Floor Kids – je libo trošku streetdance?

Na taneční hry, potažmo hry s taneční tematikou jako je Floor Kids, si nijak zvlášť nepotrpím. Samozřejmě hrál jsem mnoho dílů Just Dance, vyzkoušel různé pohybové a rytmické záležitosti jako Dance Dance Revolution nebo Para Para Paradise, ale nikdy jsem jim nedokázal propadnout tak, jako můj kolega. Výjimkou budiž vynikající rytmická hra Beat the Beat: Rhythm Paradise a všechny další díly, kde jsem utopil mnoho hodin. Proto jsem si kladl otázku, proč se do Floor Kids vlastně vůbec pouštím? Po několika hodinách hraní jsem zjistil, že mě vlastně vůbec nelákalo samotné tancování, jako grafická stylizace, chytlavé beaty a zasazení do prostředí ulic fiktivního velkoměsta, kde mládež tráví volný čas tancem. To byly tři atributy, které mě nalákaly po shlédnutí traileru.

Ve Floor Kids se ujímate jedné z postav a na různých místech velkoměsta předvádíte co ve vás je v tzv. Street Dance, snažíte se postavit svou vlastní crew a protancovat se až na vrchol! Celý taneční systém se skládá ze čtyř kategorií pohybů, ve kterých můžete válet. Navíc každá z postav se specializuje na určitý typ tance a kreace předváděné v dané kategii zvládá s větší grácií. Jde o TOPROCK – pohyby prováděné především vrchní částí těla, DOWNROCK je přesným opakem toprocku, POWER jsou oblíbené rotace na hlavě apod. a nakonec FREEZE zamrznutí v určité póze na několik vteřin. Jednotlivé pohyby ovládáte pomocí tlačítek A,B,X,Y a přechody mezi zmíněnými kategoriemi pomoci levé páčky. Pro každou postavu máte tedy 16 základních tanečních kroků do kterých lze libovolně přecházet. Postav je celkem osm a každý nabízí svůj unikátní styl, mně osobně nejvíc vyhovoval tanec s Noogiem, který je machr na toprock. Další postavy postupně odemykáte v průběhu hry. Pětihvězdičkové hodnocení vašeho tance je sestavené z výsledků pěti kategorií. Publikum hodnotí FUNK – držení rytmu, FLAVOR – ukazujete různé pohyby, FLOW – tanec bez pádu a nalézání kombo pohybů, FIRE – roztančení publika a FLYNESS – pokročilé pohyby. Vrcholem každého tanečníka je účast v The Peace Summit a k tomu abyste se tam dopracovali musíte získat co největší počet hvězdiček. Ty se sčítají a postupně odemykají nové lokace. Navíc je důležité si kolem sebe vytvořit crew, nové postavy. Ty získáte odemykáním karet postav v místech, kde se zrovna postava nachází. Každá lokace obsahuje tři skladby, na kterých se můžete vyřádit a ohromit tak publikum. Snadné jako střihnout si jeden Back spin foot grab, no ne? Jednotlivé lokace jsou doprovázeny krátkým prologem, který má až filozofické rozměry. Dá vám rady a zasvětí do daného místa. Dávejte pozor.

Taneční systém Floor Kids je vynikající, nabízí šestnáct unikátních pohybů pro každou postavu jen s pomocí několika tlačítek. Je to jednoduché a intuitivní. Oproti jiným rytmickým hrám není vytváření tanečních pohybů tak uspokojivé. Ve většině tanečních a rytmických her je pohyb nadefinovaný a vaším úkolem je co nejlépe trefovat tento nadefinovaný vzorec. Vzorec je nadefinovaný do rytmu dané skladby a vy tak cítíte daný beat přímo v prstech. Floor Kids je naopak freestyle na danou skladbu, můžete mačkat hlava nehlava, co se vám zlíbí a dostanete body. Vytrácí se zde ten uspokojivý pocit chytání rytmu. Samozřejmě můžete držet základní basovou linku a v každém jednom beatu provést určitý pohyb, za to je navíc bodový bonus, ale i tak se to nevyrovnává pocitu, který vzniká sledováním předdefinovaného pohybu. Tento pocit je v každé skladbě zprostředkován dvěma pasážemi, kde musíte v přesně daných místech vymačkat rytmus, to je ale vše. Hra také trpí drobnou chybou, kdy při začátku postava vůbec nereaguje. S chybou jsem se setkával téměř každou druhou hru. Je také škoda, že hra je relativně krátká. Vůbec by mi nevadilo, kdyby jednotlivé lokace obsahovaly větší počet skladeb nebo hra obsahovala více lokací při současném počtu skladem na lokaci. Samozřejmě na obranu může být namítnuto, že jednotlivé skladby můžete neustále opakovat kvůli získání všech postav, tanečních karet a samozřejmě nejlepšího skóre, ale to lze i u většího počtu lokací.

Kromě dobře vytvořeného systému ovládání tance hra vyniká ještě v jedné věci, a tou je atmosféra zprostředkovaná grafickým stylem. O tu se postaral umělec JON JON se svým stylem pojmenovaným jako The Line & Shape. I přesto, že jsou všechny postavy, modely a objekty statické, působí neuvěřitelně dynamicky a skvěle vykreslují atmosféru pouličního života mládeže, která se baví tancem. To je podpořeno chytlavými beaty od Kid Koaly. Tancovat můžete sami, kdekoliv ale mnohem zajímavější je to s přáteli, kdy můžete živě předvést svůj taneční um, smysl pro rytmus. Pro tyto účely je tu režim pro dva hráče. Ten není v ničem odlišný. Tančíte na stejnou hudbu, střídáte se po krátkých úsecích. Když tancujete váš taneční rival chytá pomocí libovolného tlačítka rytmus a pokud nabije ukazatel Burn může po vás hodit Burn ball a překazit váš rozpracovaný super set. Pokud ovšem dostatečně rychle nestisknete L/R a kouli se nevyhnete. Jen škoda absence online režimu pro dva hráče.

Her jako je Floor Kids mnoho nenajdete a jestli ano, myslím, že nenabídnou tak vyladěný mix ovládání, hudebního a výtvarného stylu. Pokud rádi tancujete nebo máte obecně rádi rytmické hry, měla by být Floor Kids trefou do černého. Snadné ovládání, originální grafické zpracování a chytlavá hudba dělají z Floor Kids lákavý titul, který si rádi zahrajete sami, ale nikoho s ním neurazíte ani pozvánkou k tanci. Zamrzí snad jen drobný bug a malý počet lokací.

Kategorie Taneční Hodnocení recenze
4/5
Vývojář Hololabs