Go Vacation – Vzhůru na prázdniny

Prázdniny jsou v plném proudu a mnoho z nás vyráží za nejrůznějšími zážitky. Jedni jezdí k moři a užívají možností, která přímořská letoviska nabízejí, druzí provozují nejrůznější aktivity v přírodě a pak jsou tu také lidé, kteří si svoji dovolenou šetří na zimní období, aby mohli špacírovat po hřebenech zasněžených hor. Existuje jedno místo, kde můžete zažít nejrůznější sportovní a volnočasové aktivity zmíněných resortů, to místo se nazývá Kawawii Island! Vítejte ve hře Go Vacation!

Od vydání původní hry Go Vacation uběhlo již sedm let. Jak asi podle stáří tušíte, hra se poprvé objevila na konzoli Nintendo Wii a myslím, že bez přehánění můžeme říct, že se snažila svézt na vlně úspěchu hry Wii Sport Resort, které se k březnu letošního roku prodalo víc než 33 milionů kopií. Toto číslo bohužel nepřekonalo, ale na rozdíl od Wii Sport Resort se znovu dostalo na konzoli Nintendo Switch. Podivejme se, jestli tento port hry stojí za to. Go Vacation je koncipován jako soubor několika desítek sportovních miniher rozesetých po velkém ostrově, který je rozdělen do čtyř resortů – městský, horský, mořský a lyžařský. V každém z resortů se lze libovolně přepínat a volit hry dle libosti. Kromě těchto aktivit, které jsou stěžejní, lze volně prozkoumávat zákoutí resortů, plnit drobné úkoly některých postav, poslechnout si určité tipy jiných rekreantů, případně budovat si vlastní chatu à la The Sims.

Jednotlivých miniher je k dispozici celkem padesát – to je rozhodně velké množství. Naleznete tu klasické sporty jako tenis, lyžování, mini golf, skok na lyžích, ale také aktivity jako jízda na skateboardu, jízda na koni, paragliding nebo bitva s vodními pistolemi. Bohužel v Bandai Namco Studios se rozhodli zaměřit spíš na kvantitu než na kvalitu. Přiznám se, že z celého souboru her jsem našel snad jen několik, které mě bavily více než na tři zahrání. Čím to je? Mezi hrami je mnoho, které znějí na první pohled lákavě (např. závody čtyřkolek, surfování), nicméně hry mají jednoduché (někdy až příliš) ovládání, které nenabízí žádnou výzvu, jízdní modely vozidel jsou neohrabané, pomalé a vytrácí se z nich atmosféra, kterou by měly přinášet. Když jsem zmínil jízdní model, jediná hra, která v tomto vyniká, je jízda na vodním skútru. Hra nabízí kromě klasického tlačítkového ovládání možnost pohybového ovládání. Doufal jsem, že pohybové ovládání u her, kde dává smysl, zlepší samotný zážitek. Omyl, ovládání je pomalé a neohrabané, až tak, že jsem se nakonec vrátil k hraní pomocí tlačítek. Zkrátka, toto se nepovedlo a u 90% her je zážitek nemastný, neslaný. Zážitek nevylepšuje ani hraní s přáteli, je jedno jestli hrajete s jedním, dvěma nebo třemi (na jedné konzoli, ale nabízí se i možnost hrát Local Play, kdy má každý z hráčů vlastní zařízení a hru). Zábava, kterou nabízela hra Wii Sport Resort je ta tam.

Jak už jsem zmínil, kromě plnění různých drobných úkolů a prozkoumávání resortů na sportovních a dopravních prostředcích, se Vás hra snaží motivovat ke hraní denními výzvami a také výzvami od dalších hráčů šířených skrz internet. Bohužel tyto aktivity situaci nijak nezachraňují vzhledem k tomu, že jen doplňují hru a pro jejich plnění musíte odehrát nezáživnou sportovní minihru.

Go Vacation je zklamáním. Vzhledem k tomu, že jde pouze o vylepšený port původní hry, je vidět také zub času, který se na hře podepsal. Technologicky jde o zastaralou hru, která na současné generaci konzolí nemá moc co nabídnout. Kouzlo těchto pohybových her spočívalo především v zábavné  hratelnosti a přesném ovládání a ani jedno Go Vacation nenabízí. Jsem dost překvapen, že Nintendo ještě nevyvinulo vlastní titul, kterým by navázalo na úspěch Wii Sport Resort. Switch je pro takové hry ideální konzolí. Bandai Namco si to jistě uvědomilo, bohužel s Go Vacation moc neuspěli a pokud očekáváte kvalitní balíček sportovních her, bude Vás čekat zklamání. Hru bych doporučil snad pouze nenáročnému hráči, zvláště pak dětem, pro které bude ovládání snadné a dostatek miniher je na určitou dobu dokáže zabavit.

Kategorie Sportovní, společenská Hodnocení recenze
2/5
Vývojář Bandai Namco