Fire Emblem Warriors – pořádná strategická rubanice

Víte, co mají společného tituly Fire Emblem a Dynasty Warriors? Až do minulého roku jsem nehrál ani jeden z uvedených titulů. Pokud jde o hru Dynasty Warriors, resp. k jejímu konceptu jsem si přičichl až s Hyrule Warriors na Wii U a následně i na kapesní verzi hry pro 3DS. Teď tu máme Nintendo Switch a vypadá to, že Nintendo a Koei Tecmo budou nadále spolupracovat v propojení svých značek.

Na první pohled je Fire Emblem Warriors (FEW) úplně stejnou hrou jako Hyrule Warriors (HW) s rozdílem světa a postav v něm žijících. Jádro hry je skutečně stejné jako u HW, tím je boj – zběsilý, lítý, plný nepřátel, potvor a megalomanských útoků vašich postav. To je také to, co máme na sérii Warriors rádi. Jistě se mnou budete souhlasit, že tuhle hru nehrajeme kvůli příběhu. Ten je stejně jako v případě HW naprosto stupidní, postavy se v rámci svého konání chovají hloupě. Podobně jako v HW potkáváme postavy, které musíme nejprve porazit nebo spíš jim dát pořádně do hlavy plochou stranou meče, protože řvát na ně, že jsme spojenci je k ničemu, a to i přes to, že to tvrdí třeba na Vaší straně stojící pokrevní člen této postavy.  Ve Fire Emblem Warriors se setkáme s dvojicí královských potomků Rowana a Lianny, na jejichž království je veden nečekaný útok, některé postavy umírají, jiné se k Vám připojí a začíná se honba za získání síly a zastavením záporáka. Na cestě postupně sbíráte spojence v podobě hrdinů z různých dílů her Fire Emblem a jak už jsme zmínil, jde o lehce stupidní nábor. Můžete se tak těšit třeba na Martha, Lucinu, Ryomu, Elise, Tikki a mnoho dalších.

Když se dáte do boje potěší Vás jedna zásadní věc, a tou je přítomnost prvků typických pro klasické Fire Emblem hry.

To v prvé řadě znamená, že zde platí bojový trojúhelník (meč je lepší než sekera, sekera je lepší než kopí, kopí je lepší než meč), kterým se doporučuji řídit, podcenění síly Vás může stát život. Tím se dostávám k dalšímu prvku – možnost zvolit si, jakým způsobem je nakládáno s postavou po její smrti.

Dáte přednost možnosti postavu oživit nebo si troufnete na trvalou smrt? Ať už se rozhodnete pro kterýkoliv způsob, je vhodné se o postavy starat, jedním z možných způsobů je párování postav v boji, díky tomu ochráníte jednu postavu, ale získáte navíc různé bojové bonusy, ať už jde o párový speciální útok, útoky vašeho parťáka nebo vyblokování úderu. Ne vždy je ale dobré takto „přijít“ o jednu postavu, bojiště je velké a často ji budete potřebovat jinde, třeba aby vyléčila raněné na druhé straně bojového pole. Díky takovým asistencím budete zlepšovat pouta mezi hrdiny a čím pevnější pouto bude postavy spojovat, tím lepší výsledky budou spolu v boji předvádět. Pokud si vzpomínáte na Dragon Vein z Fire Emblem Fates, naleznete je i zde a pomocí nich budete upravovat terén nebo různé environmentální okolnosti.

Další novinkou je nová třída postav, které osedlaly koně nebo dokonce pegase či wyverny.  Určitě jsem nevyjmenoval všechny prvky, nicméně je jich dost a díky nim se strategická složka hry se oproti HW posunula o úroveň výš. Na druhou stranu souboje s bossy jsou ve FEW nudnější a snadnější, vlastně stačí naběhnout v plné parádě na dosah meče a aktivovat všechny speciální útoky, pár komb a je hotovo. V tomto šel HW lepší cestou. Ze hry také nezmizely přípravné funkce, vylepšování postav, strom schopností, úpravy vybavení, kování zbraní pro získání lepších bojových hodnot a schopností. Ani zde nenajdete žádné (zásadní) rozdíly. Pokud Vás omrzí hraní příběhového režimu, můžete se vyřádit v režimu History Mode, kde znovu prožijete bitvy z klasických Fire Emblem her. Dále nechybí galerie s hudbou, postavami, ilustracemi, video scénami a také přehlídkou získaných medailí. Vlastníte-li amiibo figurky, můžete každý den přiložit až pět a získat různé zbraně nebo materiály pro vylepšování.

Pokud by se Vám zdálo, že obsahu je málo, vězte, že se chystá několik DLC balíčků. Prvním zdrama dostupným je japonský dubbing hry, který jistě potěší všechny japanofily.

Ačkoliv mám raději sérii The Legend of Zelda, Fire Emblem Warriors mě bavilo mnohem více než Hyrule Warriors, a to z několika důvodů. Tím prvním, je samotné zasazení do světa Fire Emblem, které konceptu Dynasty Warriors padne jako ulité. To je ale spíš velmi subjektivní důvod. Dalším důvodem jsou již zmíněné bojové prvky z Fire Emblem her, díky kterým není hra čistou rubanicí, ale do určité míry zapojuje do hry strategii, vhodné kombinování hrdinů a jejich zbraní, spolupráce apod. Také mě potěšila přítomnost postav, které sedlají nějaký druh zvířete, ty jsou velmi rychle a umožňují efektivní přesun postav po mapě. Kromě toho hra vypadá po grafické stránce mnohem lépe. Co mě ale mrzí, jsou nudnější souboje s bossy, fakt, že obtížnost hry je ovlivněna hlavně zkrácením herního času, a ne bojových podmínek a velmi silný pokles FPS při hře dvou hráčů, tu zvládalo Wii U podstatně lépe. V některých chvílích byla hra prakticky nehratelná.

Fire Emblem Warriors nabízí klasický bojový zážitek známý z předchozích Warriors her obohacený o bojové a strategické prvky z her Fire Emblem, širokou paletu hratelných postav, včetně nové třídy jezdců. Pokud vás baví hack‘ n‘ slash hry, bude Vás bavit i Fire Emblem Warriors, jediné, co může zamrzet je hra pro dva hráče a trochu nudnější souboje s bossy, které by měly být odměnou za předchozí boj.

Kategorie Akční, RPG, Hack ‘n’ Slash Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Team Ninja, Intelligent Systems, Omega Force