Pixel Boy! Lost in the Castle: Hra u které se zamyslíte

Máte rádi puzzle a logické hry? Lámete si rádi hlavu? Naprosto miluji cokoliv, co mě přinutí se zamyslet, a přestože nedokážu udržet pozornost a soustředit se déle, jak patnáct minut, tak tenhle typ zábavy aktivně vyhledávám.

O co se vlastně jedná?

Pixel Boy: Lost in the Castle je druhý díl hry Pixel Boy od českého (ano, českého!) studia AppsGears. Vyšel začátkem letošního roku a je dostupný jak na Nintendo Switch, tak i na Windows PC.

V této logické 2D hře ztvárňujete hocha, který se probudil uvnitř hradu, a vaším cílem je se z něj dostat. Toho docílíte tak, že přesunete červenou dřevěnou krabici z místa A do místa B (dlaždice s obrázkem korunky na podlaze). Hra obsahuje 96 úrovní, které se postupně ztěžují, ale nebojte. Pokud byste se zasekli, tak máte k dispozici tři žolíky, neboli korunky, které vám pomůžou.  Osobně se přiznám, že jsem hru podcenila, a zabrala mi více času, než jsem si původně myslela. Některé úrovně ke konci mi daly pořádně zabrat, ale pořád se můžu pyšnit tím, že mám stále všechny tři korunky!

Na co se můžu těšit?

Chtěla bych pochválit a vyzdvihnout hned několik věcí. První z nich je to, jak moc je hra intuitivní. Pokud jste jako já a rádi si dáváte načas, tak pochopit ovládání vám zabere 30 vteřin. Prakticky potřebujete jenom 5 tlačítek – nahoru, dolů, doleva, doprava a tlačítko potvrdit – což můžete udělat prstem na dotykové obrazovce. Nejmenuji konkrétní tlačítka, protože je jedno, jestli použijete šipky či joystick na levém joyconu, nebo A, B, X, Y či joystick na pravém joyconu.

Dále mi přišlo, že úrovně byly opravdu promyšlené. Jak jsem již zmínila výše, u některých úrovní ke konci jsem seděla nemalou chvíli, a několikrát jsem se k nim vracela, což nás přivádí k následujícímu plusu – automatické ukládání. Hru můžete kdykoliv vypnout nebo zapnout, opustit a zase se k ní vrátit, bez obav, že budete naprosto ztraceni a nebudete vědět, která bije.  To vše ke všemu doprovází hudba, která aspoň podle mě není otravná, přestože je repetitivní.

Jedna ze zapeklitých úrovní, nad kterou jsem strávila až moc času.

Ale…?

Hře nemůžu nic vyčíst. Párkrát se mi tedy stalo, že jsem si odemkla přístup do další úrovně (schůdky, které se vám objeví, jakmile přesunete červenou krabici na určené místo), ale kvůli tomu, jak jsem přesunula ostatní krabice, jsem se k ní nemohla dostat. Trochu mě to namíchlo, protože během celé úrovně nebyl jediný náznak, že bych se na ono místo musela vracet, ale rozhodně to není něco, kvůli čemu bych hru odložila a už se k ní nechtěla vrátit.

Pixel Boy! Lost in the Castle

Pixel Boy! Lost in the Castle
8 10 0 1
Za sebe můžu hru jedině doporučit. U tohoto malého skvostu se pořádně zamyslíte a zároveň si i odpočinete. Je to sice hra, kterou jakmile dohrajete, už není důvod se k ní vracet, ale to neznamená, že za to nestojí.
8/10