku souboje šikovně umístit tak, aby jejich dosah pokryl všechny důležité jednotky. Vliv tu má i „high ground“ – tedy jednotka stojící na vyšším místě má výhodu a vyšší útok. Velmi se mi líbí i možnost follow-up útoků. Pokud nepřítele sevřete mezi své dvě jednotky, po útoku jedné z nich útočí i druhá. Vyplatí se tedy držet své hrdiny pohromadě a věnovat pozornost jejich rozmístění na bojišti. Opomenout nesmíte ani na jakou stranu je otočíte, takový útok zezadu není nic příjemného. Ve svůj prospěch si ale můžete bojiště upravit a soupeři tak znepříjemnit život – třeba elektrizováním polí s vodou, aby se k vám nepřátelské jednotky nedostaly tak snadno. Spolu s mnoha dalšími možnostmi, různými kouzly a útoky i možnostmi strategie mi tento soubojový systém téměř připomíná partii šachů. Vyplatí se promýšlet své tahy dopředu a brát v potaz zdraví a schopnosti každé jednotky. Možnost si své hrdiny vylevelovat ve vedlejších úkolech tu nenajdete, naštěstí vám však i po prohře zůstanou všechny zkušenosti. Nestane se tak, že byste se zasekli před nemožnou bitvou, kterou takřka nemáte šanci vyhrát – stačí ji jen zkoušet a zkoušet, dokud nevypilujete mistrnou strategii nebo dostatečně nezesílíte své postavy. Celkově na mě taktický soubojový systém velmi zapůsobil – je promyšlený, vyrovnaný, nabízí mnoho možností a strategií není zatížený prvky, které by ho zbytečně zesložiťovaly. Škoda jen, že kvůli množství příběhu nemají bitvy více prostoru. Doporučuji nicméně vyzkoušet si demo. Uvidíte, zda se vám příběh bude líbit a zda se najdete v provedení soubojů.

Triangle Strategy

Triangle Strategy
8 10 0 1
Triangle Strategy nabízí opravdu zábavný a propracovaný soubojový systém, který nadchne snad každého fanouška taktických soubojů. Navíc nabízí i propracovaný příběh plný politikaření a intrik, který dostal možná až moc prostoru. Škoda, že způsob jeho vyprávění není o něco živější a dynamičtější. Zajímavá je mechanika přesvědčení, umožňující ovlivnit děj a potěšeni mohou být i všichni příznivci HD-2D stylizace, kterou se tvůrcům podařilo vyšperkovat. Hra nabízí několik opravdu velmi kvalitně zpracovaných a zábavných částí – příběhu, prozkoumávání a soubojů, jen jejich vyvážení mi nepřijde optimální. I tak si ale zaslouží moje doporučení a vaši pozornost.
Triangle Strategy nabízí opravdu zábavný a propracovaný soubojový systém, který nadchne snad každého fanouška taktických soubojů. Navíc nabízí i propracovaný příběh plný politikaření a intrik, který dostal možná až moc prostoru. Škoda, že způsob jeho vyprávění není o něco živější a dynamičtější. Zajímavá je mechanika přesvědčení, umožňující ovlivnit děj a potěšeni mohou být i všichni příznivci HD-2D stylizace, kterou se tvůrcům podařilo vyšperkovat. Hra nabízí několik opravdu velmi kvalitně zpracovaných a zábavných částí – příběhu, prozkoumávání a soubojů, jen jejich vyvážení mi nepřijde optimální. I tak si ale zaslouží moje doporučení a vaši pozornost.
8/10
Total Score

Klady

  • Příběh plný intrik
  • Povedené taktické souboje
  • Krásné vizuální zpracování
  • Zajímavé postavy
  • Dobrý dabing
  • Mechanika vah přesvědčení

Zápory

  • Příběhové části jsou místy dlouhé a vyprávěné poněkud staticky
  • Absence vedlejších úkolů pro vylevelování se
  • Vyvážení jednotlivých složek hry není ideální
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Related Posts
Total
0
Share