BoxBoxBoy! – Kostička se vrací…

Je tomu už více než rok, co se na evropském Nintendo eShopu objevila plošinovka s názvem BOXBOY. Zpočátku se zdálo, že jde o zkušební verzi nového enginu připravovaného pro novou hru ze série Kirby, poněvadž za oběma tituly stojí stejné vývojářské studio – HAL Laboratory. Toto tvrzení však bylo vyvráceno a roztomilá černobílá kostička Qbby se stala fenoménem na poli logických her. A letos se se svými kamarády vrací v novém dobrodružství.

Qbby je zpět!

Není těžké vysvětlit, o co ve hře vlastně kráčí. Kostička Qbby si užívá krásy každodenního života a z ničeho nic se opět objeví záhadná entita Planetron, která ho v prvním díle obšťastnila darem vytvářet jednu sadu kostiček o různém počtu. Tentokrát byl Planetron ještě hodnější a Qbby dostal možnost používat sady dvě. Cestou zachraňujete své kamarády – Qdyho a Qucy, kteří se objeví v herním lobby, ale hrát za ně bohužel nemůžete.

boxboxboy_1

Právě díky kostičkám se snažíte dostat přes všechny světy, odlišené různými technikami. V jednotlivých levelech máte vždy možnost získat speciální korunku a vaše zbývající tahy budou přerozděleny na body, za které si v herním obchodu nakoupíte. Možná si říkáte, že to časem začne být hrozně monotématické a stereotypní, vyvedu vás ale z omylu. Každý level se dá řešit různými způsoby, protože obsahuje jiné nástrahy – teleporty, hroty nebo pohybující se plošinky a je jen na hráči, jakým způsobem se dostane do cíle. A pokud se spletete a chcete se vrátit o krok zpět, můžete to udělat praktickým stisknutím zadních tlačítek 3DSka. Černobílý vzhled hry je velmi příjemný na oči a neruší od řešení hádanek. Vlastně můžete stejně jako já, hrát i v noci, aniž byste si vypálili oči.

Kostička ráda nákupy…

V herním obchodě si za body můžete nakoupit tři druhy věcí, jejichž sortiment se průběhem hry rozšiřuje o další nabídku. Můžete si nakoupit komiksy a zasmát se nad Qbbyho příběhy, hudbu nebo slušivé kostýmy, kdyby se vám náhodou obyčejná kostička nelíbila. Dokonce můžete zdarma použít kostýmy z prvního dílu, pokud již vlastníte první hru.

BoxBoxBoy je hra, která vás zaručeně zabaví, ale bohužel jen na krátkou dobu. Je to suprová logická hra, avšak kvůli absenci pořádného obchodu a nízké hrací době, budete mít za chvilku po všem. Taktéž je škoda, že autoři hry nedali hráčům možnost hrát za Qbbyho kamarády a vůbec nejvíce ze všeho lituji toho, že i když hra je speciálně pro konzole Nintendo 3DS, nefunguje zde žádný 3D efekt.

Kategorie Logické, Akční Hodnocení
3/5
Vývojář HAL Laboratory