WarioWare

WarioWare: Get It Together! – uvězněn ve vlastní hře!

Postavička jménem Wario hraje oproti Mariovi tak trochu druhé housle. Minimálně ve smyslu počtu titulů v jakých se na konzolích objevuje. Série WarioWare tak od dob konzole GameCube a GameBoy Advance kopírují trend jednoho vydaného titulu na konzoli. Konzole Nintendo Switch se letos také dočkala svého dílu s názvem WarioWar: Get It Together!, a jak už je u postavy Waria zvykem, bude to výstřední a bláznivá jízda.

Hry z řady WarioWare se dá zařadit do skupiny party her podobně jako Super Mario Party, kde jsou minihry spíše v roli prostředků hratelnosti. Ve WarioWare jde o stěžejní prvek celého titulu a navíc nejde o minihry, ale o mikrohry.

Na počátku všeho byl tutoriál

Než se pustíte do hraní jednotlivých mikroher, čeká vás dlouhý tutoriál, který se nazývá Story. Wario a jeho parta vývojářů vyrobí novou hru, ale protože Wario je prostě manták, něco se pokazí. Objeví se bug a Wario, stejně jako jeho kamarádi, jsou doslova pohlceni svou novou hrou. Práce a zároveň nový cíl vývojářů je definován. Opravit bug a shromáždit všechny pohlcené členy týmu a dostat se ze hry ven.

Když píšu, že je dlouhý tutoriál, jde samozřejmě o nadsázku. Režim Story je klasický příběhový režim. Bohužel je jednoduchý, možná dokonce hloupý a vlastně i zbytečný. Jeho jediným cílem je seznámít hráče s celým osazenstvem vývojářské skupiny WarioWare, Inc. Každý člen získá ve své hře unikátní schopnosti a tím je nastaven způsob jakým s postavičkami bude muset hráč nakládat. Jedna postava umí létat, druhá se zas musí bez přestání pohybovat, ale umí házet jojem. Jiná zase skáče do velké výšky. Další se hýbat nemůže, ale z hlavy střílí paprsek a velmi si to pochvaluje. Prostě šílené schopnosti. S touhle partou by se asi nikdo vydat zachránit svět nechtěl, ale tady jde naštěstí o záchranu vlastní hry a sebe sama, tak si hráč může tuhle střelenou partu dosyta užít. Jednotlivé postavičky se odhalují postupně a s větším počtem se trochu začínají ve schopnostech podobat.

Ve všech levelech, musí hráč procházet sadou mikroher se skupinkou několika vybraných postav. Vtip je v tom, že mikrohry trvají velmi krátce a jejich cíl by tak měl každému dojít ve vteřině. Je tedy důležité chytře využít schopnosti dané postavy. Tempo mikroher postupně narůstá a není tak prostor k chybám. Občas dochází ke kolísání obtížnosti. Některé mikrohry jsou splnitelné téměř v řádu milisekund a téměř bez jakékoliv snahy ze strany hráče. Jiné jsou naopak s některou postavou celkem náročné na průchod. Tato nekonzistentnost ovšem nemusí nikoho moc trápit, režim Story nemá prověřit hráčovy schopnosti a nějak ho výrazně trápit. Pokud dojdou životy, lze dokonce využít mince, které v průběhu nasbíráte, vykoupit se a pokračovat dál.

Mikrohry středem vesmíru

Jakmile hráč projde režim Story, otevírá se ta pravá zábava. To ostatně sama hra v jednom ze závěrečných dialogů přizná. “Příběh končí, ale hra teprve začíná ” nebo tak nějak… Vzhledem k tomu, že jádro celé hry stojí na jednotlivých mikrohrách, je jasné, že teď už se může hráč nebo hráči mohou pustit do hraní jednotlivých mikroher a několika dalších balíčků pro jednoho až čtyři hráče.

Mikrohry jsou přehlídkou všech možných šílených aktivit, kde budete depilovat adonise, ucpávat nosy, mixovat ovoce, uhýbat kakancům, pomáhat se zvedáním činky a spoustu dalších šíleností. Kromě toho jsou jednotlivé minihry přehlídkou všech možných výtvarných stylů a vlastně nevím, co mě bavilo nebo šokovalo víc. Jestli samotný design mikrohry nebo její grafické provedení. Najdou se zde nejrůznější styly ručních kreseb, fotorealistická grafika, grafika přímo z jiných Nintendo her apod. Každý jeden kus je originál a jediné, co bych chtěl vytknout, je velmi krátká doba, po kterou zůstane scéna na obrazovce. Občas je tak těžké užít si celou scénu. Naštěstí si každou minihru lze opakovaně spoustět z galerie v menu. Prostředí mikroher je navíc dynamické a občas se některý z prvků na scéně změní.

Výzva, to je to, oč tu běží

Přestože jsou jednotlivé mikrohry velmi zábavné, opakované hraní nikoho dlouho bavit nebude bez pořádné výzvy. Pokud zrovna nemá hráč kolem sebe kamarády, se kterými je hraní této hry nejlepší, je k dispozici (online) režim pojmenovaný jako Wario Cup. V tomto režimu každý týden může hráč otestovat svoje nabyté zkušenosti v různých výzvách, které se mění každý týden. Výsledek je možný odesílat do globálního žebříčku hráčů a zjistit, jak si hráč oproti ostatním stojí. Výhry v podobě předmětů lze používat ke kosmetickým vylepšováním postav.

Režim Wario Cup je rozhodně vítaným zpestřením, ale k dokonalosti mu něco chybí. V režimu jde pouze o získávání co nejlepšího skóre a tím to končí. V případě online hraní by si hra určitě zasloužila klasický online režim proti dalším hráčům. Myslím, že jde o nevyužitý potenciál, ale není vyloučené, že se hra dříve nebo později nějakého dalšího online režimu dočká podobně jako se to stalo hře Super Mario Party.

WarioWare: Get It Together! je ta nejbláznivější hra jakou jsem za poslední dobou hrál. V dobrém slova smyslu. Ve výsledku nejde o nic jiného než o balíček velice jednoduchých hříček, které jsou výborně nedesignované a skvělé vtipně a originálně audiovizuálně podchycené. Hra nabízí velké množství hríček a zabaví především při hraní s dalšími hráči na jednom gauči. Problém bude v udržení pozornosti jednoho hráče. Protože režim Story nelze brát vážně a je chvilkovou záležitostí, zbývá už jenom Wario Cup, kde může každý týden zlepšovat skóre v dané výzvě. Hře chybí klasický online multiplayer, kde by hráči měřili síly podobně jako v offline režimech.

Bláznivá mikrojízda

Bláznivá mikrojízda
7 10 0 1
WarioWare: Get It Together! je zábavnou party hrou. Jednotlivé mikrohry vás pobaví a možná i zaujmou svou audiovizuální podobou. Hra je silná především pokud ji budete hrát s kamarády. Obávám se, že jednoho hráče bude mít problém u sebe udržet delší dobu i přes existenci týdenní výzvy v režimu Wario Cup nebo plnění achievementů.
7/10