Nintendo Switch Sports – zábavný titul, který ustrnul na místě

Titulek recenze už předesílá, že nová kompilace arkádových sportů Nintendo Switch Sports nejspíš nepřekročí stín svého veleúspěšného předchůdce z Nintendo Wii. Wii Sports/Resort se do srdcí hráčů zapsaly jako veleúspěšné a velmi zábavné tituly, které bez přehánění zajistily komerční úspěch konzoli Nintendo Wii. Druhý díl této série potopil především neúspěch Wii U. Nintendo Switch se naproti tomu vydalo z hlediska demonstračního launchového titulu jiným směrem, a to hrou 1-2 Switch. Mohlo by se zdát, že se Nintendo od podobného typu her odpoutává. Nicméně tituly jako Mario Tennis Aces nebo Mario Golf: Super Rush jsou důkazem, že tomu tak není.

Tenis i bowling jako za starých časů

Hra sází stejně jako jeho legendární předchůdce na zábavné a přístupné ovládání pomocí pohybů ovladači napříč několika různými sporty. V nabídce nechybí klasické pecky jako tenis, bowling nebo chambara, což znamená souboj s meči. K tomu navíc přidává nové sporty jako fotbal, badminton a volejbal. Pokud byste hledali disciplíny, které slavily úspěch, jako box, lukostřelbu nebo golf, musím vás zklamat. Ty se do výběru nedostaly a jedinou útěchou budiž to, že Nintendo přislíbilo přidání golfu v létě tohoto roku.

Každá sportovní disciplína se ovládá přesně tak, jak byste čekali u skutečného sportu. Máchnete rukou v jednom či druhém směru a míček, košíček nebo koule letí. Není tak problém při tenisu odpálit bekhend stejně jako forhend. Chcete dodat kouli rotaci? Prostě na konci hodu švihněte zápěstím do směru rotace. V tomto ohledu je jedinou výjimkou fotbal, který sice ovládáte pohybem, ale trochu jiným způsobem, než byste asi čekali. V této disciplíně pohybujete se svojí postavičkou pomocí levé páčky a švihem ovladačů provádíte různé typy kopů do míče. Vůči této disciplíně, která může hratelností připomínat hry jako Rocket League nebo Metroid Prime Blast Ball, jsem byl od začátku trochu skeptický. Nakonec musím říct, že z nových disciplín jde o jednu z nejzábavnějších, především v online režimu s dalšími lidmi. Fotbal stejně jako bowling nabízí kromě standardního režimu i speciální. V tomto režimu v případě fotbalu jde o nový způsob ovládání a do pohybem nohy. Pomocí příslušenství legstrap si upevníte ovladač ke svému stehnu a poté odpalujete míč na bránu. Bohužel v tuto chvíli nelze legstrap použít v žádném jiném sportu.

Zkrátka, v tomto ohledu je Nintendo Switch Sports přesně tím, čím byl i v roce 2006. Jde o zábavnou hru, která dokázala rozproudit zábavu na nejedné oslavě nebo posezení s přáteli či rodinou. Právě pohybové ovládání a jeho přístupnost je největším plusem celé hry. Dokáže totiž nabídnout realistický pocit pocit z hraní tak, jak je to u arkádového sportování jen možné.

Něco tomu schází…

Z hlediska hratelnosti a obsahu hrálo Nintendo na jistotu, a to je bohužel velká škoda. Po chvíli hraní totiž zjistíte, že hra toho nemá dále moc co nabídnout. Ve své době tento koncept slavil velký úspěch. Hra jednak stavěla na již několikrát zmíněné přístupnosti a jednoduchosti her, druhak využila jistého ohromení, který v té době pohybové ovládání bylo. Díky tomu jste mohli hru pustit každému členu rodiny nehledě na věk a zabavili jste se na celé nedělní odpoledne.

Bohužel po tolika letech nemůže stejný recept fungovat tak dobře jako kdysi. Benefit z hraní s více lidmi u jednoho gauče není v dnešní době tak častý. Zdá se, že i Nintendo si uvědomuje, že velký počet hráčů bude chtít využít především možnosti hraní online. Ostatně to naznačuje i uskupení položek v menu. Právě na prvním místě s nejvýraznějším tlačítkem se nalézá online hraní s náhodnými hráči. Teprve druhá a třetí volba slouží pro lokální a online hru přímo pro vaše přátele.

Problémem online hraní ovšem je, že oproti lokální hře nebo hře proti umělé inteligenci nenabízí vlastně nic navíc. Nenajdete tu žádnou tabulku nejlepšího skóre, žádné turnaje. Zkrátka téměř všichni hráči zde nenajdou nic, co by je motivovalo hrát s živými lidmi. S tím souvisí i matchmaking. Jednou dostanete protihráče, který vás naprosto zničí, podruhé nevíte, jestli hrajete s botem nebo s živou osobou. Tu nakonec prozradí jen používání samolepek s různými emocemi. To je totiž jediný možný způsob komunikace a pokud jste hráli Mario Party Superstars, víte přesně o čem mluvím. Nakonec tu tedy jeden viditelný důvod pro online hraní přece jen je. Tím je získávání bodů nebo herní měny chcete-li, za které můžete získávat nejrůznější kosmetické vylepšení pro vašeho avatara. Tyto předměty jsou uskupené do určitých tematických bloků, které jsou navíc časově omezené. Item hunteři si tak přijdou na své.

Kdybych to měl shrnout do jedné nebo dvou vět. Hra nabízí ucházející počet disciplín, kterým ale schází hloubka, resp. výzva v podobě turnajů nebo výsledkových listin, které by jednak podpořily znovuhratelnost a druhak nabídly adekvátní matchmaking, který momentálně funguje jen jako náhoda. Díky tomu by měl hráč mnohem větší důvod se k online hraní vracet.

Je přístupná, a navíc i hezká, ale nedodělaná

Kromě toho, že je jednotlivé sporty zábavné hrát, díky jednoduchosti ovládání, hra nabízí i velmi příjemný vizuál. Super je i hudba, která milovníkům Wii Sport vykouzlí úsměv na tváři. Menu pro výběr disciplín je zpracované jako část města s jednotlivými stadiony, která nese jméno Spocco Square. Příjemná je i možnost upravovat svoji postavu včetně možnosti nahradit hlavu starou známou postavičkou Mii z konzole Nintendo Wii. V tomto případě je výsledek trochu úsměvný, protože Mii a zbytek grafického zpracování jsou odlišného stylu. Smutné ale je, že získávání nových předmětů pro vylepšení avatara je vázané pouze na online hraní.

Pochválit bych také chtěl funkci výběru více sportu při matchmakingu. Můžete označit až tři sporty a v případě, že v jedné nebo druhé nebude žádný hráč k dispozici, najde vám protihráče do třetí. Opět ale musím říct bohužel, v 50 % případů mi tento způsob výběru sportů skončil chybovou hláškou.

Šité horkou jehlou

Šité horkou jehlou
7 10 0 1
Sportovní disciplíny s velice přístupnou hratelností, s kterou zabodujete na každém večírku nebo gaučovém hraní. A nakonec se prodává za nižší cenu než jiné AAA tituly od Nintendo. Na druhé straně, chybí golf, který bude přidán až v létě tohoto roku. Avizovaná možnost použít legstrap je dostupná jen ve speciálním režimu, kdy kopete na bránu. Možnost používat legstrap v klasickém hraní bude přidána stejně jako golf v létě. V online režimu chybí jakákoliv možnost zdravě soutěžit s dalšími hráči a nenabízí vlastně nic jiného než to, co najdete v offline hraní. To je o to víc zarážející, když si uvědomíte, že musíte platit Nintendo Switch Online předplatné pro online hraní.
7/10

Klady

• Výběr sportovních disciplín