Witch Thief – Zas jedna neučesaná

Her spadajících do subžánru Bullet Hell najdeme na Switchi poměrně dost. V těchto hrách se obvykle obrazovka zaplní projektily nepřátel a vy se jim musíte za každou cenu vyhnout. Typickým tématem bývá sci-fi, konkrétně vesmírné lodě. Jak už ale název hry napovídá, Witch Thief to zkouší s čarodějkami.

V úvodu hry mě docela zaskočila absence jakéhokoliv tutoriálu. Jste vrženi rovnou na začátek první úrovně, jen dostanete informaci, kterým tlačítkem se vyvolá nápověda. Když se trochu seznámíte se základy ovládání, můžete se vydat na cestu. Jako čarodějka levitující kousek nad zemí ve tmavém lese tedy vyrážíte dopředu a setkáváte se s nepřáteli. Pokud jste si nezapamatovali ovládání správně, nebo zazmatkovali, rychle jste zemřeli. Ale počkat, dáváte continue a vracíte se do bitvy, abyste za chvíli opět zemřeli. Jakýkoliv zásah vám ubere jeden život a pozastaví celou hru. Mnohem víc by se mi zrovna u této hry líbila nějaká indikace zdraví, kde by každá střela ubírala jiný počet životů a ztrátou života by se vše nepozastavilo. Jakmile zemřete, vracíte se na začátek úrovně. Ano, celé úrovně, a to i když ztratíte poslední život těsně před poražením bosse v závěru úrovně. Na checkpointy se tu nehraje, což vás možná přinutí spolknout hrdost a přepnout na snazší obtížnost, kde máte životů více. Naštěstí to tu není jen o uhýbání, můžete i střílet, totiž kouzlit. Pohyb kamery je ale neohrabaný a ve výchozím nastavení je pohyb po ose Y převrácený oproti tomu, jak jsme ze stříleček zvyklí, takže se vám nebude vždycky dobře mířit. Najít ten správný úhel kamery tak, abyste během bitvy měli přehled, je nadlidský úkon. Většina střel je dobře vidět a dá se přizpůsobit i to, jak se vám budou zobrazovat, těch vzadu si však často nevšimnete, jiné zase nejsou příliš dobře viditelné a náhle vás zabijí, aniž byste měli šanci je zaregistrovat. Ovládání celkově je dost nepřesné, což je u žánru, kde se hraje na přesnost docela problém. Umírat tu budete často, na rozdíl třeba od Dead Cells vás ale nic nebude motivovat k tomu zkoušet to znovu. Příběh je tu spíš na vedlejší koleji a skoro zbytečný, jen se vám vždy objeví pár oken textu s využitím smajlíků (tedy jen jejich textová forma), která musíte odklikávat po jednom, navíc se ukáží při každém restartu úrovně. Vzhledově bych hru zařadil do průměru, aspoň se díky tomu rychle načítá, snímková frekvence se ale čas od času viditelně sníží.

Witch Thief se sice do žánru snaží přinést něco nového, ale zpracováním to vůbec nezvládá. Ačkoliv po vizuální a výkonové stránce je vše relativně v pořádku, největším problémem je nezvládnuté ovládání kamery, nemožnost včas si všimnout střel zezadu a absence jakékoliv možnosti zapnout checkpointy. V žánru na přesnost a rychlost se jedná o velké hříchy a nezachrání to ani čarodějky v hlavní roli.

Kategorie Akční, Arkáda, Střílečka Hodnocení recenze
2,5/5
Vývojář Cardboard Keep