Aktualizováno: Super Mario Run – První mobilní výzva!

Aktualizováno (08. 11. 2017):

Od oficiálního vydání této mobilní hry uplynul už skoro rok, od Androidí verze je to skoro osm měsíců a od té doby se toho nepříliš mnoho změnilo. Stále jde o výbornou mobilní hru, stále vás zabaví na hodně dlouhou dobu a především, stále se za těch bezmála 300 Kč vyplatí. A pokud někomu řádky v tomto perexu nestačily, v následujícím textu se vám pokusím přiblížit změny a novinky, které tuto mobilní hru činí stále atraktivní. Možná i více než kdykoli dříve.

K dnešnímu dni vyšly desítky aktualizací, které obohacovaly hru o nové prvky nebo opravovaly chyby a pády aplikací. Poslední vyšla před týdnem a kromě podpory nového modelu iPhone X, nepřináší nic zásadního. Mezi velké novinky, zlepšující hráčský zážitek, patří např. „jednodušší mód“, jež vývojáři přislíbili před vydáním. Tento mód dorazil v rámci první minoritní verze a slabším hráčům pomáhá v hraní – odstraňuje časovač a zpomaluje jednotlivé úrovně. Další velká verze (2.0.0) přináší nové barevné Yoshíky a speciální výzvy s Bowserem, jež vám po dokončení zpřístupní více levelů v Toad Rally. V dubnu letošního roku se pak horliví fanoušci dočkali implementace úspěchů a ocenění (sbírání achievementů) a tím začala honba stát se tím nejlepším. Od té doby bylo ticho po pěšině, až do 28. září – hra povýšila na verzi 3.0.4 a přinesla mnoho obsahu navíc. Takže už žádné výmluvy o době hratelnosti. Pro ty, kteří se nebojí ještě těžších výzev, přinesli vývojáři mód Remix 10 – proběhněte 10 úrovněmi za účelem získání nových budov do Houbového království. Hráč má nově na výběr z několik nových postav, za které chce hrát, a z menu můžete poslouchat oblíbenou herní hudbu. Jak můžeme vidět, hra rozhodně neztrácí dech a pro nováčky je lepší než kdy dřív. V dalších měsících můžeme jistě očekávat další vymoženosti a rozhodně i přísun nových, či návrat stávajících fanoušků.

Původní článek (16. 01. 2017):

Tento text nemohu začít jinak než citací bývalého prezidenta Nintendo Satoru Iwata:

Pokud půjdeme ve stopách současných mobilních her a pouze přineseme naše tituly na mobilní zařízení, nebude to dobré pro naši budoucnost.

IMG_0378Toto je jeden z výroků na adresu mobilního hraní, který jsme mohli často slýchat z úst bývalého vedení Nintendo, které se k tomuto odvětví stavělo s odstupem. Od změny ve vedení se ale Nintendo přece jen do mobilního trhu pustilo a vydali první aplikace jako Miitomo, přislíbili mobilní Animal Crossing a Fire Emblem a konečně, vydali Super Mario Run. Okolo této hry se strhla velká pozornost, přece jen Mario je ikonou společnosti Nintendo a oficiální hra pro chytré telefony byla snem mnoha hráčů. Já si jako čerstvý majitel jablečného telefonu hru stáhl a ihned se pustil do hraní!

Super Mario Run se drží vyšlapaných kolejí a opět nám předsouvá stereotyp o slabých ženách a statečných instalatérech, kteří je zachraňují. Po prvním spuštění se seznámíte se základní mechanikou hraní na telefonu. Pokud očekáváte přepracované ovládání, na které jste zvyklí z konzolí, musím Vás zklamat, tady budete „jen“ ťukat prstem na obrazovku. Teď si možná někdo řekne: „Jééé to je nuda!“ nebo  „Jééé to bude určitě hrozně lehké!“. Opak je pravdou, ačkoliv je samotná mechanika hraní naprosto primitivní, je dotažená k dokonalosti a samotné hraní je zábavné, vysoce návykové a postupně i dost náročné.

IMG_0369Hra nabízí dva režimy, klasický příběh – World Tour a souboje mezi hráči – Toad Rally. V příběhovém režimu naleznete šestici světů, rozdělených po čtyřech levelech, tak jak jsme zvyklí z klasických Mario her. Jejich průchod není snadný, ale ani nikterak obtížný, zasekl jsem se pouze několikrát na některých levelech. Ten pravý hardcore přihází ve chvíli, kdy se rozhodnete sbírat speciální mince. Pokud se do tohoto nelehkého úkolu pustíte, připravte si nervy! V každém z 24 levelů se nachází pět speciálních mincí, a to ve třech podobách – růžové, fialové a černé mince. V případě že sesbíráte všechny růžové máte možnost sbírat fialové a nakonec i černé. Po každém úspěšném splnění dojde ke změně rozmístění překážek v levelu a budete muset vymyslet novou strategii, jak mince sesbírat a ještě jednou připomínám, není to snadná práce! Abych se přiznal, zatím jsem sesbíral jen růžové mince v prvním světě…

Režim Toad Rally funguje jako duel s jedním z pěti náhodných hráčů, které dostanete na výběr. Pro účast v duelu je třeba zaplatit IMG_0370kuponkem, které získáváte za hraní nebo nákupem za herní měnu (ve hře nejsou mikrotransakce, takže se nemusíte obávat). Duel spočívá v průchodu levelem a vítězem se stává hráč s největším počtem mincí, které nasbírá. Důležité je také ohromit co největší počet Toadů, kteří duelu přihlížejí. Toad Rally je hodně návykový a kromě dobrého pocitu z vítězství získáte určitý počet Toadů do svého království. Od chvíle, kdy jsem si hru nainstaloval nebyl večer, kdy jsem nevyzval alespoň jednoho hráče na souboj…

Teď se asi ptáte: „K čemu mi jsou blbí Toadi?“. Odpoveď je jednoduchá, rozhraní hry je koncipované jako pozemek, kde stojí Váš hrad, který je nutné postavit a volné parcelky pro nejrůznější stavby a jiné prkotiny, které známe ze světa Houbového království. Čím více Toadů nasbíráte, tím se Vám odemykají nové a nové předměty. Takže kromě klasického hraní si můžete vybudovat vlastní Houbové království a následně obdivovat, jak si žije vlastním životem.

Nintendo konečně začíná propojovat svoje služby a Super Mario Run lze propojit se svým My Nintendo účtem, skrz který plníte herní mise a získáváte měnu, o které jsem se zmínil výše.

Teď zbývá odpovědět na otázku, zda se hra vyplatí za těch 10 euro, které mnoha hráčům leží v krku. Odpověď zní: „Hra se rozhodně vyplatí!“. Klasický příběhový režim Vás svou opakovatelnou hratelností a vysokou úrovní v případě sbírání mincí zabaví na hodně dlouho. Hra nabízí také duely s dalšími hráči z celého světa a třešničkou na dortu je možnost vybudovat a vyzdobit vlastní houbové království. To vše zabalené v krásném mariovském hávu, s klasickým ozvučením a vším co jinak důvěrně známe z konzolí a handheldů. Pokud patříte mezi majitele zařízení Apple, mohu Vám hru s čistým svědomím doporučit a ubezpečit androidí uživatele, že se mají na co těšit!

Kategorie Plošinovka Hodnocení
5/5
Vývojář Nintendo EPD